آموزش جلوگيري از هك تلگرام و افزايش امنيت آن

۲۷۰ بازديد

آموزش جلوگيري از هك تلگرام و افزايش امنيت آن

تلگرام در حال حاضر محبوب‌ترين اپليكيشن پيام‌رسان در ايران است كه در اين مقاله به شما آموزش خواهيم داد كه چطور امنيت اكانت خود را تضمين كنيد. با زوميت همراه باشيد.

همان طور كه امروز در مقاله‌ي "امكان هك شدن تلگرام و واتساپ با باگ موجود در SS۷ وجود دارد" مطالعه كرديد به تازگي در SS۷ باگي كشف شده است كه توسط آن امكان ورود به اكانت تلگرام، واتس‌اپ يا هر اپليكيشن پيام‌رسان ديگري ممكن خواهد بود. قبل از هرچيز بايد بر اين موضوع تاكيد كنيم كه اين خبر نبايد باعث نگراني شما درباره‌ي امنيت و حريم شخصي‌تان شود چراكه روش انجام آن كاملا تخصصي و بسيار پيچيده است و تنها كاربراني كه دانش بالايي از هك و نفوذ دارند قادر به انجام احتمالي اين امر خواهند بود و يك شخص عادي به هيچ وجه توانايي انجام چنين كاري را نخواهد داشت. ضمن آنكه با پخش اين خبر به احتمال زياد به زودي شاهد تبليغات جديد افراد سودجو خواهيد بود كه با استناد به اين كليپ اقدام به فروش روش جديد هك تلگرام مي‌كنند در حالي كه همانطور كه اشاره شد انجام اين روش نيازمند تخصص بسيار بالايي است. علاوه بر اين آنچه در ويديو قابل مشاهده بود تنها بخش پاياني اين روش را به نمايش گذاشت و قبل از آن زمان و مراحل بسيار تخصصي و زيادي براي هك و دسترسي به كد ارسالي انجام شده است و از همين رو بهتر است فريب وعده‌هاي دروغين اين افراد را نخوريد.

انتشار اين خبر بهانه‌اي شد تا باري ديگر به بررسي تنظيمات امنيتي تلگرام نگاهي كنيم و روش افزايش امنيت آن را به شما آموزش دهيم. تلگرام داراي يك ويژگي ارزشمند تحت عنوان two step verification است كه با فعالسازي آن و تنظيم يك رمزعبور، هرگاه قصد وارد شدن به اكانت تلگرامتان را داشته باشيد علاوه بر كد ارسالي از سوي تلگرام، به اين رمزعبور نيز نياز خواهيد داشت. به اين معنا كه حتي اگر فرد سودجو به هر طريقي به كد ارسال شده‌ي تلگرام دسترسي پيدا كند باز هم نمي‌تواند وارد اكانت شما شود چراكه بعد از كد ورودي، تلگرام درخواست رمز عبور مي‌كند. بنابراين مي‌توان به جرات گفت كه با فعال‌سازي اين ويژگي (كه در اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان ديگر نيز وجود دارد) مي‌توانيد يك بار براي هميشه خيال خودتان را از امنيت اكانت خود (حداقل در برابر كاربران عادي و ايراني) راحت كنيد. البته بديهي است كه بايد در حفط اين رمز كوشا باشيد چراكه در صورت فراموشي رمز و اطلاعاتي كه براي بازيابي آن مشخص كرده‌ايد، در نوبت‌هاي بعدي خود شما هم موفق به وارد شدن به اكانت‌تان نخواهيد شد. در ادامه نحوه‌ي تنظيم رمز عبور، و همچنين تعيين راه بازيابي آن را به شما خواهيم گفت.

 

پيش گيري (Two Step verification)

teleg3 00d26

براي اين كار به تنظيمات تلگرام وارد شده و به بخش Privacy برويد. گزينه‌ي Two Step Verifaction را لمس كنيد تا به مرحله‌ي تعيين رمز عبور وارد شويد. رمز مورد نظر خود را وارد كنيد. بعد از دومين باري كه رمز خود را براي تاييد وارد مي‌كنيد، از شما درخواست Password Hint يا راهنماي يادآوري رمز خواهد شد كه در صورت تمايل مي‌توانيد آن را وارد كنيد و در غير اين صورت، بدون وارد كردن حرف يا كلمه‌اي در آن، به مرحله‌ي بعد برويد. مرحله‌ي بعد بايد يك ايميل معتبر وارد كنيد تا در صورتي كه رمز عبور خود را فراموش كرديد، از اين ايميل براي بازيابي آن استفاده كنيد. با وجود آنكه در اين مرحله نيز مي‌توانيد با لمس گزينه‌ي Skip از وارد كردن ايميل بي‌نياز شويد، قويا پيشنهاد مي‌كنيم كه يك ايميل معتبر و البته خصوصي در اين بخش وارد كنيد يا حداقل رمزي را براي اكانت خود انتخاب كنيد كه احتمال فراموش كردن آن نزديك به صفر باشد. با انجام اين كار، مرحله‌ي تعيين رمز عبور به اتمام خواهد رسيد و از اين پس، چنين روش‌هايي امنيت اكانت شما را به خطر نخواهند انداخت.

 

درمان (Active Sessions)

https://cdn01.zoomit.ir/ex/Other/94/07/haapp2.jpg

اگر حس مي‌كنيد كه شخص دومي در اكانت شما وجود دارد يا به هر دليل نگران حضور شخصي غير خودتان در تلگرام هستيد مي‌توانيد با مراجعه به بخش Active Seassons از اين موضوع مطلع شويد. براي اين كار ابتدا به Setting تلگرام رفته و با لمس گزينه‌ي Privacy به تنظيمات خصوصي اكانت وارد شويد. در اين بخش با ورود به Active Seassons تمام دستگاه‌هايي كه قادر به استفاده از اكانت شما هستند به نمايش گذاشته خواهد شد. دقت كنيد كه وجود بيش از يك مورد در اين بخش لزوما نشانه‌ي وجود شخص دومي در اكانت شما نيست و در بسياري از مواقع، موارد موجود در اين بخش به كامپيوترهايي كه خود شما از آن‌ها براي لاگين شدن استفاده كرده‌ايد اختصاص دارد. تاريخ آخرين استفاده، مدل گوشي و IP هر كدام از موارد موجود نيز در جلوي آن‌ها ثبت شده است كه مي‌توانيد با بررسي آن‌ها، به وجود يا عدم وجود شخص دوم پي ببريد. در هر صورت اگر حس مي‌كنيد كه موارد ثبت شده توسط شما نبوده، يا بوده اما ديگر به آن‌ها نيازي نداريد مي‌توانيد با كليك روي گزينه‌ي Terminate تمام اتصال‌هاي ديگر به جز گوشي فعلي خود را، متوقف كنيد.

نكته: خوشبختانه تلگرام‌ IP دستگاه‌هايي كه در حال استفاده از اكانت شما هستند را نمايش مي‌دهد و اگر شكايتي در رابطه با هك شدن اكانت و سواستفاده‌هاي احتمالي از آن داريد مي‌توانيد به سادگي با يادداشت كردن IP مشخص شده در زير دستگاه نفوذي به پليس فتا مراجعه و اقدام به شكايت كنيد. اين آدرس IP كمك بسياري به پليس فتا در پيگيري شخص مورد نظر خواهد كرد.

آموزش برنامه نويسي جاوا: راه اندازي اكليپس

۲۶۱ بازديد

آموزش برنامه نويسي جاوا: راه اندازي اكليپس

در جلسه‌ي قبل IDE محبوب اكليپس را دانلود كرديم. در اين جلسه مي‌خواهيم نحوه‌ي استفاده از اين IDE را آموزش دهيم. بنابراين ياد مي‌گيريم كه چطور يك پروژه‌ي جاوايي در اكليپس ايجاد كنيم و همچنين با نحوه‌ي ساختن كلاس آشنا مي‌شويم. در اين جلسه دقيقا كار‌هايي را كه در قسمت آموزش برنامه نويسي جاوا: Hello World به صورت دستي انجام داديم، توسط اكليپس انجام مي‌دهيم تا شما در همين ابتداي كار به ضرورت وجود IDE ها در برنامه نويسي پي ببريد. در ادامه با زوميت همراه باشيد.

 بعد از اينكه دانلود برنامه‌ي اكليپس به پايان رسيد، ابتدا بايد فايل را از حالت فشرده خارج كنيد. براي اين كار مي‌توان از اپليكيشن‌هايي كه در اين زمينه توليد شده‌اند استفاده كرد يا مي‌توان از ابزار‌هاي خوده سيستم عامل استفاده كرد. بنده از اپليكيشن WinRAR براي اين كار استفاده مي‌كنم. بهتر است كه فايل اكليپس را در محلي از هارد ديسك قرار دهيم كه دسترسي به آن آسان باشد. Desktop را به شما پيشنهاد مي‌كنم. بعد از اينكه فايل اكليپس را به دسكتاپ انتقال داديم، بر روي فايل كليك راست كرده و گزينه‌ي Extract Here را انتخاب مي‌كنيم تا در همان دسكتاپ از حالت فشرده خارج شود. (تصوير زير):

01useeclipse01 873d1

بعد از اينكه فايل ZIP را از حالت فشرده خارج كرديد، فايلي ايجاد مي‌شود با نام eclipse. وارد اين فايل شويد. برنامه‌‌ي اكليپس نيازي به نصب ندارد و براي اجرا، شما بايد فايل eclipse.exe را اجرا كنيد. (در تصوير زير با يك بيضي سبز رنگ مشخص شده است):

01useeclipse02 0eaae

بعد از اينكه بر روي فايل اجرايي اكليپس كليك كرديد، با اولين پنجره‌اي كه مواجه مي‌شويد، پنجره‌ي زير است.

01useeclipse03 97ece

اين پنجره Workspace Launcher نام دارد. همانطور كه از نامش پيداست، مسيره ذخيره‌سازي پروژه‌هايي كه ما ايجاد مي‌كنيم را در هارد ديسك مشخص مي‌كند. بنابراين بهتر است كه مسير Workspace را همان دسكتاپ قرار دهيم. اما قبل از مشخص كردن مسير، ابتدا در دسكتاپ فولدري با نام workspace ايجاد كنيد و سپس با استفاده از دكمه‌ي Browse مسير workspace در دسكتاپ را انتخاب كنيد. اما قبل از OK كردن، به CheckBox (چك باكس) كه در تصوير بالا با يك فلش قرمز رنگ مشخص شده است توجه كنيد. اگر اين گزينه فعال نباشد، با هر بار بستن اكليپس و اجراي مجدد آن، اين پنجره نمايش داده مي‌شود و از شما درخواست مجدد مشخص كردن Workspace را مي‌كند. بنابراين، اين گزينه را انتخاب كنيد و بعد بر روي دكمه‌ي OK كليك كنيد تا برنامه اكليپس اجرا شود. (بعد از اجرا با تصوير زير مواجه مي‌شويد):

01useeclipse04 a2881

همانطور كه مشاهده مي‌كنيد اكليپس به شما خوش آمد مي‌گويد. با اين صفحه كاري نداريم. بنابراين همانطور كه در گوشه بالا، سمت راست تصوير با يك فلش سبز رنگ مشخص شده است، بر روي دكمه‌ي Worckbench كليك كنيد تا وارد صفحه‌ي اصلي برنامه شويد. (تصوير زير):

01useeclipse05 f8517

حالا وقت آن است كه اولين پروژه‌ي جاوايي خودمان را ايجاد كنيم. براي ساختن پروژه، ابتدا از منوي File گزينه‌ي New را انتخاب كنيد و بعد اولين گزينه، يعني Java Project را انتخاب كنيد. (تصوير زير):

01useeclipse06 c2b92

بعد از انتخاب گزينه Java Project، با پنجره‌ي زير مواجه مي‌شويد:

01useeclipse07 abd94

همانطور كه در تصوير فوق مشاهده مي‌كنيد، پنجره‌اي براي ساختن پروژه ظاهر شده است. ابتدا يك نام براي پروژه‌ي خود انتخاب مي‌كنيم. ما در اين آموزش نام: FirstJavaProgrm را نوشته‌ايم. به بقيه‌ي گزينه‌هاي اين صفحه كاري نداشته باشيد. بنابراين بر روي دكمه‌ي Finish كليك كنيد. بعد از ساخته شدن پروژه، بايد يك كلاس بسازيم.

نكته: در برنامه‌هاي بزرگ جاوا، ممكن است بيش از هزار كلاس وجود داشته باشد. اما اين نكته را به خاطر بسپاريد كه هر برنامه‌ي جاوا كم كم يك كلاس و يك مِتُد دارد.
در مورد كلاس‌ها و متدها در آموزش‌هاي مربوط به فصل شي گرايي به طور مفصل صحبت خواهيم كرد و كاربرد اصلي آن‌ها را ياد خواهيم گرفت.
 براي ساختن كلاس ابتدا پروژه‌ي خودتان را انتخاب كنيد و بعد كليك راست كنيد. منويي باز مي‌شود كه به آن منوي پاپ آپ (Pop-up) گفته مي‌شود. اولين گزينه از اين منو كه New است را انتخاب كنيد و بعد گزينه Class را انتخاب كنيد. (تصوير زير):
01useeclipse08 4c22d
درضمن، در بالاي همين عكس، قسمتي كه با يك فلش قرمز رنگ مشخص شده است را Package Explorer مي نامند. تمام پروژه‌هايي كه ما ايجاد مي‌كنيم در اين قسمت (Package Explorer) قرار مي‌گيرند.
بعد از كليك كردن بر روي دكمه‌ي Class، با پنجره‌ي زير مواجه مي‌شويم:
01useeclipse09 0c8f1
در مورد قسمت‌هاي مشخص شده در تصوير بالا كمي توضيح مي‌دهم:
 بيضي سبز رنگ اولي مربوط به پكيج است. اين كه پكيج چيست و چه كاربردي دارد، در آموزش‌هاي بعدي در مورد آن صحبت مي‌كنيم. بنابراين در اين آموزش براي پكيج چيزي نمي‌نويسيم.
قسمت بعدي كه Name است، بايد نامي براي كلاس خودمان انتخاب كنيم. نامي كه براي كلاسمان انتخاب مي‌كنيم بسيار مهم است. بايد نامي انتخاب كنيم كه نشان دهنده‌ي كاري باشد كه آن كلاس قرار است انجام بدهد. همانطور كه در آموزش قبلي گفته شد، هر برنامه‌ي جاوا داراي يك متد اصلي به نام متد main است كه نقطه شروع هر برنامه‌ي جاوا است. بنابراين چون در اين كلاس متد main را قرار است پياده‌سازي كنيم، كلاسمان، كلاس اصلي است. بنابراين نامي كه براي كلاس انتخاب مي‌كنيم، MainClass است.
آخرين قسمت كه با يك مستطيل قرمز رنگ مشخص شده است، يك چك باكس دارد. كه اگر اين چك باكس را انتخاب كنيم، اكليپس به صورت خودكار متد main را در كلاس ما پياده‌سازي مي‌كند و ديگر نيازي نيست كه ما به صورت دستي متد main را خودمان بنويسيم و اين يكي از مزاياي IDE ها است. چون IDE زحمت نوشتن كد را به گردن مي‌گيرد و كار ما را به عنوان برنامه نويس راحت تر مي‌كند. درضمن IDE ها در نوشتن كدها به هيچ عنوان اشتباه نمي‌كنند. بنابراين خيال ما از درست نوشته شدن كدها راحت است. بنابراين، اين گزينه را انتخاب كنيد و بعد بر روي دكمه‌ي Finish كليك كنيد.
 
نكته: در مورد انتخاب نام براي متغيرها، متدها، پكيج‌ها و كلاس ها نكاتي هست كه در هر آموزش مربوطه توضيح داده مي‌شود. در اين آموزش در مورد نام گذاري كلاس‌ها توضيح مي‌دهيم. البته يك سري قوانين كلي در جاوا براي نام گذاري وجود دارد و شامل همه‌ي موارد مي‌شود. اما براي نام گذاري بخش‌هاي مختلف جاوا تفاوت‌هاي كوچكي هست كه ما در هر مبحث به صورت جداگانه به آن ها اشاره مي‌كنيم. نكته‌اي كه بايد بسيار به آن توجه كنيد اين است كه نام كلاس بايد با حرف بزرگ انگليسي شروع شود. البته اگر با حرف كوچك هم شروع شود مشكلي نيست. اما يك قانون نانوشته در بين برنامه نويسان است كه نام تمام كلاس‌هاي خود را با حرف بزرگ شروع مي‌كنند و اگر نام كلاس از دو بخش تشكيل شده بود، مثلا در همين آموزش نام كلاس ما MainClass است، بايد حرف دوم بخش بعدي نام نيز با حرف بزرگ شروع شود. در اين آموزش بخش اول نام كلاس ما Main است كه با حرف بزرگ انگليسي شروع شده و بخش دوم Class است كه باز هم با حرف بزرگ شروع شده است. بنابراين اگر ما نام كلاس را به صورت Mainclass بنويسيم، غلط نيست! اما قشنگ هم نيست. نكته‌اي ديگر كه بايد به آن توجه كنيم اين است كه نمي‌توانيم نام كلاس خود را با اعداد شروع كنيم. مثلا 2MainClass كاملا غلط است يا نمي‌توانيم در بين كاركترهاي نام كلاس، از كاركترهاي خاص مثل ستاره (*)، هش مارك (#)، درصد (%) و ... استفاده كرد. اما در ميان كاركترهاي خاص مي توان از علامت دولار ($) استفاده كرد يا مي‌توان از خط زير يا Underscore (_) نيز استفاده كرد. اما باز هم تاكيد مي شود كه به هيچ عنوان از اين نام‌ها استفاده نكنيد. به عنوان مثال اين نام: Main_Class كاملا صحيح است، اما خوب نيست كه استفاده كنيم. همچنين از كلمات كليدي جاوا هم نمي‌توانيم استفاده كنيم. در هر زبان برنامه نويسي يك سري كلمات، از قبل رزرو شده است كه نمي‌توان از آن‌ها براي نام گذاري استفاده كرد. به عنوان مثال كلمه‌ي كليد class، يك كلمه‌ي رزرو شده است كه براي ساختن يك كلاس در جاوا استفاده مي‌شود.بنابراين ما نمي‌توانيم از اين نام استفاده كنيم و در آخر اينكه تمام كلمات كليدي با حروف كوچك انگليسي نوشته مي‌شوند.
 ليست تمام كلمات كليدي در جاوا
بعد از ساخته شدن كلاس، با تصوير زير مواجه مي‌شويم:
01useeclipse10 a3347
همانطور كه در تصوير بالا مشاهده مي‌كنيد، كدهايي كه نوشته شده است، حداقل كدهايي است كه يك برنامه‌ي جاوا براي اجرا به آن نياز دارد. اگر يادتان باشد در آموزش Hello World ما اين كدها را خودمان نوشتيم. درصورتي كه حالا IDE براي ما اين كار را انجام داده است. حالا براي اينكه فضاي بيشتري براي نوشتن كد در اختيار داشته باشيم، همانطور كه در تصوير بالا با يك فلش قرمز رنگ مشخص شده است، بر روي دكمه‌ي Maximize كليك كنيد. بعد كامنت ها كه با رنگ سبز نوشته شده‌اند (در آموزش‌هاي بعدي در موردشان توضيح داده مي‌شود) را پاك كنيد. نتيجه به صورت زير است:
01useeclipse11 df33e
حالا مي‌خواهيم وقتي برنامه اجرا شد، عبارت: Welcome to Java Programming نمايش داده شود. بنابراين بايد از جمله‌ي: ;()System.out.print استفاده كنيم. اما بجاي نوشتن كامل اين جمله، عبارت مقابل را بنويسيد: sysout و سپس دكمه هاي تركيبي CTRL + SPACE را فشار دهيد تا كد كامل شود. در بين پرانتزهاي ايجاد شده، يك جفت كوتيشن قرار دهيد و سپس عبارت فوق را بنويسيد. به شكل زير:
01useeclipse12 bd1ab
حالا با نگه داشتن دكمه‌هاي تركيبي CTRL + S برنامه را Save كنيد. بعد از Save كردن، دكمه‌هاي تركيبي CTRL + F11 را نگه داريد تا برنامه اجرا شود.
01useeclipse13 76e81همانطور كه مشاهده مي‌كنيد، عبارت مورد نظر ما در خروجي استاندارد يا همان كنسول برنامه چاپ شد.

مايكروسافت در حال توسعه‌ي اپليكيشن خبرخوان صوتي است

۲۷۳ بازديد

مايكروسافت در حال توسعه‌ي اپليكيشن خبرخوان صوتي است

به گزارش نئو وين مايكروسافت در حال آزمايش اپليكيشني است كه وظيفه‌ي آن خواندن صوتي سرخط و خلاصه‌اي از اخبار روزانه است. اين وب‌سايت داميني را از وب سايت‌هاي آژور مايكروسافت ارائه كرده كه اپليكيشن براي دانلود روي آن قرار داشته است.

 مايكروسافت در حال آزمايش اپليكيشني است كه مي‌تواند سرخط و خلاصه‌ي اخبار را بصورت صوتي براي كاربر بخواند. اطلاعات موجود در اين اپليكيشن كه از طريق يك وب‌سايت در سرويس وب آژور قابل دانلود بوده نشان از اين دارد كه كار توسعه‌ي اين اپليكيشن بر عهده‌ي تيم بينگ بوده است. اين اپليكيشن هم‌اكنون در آدرس مورد نظر نبوده و مايكروسافت آن را حذف كرده است، حال آنكه نئووين تصاويري را متعلق به اين اپليكيشن منتشر كرده است.

NewsCast Int

اين اپليكيشن NewsCast نام دارد و در آن از برنامه‌ي تبديل متن به صوت بينگ براي ترجمه‌ي اخبار كه هر يك حداكثر ۳۰ ثانيه به طول خواهد انجاميد، استفاده خواهد شد. البته نبايد انتظار داشت تا صدايي با حالت طبيعي كورتانا را از اين اپليكيشن بشنويم. نكته‌ي جالب توجه در مورد اين اپليكيشن، تعلق آن به iOS است، يعني مايكروسافت نسخه‌اي از اين اپليكيشن را براي iOS توسعه داده و فعلا در حال آزمايش اين نسخه است. شايد دليل اين موضوع استفاده‌ي خيل كثيري از كاركنان مايكروسافت از آيفون و آيپد‌هاي اپل است. اپليكيشن NesCast مايكروسافت را بايد به عنوان رقيب اپليكينش اخبار فيس بوك بدانيم كه در حال توسعه است.

تصويري از قاب شفاف پيكسل 2 گوگل منتشر شد

۱۸۱ بازديد

تصويري از قاب شفاف پيكسل 2 گوگل منتشر شد

شركت گوگل در سال ۲۰۱۶ دو گوشي‌ پيكسل و پيكسل ايكس‌ال را معرفي كرد. اين دو محصول توسط گوگل طراحي شده و كمپاني اچ‌تي‌سي ساخت آن‌ها را بر عهده داشته است. دو مدل از اين دستگاه توليد شده كه موجودي مدل ۱۲۸ گيگابايتي پيكسل ايكس‌ال خيلي زود تمام شده است. در كل تقاضا براي اين گوشي به‌قدر كافي زياد بوده و به همين دليل گوگل تصميم دارد مدل جديد آن را اواخر سال جاري عرضه كند. بر اساس جديدترين شايعه، گوگل قصد دارد گوشي پيكسل ۲ را معرفي كند؛ اما اين احتمال وجود دارد كه اين‌ شركت به‌جاي پيكسل ايكس‌ال ۲، از يك گوشي با نام جديد و ابعاد بزرگ‌تر رونمايي كند.

گفته مي‌شود كد نام نسل جديد گوشي پيكسل گوگل، والي (Walleye) خواهد بود و در كنار اين محصول مدل ديگري با نمايشگر بزرگ‌تر و ابعادي در حد يك فبلت با كد نام تايمن (Taimen) معرفي خواهد شد. انتظار مي‌رود مدل بزرگ‌تر نسل جديد گوشي‌هاي هوشمند گوگل از طراحي بدون حاشيه بهره ببرد و به همين دليل طراحي اين محصول به گوشي‌هاي هوشمند رده‌بالاي بازار از جمله گلكسي اس ۸ و گلكسي اس ۸ پلاس سامسونگ و نيز گوشي اسنشال‌فون شباهت خواهد داشت. فاش‌كننده‌ي اين اطلاعات به نام SlashLeaks، يك عكس جديد منتشر كرده و گفته است كه اين تصوير قاب گوشي پيكسل ۲ را نشان مي‌دهد. اگر اين طراحي واقعي باشد، ظاهرا سنسور اثر انگشت اين گوشي‌ مجددا در بخش پشتي قرار خواهد گرفت. با توجه به برش عجيبي كه براي بخش دوربين پشتي اين گوشي در نظر گرفته شده است، احتمال دارد تغييراتي در اين بخش اعمال شود.

در حال حاضر تمام موارد اشاره شده در اين مطلب در حد حدس و گمان هستند. انتظار داريم نسل جديد گوشي‌هاي هوشمند گوگل پيكسل در ماه اكتبر تا نوامبر معرفي شود و با نزديك‌تر شدن به اين تاريخ احتمالا اطلاعات و جزئيات بيشتري در دسترس قرار خواهد گرفت. 

نظر شما در اين مورد چيست؟ 

نگاهي به نرم افزار گلكسي اس 8

۲۱۷ بازديد

نگاهي به نرم افزار گلكسي اس 8

سامسونگ قول داده بود يك پرچم‌دار فوق‌العاده عرضه خواهد كرد. يكي از مواردي كه گفته شده بود تغييراتي خواهد داشت، نرم‌افزار و رابط كاربري گلكسي اس 8 بود كه در ادامه مي‌خواهيم نگاهي به تغييرات آن بيندازيم.

در گلكسي اس 8 ديگر نيازي نيست از كليدهاي ناوبري بازگشت به منوي قبل استفاده كنيد. نرم‌افزار گلكسي اس 8 نسبت به نسل گذشته، روان‌تر و سريع‌تر است.

گلكسي اس 8

در كنار اين موضوع بايد به بهينه‌تر شدن اندرويد نيز اشاره كرد كه در هر نسخه مجهز به نرم‌افزارها و قابليت‌هاي بيشتر مي‌شود. همين امر به سامسونگ و كمپاني‌هاي مشابه كمك مي‌كند تا در توسعه نرم‌افزار باكيفيت، دست بازتري داشته باشند. البته سامسونگ راه ديگري رفته است و قصد دارد امكانات انحصاري در اختيار كاربرانش قرار دهد كه مشابه آن امكانات در سيستم‌عامل اندرويد يافت مي‌شود. از اين امكانات مي‌شود به دستيار واقعيت مجازي و قابليت ساخت فايل‌هاي GIF اشاره كرد.

رابط كاربري گلكسي اس 8

رابط كاربري كه در پرچم‌داران جديد سامسونگ مشاهده خواهيد كرد، در واقع شبيه رابط كاربري گلكسي نوت 7 است كه بهينه‌تر شده و قابليت‌هاي جديدي به آن اضافه شده است. اين رابط كاربري از رنگ‌هاي سياه و سفيد استفاده مي‌كند و در بعضي از نقاط مي‌توان رده‌هاي خاكستري مشاهده كرد.

آنچه از هرچيز بيشتر جلب توجه مي‌كند، ساده بودن رابط كاربري گلكسي اس 8 است كه درواقع به آسان‌تر شدن استفاده از آن كمك مي‌كند.

گلكسي اس 8 از اندرويد نوقا 7.0 استفاده مي‌كند. همانطور كه انتظار مي‌رفت، مي‌توان به بسياري از امكانات اندرويد 7.0 خام در اين گوشي هوشمند دسترسي داشت. علاوه بر آن امكانات، قابليت‌هايي مانند پنل‌هاي اج، Secure Folder، گيم لانچر و سامسونگ پي نيز قابل استفاده خواهند بود.

گلكسي اس 8

در محصول جديد سامسونگ، براي ناوبري مي‌بايست از دكمه‌هايي استفاده كرد كه روي صفحه به نمايش درمي‌آيند. البته مشابه اين ناوبري را در محصولات كمپاني‌هاي ديگر نيز ديده‌ايم. براي اينكه تجربه استفاده از دكمه خانه واقعي‌تر به نظر برسد، قابليت بازخورد لمسي بهينه‌تر شده است. بايد در نظر داشت كه اين دكمه را نمي‌توان جايگزين حسي كه دكمه فيزيكي مي‌دهد دانست؛ اما سرعت پاسخگويي و دقت بسيار خوبي دارد.

به دليل اينكه حسگر اثر انگشت به پشت دوربين منتقل شده است، شما با فشردن دكمه خانه نمي‌توانيد گوشي را از حالت قفل خارج سازيد. اين موضوع شايد براي بعضي از كاربران آزاردهنده باشد.

يكي از فوايدي كه دكمه‌هاي ناوبري جديد دارند، اين است كه با چرخش صفحه مي‌توانيد به آن‌ها دسترسي آسان داشته باشيد. همچنين ميزان حاشيه‌هاي موجود در پايين صفحه نمايشگر كاهش يافته است. علاوه بر مواردي كه ذكر شد، مي‌توان تركيب چينش دكمه‌هاي ناوبري را نيز تغيير داد.

دستيار هوشمند بيكسبي

يكي از قابليت‌هايي كه در توسعه نرم‌افزار گلكسي اس 8 بر آن تمركز بسياري شده، دستيار هوشمند بيكسبي است. بيكسبي را نمي‌توان رقيب گوگل اسيستنت دانست؛ زيرا اين دستيار، يك موتور جستجو نيست. بيكسبي به شما كمك مي‌كند ناوبري آسان‌تري داشته باشيد.

اين دستيار با بررسي دقيق نحوه استفاده شما از گوشي هوشمندتان، بيشتر با شما آشنا مي‌شود تا بتواند نيازهايتان را سريع‌تر پاسخ بدهد. درواقع بيكسبي مي‌تواند كاري را كه مي‌خواهيد با گوشي هوشمند انجام بدهيد، حدس بزند.

البته زماني كه گوشي در اختيار رسانه‌ها قرار گرفت، امكان استفاده كامل از گلكسي اس 8 وجود نداشت و بعضي از قابليت‌ها در دسترس نبود. با اين حال، مي‌دانيم كه دكمه‌اي مخصوص براي دستيار هوشمند بيكسبي تعبيه شده است.

گلكسي اس 8

بيكسبي داراي يك قسمت نيز در صفحه است كه در سمت چپ صفحه خانه قرار دارد و با نرم‌افزارهايي كه نصب كرده‌ايد، در تعامل است. اين دستيار مي‌تواند اطلاعات جالبي نيز در اختيار شما قرار دهد كه از آن جمله مي‌توان به وضعيت آب و هوا اشاره كرد.

شما مي‌توانيد از قابليت دستيار صوتي گوگل نيز همراه با بيكسبي استفاده كنيد. با اين حال، وجود دكمه انحصاري و آساني كار با بيكسبي، اين احتمال را مي‌دهد كه كاربران و دارندگان گلكسي اس 8 بيشتر از دستيار هوشمند انحصاري پرچم‌دار جديد سامسونگ استفاده كنند.

قابليت‌هاي ديگر گلكسي اس 8

در صورتي كه گلكسي نوت 7 به مشكل بر نمي‌خورد، مي‌توانست به يكي از موفق‌ترين محصولات سامسونگ تبديل شود. با اين حال، سامسونگ بعضي از قابليت‌هاي موجود در اين فبلت را به جديدترين پرچم‌داران خود آورده است كه مي‌توان به اپليكيشن سامسونگ Notes اشاره كرد.

گلكسي اس 8

البته وجود اين قابليت‌ها به دليل نمايشگر بزرگ گلكسي اس 8 و اس 8 پلاس منطقي به نظر مي‌رسد. قابليت ديگري كه از نوت 7 به گلكسي اس 8 آمده، قابليت Smart Select است كه به كاربر اجازه مي‌دهد به‌راحتي قسمتي از صفحه را انتخاب كند و از آن اسكرين شات بگيرد. قابليتي نيز وجود دارد كه به كاربر اجازه مي‌دهد فايل‌هاي چند ثانيه‌اي GIF بسازد.

امنيت گلكسي اس 8

سامسونگ هميشه سعي كرده است در زمينه امنيت، محصولي بسازد كه ايمن باشد و بتواند از اطلاعات كاربر محافظت كند. يكي از قابليت‌هايي كه در گلكسي اس 8 استفاده شده، اسكنر عنبيه است كه مي‌تواند چشم كاربر را اسكن كند و گوشي هوشمند را از حالت قفل خارج سازد.

گلكسي اس 8

البته راه‌هاي ديگري نيز براي آنلاك كردن گوشي هوشمند وجود دارد كه مي‌توان به اسكنر اثر انگشت در پشت گلكسي اس 8  اشاره كرد. سرعت اسكنر اثر انگشت را مي‌توان با نسخه‌هاي پيشين مقايسه كرد كه بسيار سريع است.  

قابليت‌هاي جديد اپليكيشن دوربين

اپليكيشن دوربين گلكسي اس 8 نيز شاهد تغييرات هرچند كمي بوده است. البته شاهد قابليت‌هاي جديدي نيز هستيم. كافي است انگشت خود را روي صفحه نمايشگر به سمت راست بكشيد تا حالت‌هاي مختلف دوربين فعال شود. در صورتي كه انگشتتان را به سمت چپ بكشيد، حالت ويديو فعال مي‌شود.

يك آيكون كه شبيه به خرس است در رابط كاربري اپليكيشن دوربين قرار گرفته كه با انتخاب آن، مي‌توانيد حالت‌هاي مختلف واقعيت افزوده را فعال كنيد.

سامسونگ دكس

براي استفاده از قابليت‌هاي سامسونگ دكس، كاربران نياز دارند  سخت‌افزاري را به‌صورت جداگانه خريداري كنند. اين قابليت به كاربران اجازه مي‌دهد از گلكسي اس 8 يا گلكسي اس 8 پلاس مانند يك كامپيوتر استفاده كنند.

كافي است كه تلفن هوشمندتان را به يك داك متصل كنيد تا بتوانيد با استفاده از سيستم‌عاملي كه براي اين محصول در نظر گرفته شده است، از گلكسي اس 8 يا اس 8 پلاس مانند يك كامپيوتر استفاده كنند.

در داك مي‌توان به دو درگاه USB و ارتباطات بلوتوث دسترسي داشت. همچنين گلكسي اس 8 در زمان اتصال به داك، شارژ مي‌شود. بايد در نظر داشته باشيد كه سيستم‌عامل استفاده‌شده به حالتي است كه اپليكيشن‌هاي ويندوز يا مك در آن قابل استفاده نيستند. از جمله نرم‌افزارهايي كه براي اين سيستم‌عامل توسعه داده شده است، مي‌توان به مايكروسافت آفيس و فتوشاپ اشاره كرد.

مايكروسافت نرم افزار رقيب Team Viewer براي ويندوز ۱۰ مي‌سازد

۱۸۰ بازديد

مايكروسافت نرم افزار رقيب Team Viewer براي ويندوز ۱۰ مي‌سازد

مايكروسافت در حال توسعه‌ي اپليكيشني با نام Quick Assist براي ويندوز ۱۰ است كه مي‌تواند عملكرد مشابه نرم افزار Team Viewer را براي كاربران ويندوزي به منظور اتصال از راه دور سيستم‌ها فراهم كند.

Team Viewer يكي از نرم افزارهاي محبوبي است كه تقريبا هم به صورت شخصي و هم تجاري كاربرد بسياري دارد. به واسطه‌ي اين نرم افزار مي‌توان كامپيوتر را از راه دور كنترل كرد كه براي استفاده از آن، Team Viewer بايد در هر دو سيستم نصب شده باشد. حال مايكروسافت با هدف كنترل سيستم از راه دور، نرم افزار مشابه تيم ويوور با نام Quick Assist را توسعه داده است كه به واسطه‌ي اين نرم افزار، كاربر مي‌تواند كنترل سيستم را از راه دور به دست بگيرد.

البته اين قابليت در نسخه‌هاي پيشين ويندوز با نام Windows Remote Assistance  وجود داشت اما به نظر مي‌رسد مايكروسافت قصد دارد اين ابزار را از نو طراحي كرده و با نام Quick Assist و به همراه ظاهري جديد، در اختيار كاربران ويندوز ۱۰ قرار دهد. 

عملكرد Quick Assist دقيقا همانند تيم ويوور است؛ زماني كه قصد اتصال به سيستم مورد نظر را داريد، بايد كد لازم را از شخص درخواست كنيد و متقابلا زماني كه قصد داريد كسي به سيستم شما متصل شود، حتما بايد كد Quick Assist خود را در اختيار وي قرار دهيد. اين نرم افزار داراي چندين ويژگي مانند sketching است كه به نظر مي‌رسد براي صاحبان سرفيس بسيار كاربردي خواهد بود. اما در مقابل Quick Assist فاقد ويژگي‌ پركاربرد انتقال فايل بين دو كامپيوتر است كه مايكروسافت اعلام كرده در بروزرساني‌هاي بعدي اين قابليت را نيز اضافه خواهد كرد. 

Quick Assist

به نظر مي‌رسد هنوز اين اپليكيشن براي عرضه‌ي عمومي آماده نبوده و در حال حاضر در بيلد 14352 از نسخه‌ي پيش نمايش اينسايدر ويندوز ۱۰ فراهم شده است. البته Quick Assist در ليست اپليكيشن‌ها نمايش داده نمي‌شود، بنابراين براي استفاده از آن بايد ابتدا كورتانا را باز كرده و عبارت quick assist را جستجو كنيد و از ليست نشان داده شده quick assist را انتخاب كنيد. 

مطمئنا quick assist به يك ويژگي پركاربرد و محبوب ويندوز ۱۰ تبديل خواهد شد؛ اگر جزو كاربران اينسايدر نيستند، قادر به استفاده‌ي اين نرم افزار نبوده و آن را در بروزرساني‌هاي بعدي ويندوز ۱۰ دريافت خواهيد كرد كه بروزرساني مهم بعدي ويندوز ۱۰ در تابستان امسال تحت عنوان آپگريد رايگان به صورت عمومي عرضه خواهد شد.

يك تلفن HTC One جديد با بدنه بزرگ‌تر، سخت‌افزار قوي‌تر و ظاهري نه چندان دلچسب فاش شد

۱۹۱ بازديد

يك تلفن HTC One جديد با بدنه بزرگ‌تر، سخت‌افزار قوي‌تر و ظاهري نه چندان دلچسب فاش شد

شايعات جالبي در باره نسخه قوي‌تر از تلفن HTC One M8 به بيرون درز كرده است، تلفني كه مي‌گويند قرار است با نام M8 Prime روانه بازار شود. از آنجايي كه منبع اين اطلاعات evleaks است بد نيست جزييات مربوط به آن را مرور كنيم.

اكانت نام‌آشناي evleaks در توييتر، يك تصوير ۳۶۰ درجه از تلفني با نام HTC One M8 Prime را فاش كرده است كه تغييرات قابل ملاحظه‌ را نسبت به مدل فعلي M8 دارد. مشخص‌ترين تغيير ايجاد شده در اين تلفن مربوط به دوربين آن است كه كمي بزرگ‌تر از تلفن‌هاي قبلي One شده است. البته هنوز دوربين ثانويه كه موجب شكل گيري Camera Duo مي‌شود در اين تلفن نيز حفظ شده است.

موضوع دوم ابعاد نسبتا بزرگ‌تر تلفن M8 Prime در مقايسه با M8 فعلي است. بدنه اين تلفن مسطح‌تر از M8 به نظر مي‌رسد و از اين بابت بيشتر شبيه به One Max است. براساس گزارش evleaks تغيير اساسي كه در جايگزين M8 ايجاد شده مربوط به بدنه تركيبي آلومينيوم با سيليكون مايع است كه باعث افزايش مقاومت بدنه تلفن و همچنين جذب گرما مي‌شود. تلفن M8 فعلي، خود از نظر كيفيت ساخت در بالاترين رده قرار داد و حالا اچ‌تي‌سي در M8 Prime باز هم قصد دارد بدنه تلفن خود را با كيفيت بالاتري توليد كند.

هرچند در پست evleaks اطلاعاتي در باره مشخصات فني تلفن M8 Prime ذكر نشده است، اما پيش‌ از اين شاهد شايعاتي در اين باره بوده‌ايم كه به پردازنده Snapdragon 805، حافظه رم ۳ گيگابايت، صفحه نمايش QHD يا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پيكسل اشاره داشتند. صفحه نمايش اين تلفن نيز ۵.۵ اينچ گزارش شده است. به اين ترتيب فاصله بين One Max با One M8 Prime بسيار كم خواهد شد و شايد از اين تلفن بتوان به عنوان جايگزين One Max نيز ياد كرد.

نظر شما در باره One M8 Prime چيست؟

اچ‌تي‌سي ساعت هوشمند خود را براساس سخت افزار Toq در MWC 2014 رونمايي مي‌كند

۱۳۷ بازديد

اچ‌تي‌سي ساعت هوشمند خود را براساس سخت افزار Toq در MWC 2014 رونمايي مي‌كند

مدت‌ها است كه شايعاتي در باره تلاش HTC نسبت به ساخت يك ساعت هوشمند به گوش مي‌رسد و امروز گزارش شده كه اين گجت پوشيدني براي معرفي در نمايشگاه MWC بارسلونا آمده شده است. HTC قصد دارد با معرفي يك ساعت هوشمند جديد وارد رقابت در بازار ابزارهاي پوشيدني شود.

گفته مي‌شود ساعت هوشمند HTC براساس نمونه اوليه از ساعت هوشمند Toq كوالكام ساخته شده است. Toq مجهز به صفحه‌نمايش اختصاصي كوالكام است كه مصرف بسيار بهينه داشته و از تراكم بالايي برخوردار است. نمونه اوليه ساعت هوشمند كوالكام حدود ۵ روز بدون نياز به شارژ باتري دوام مي‌آورد. اين ساعت به صفحه‌نمايش بسيار كم-مصرفي به نام Mirasol تجهيز شده بود. فناوري ميراسول به نحوي است كه مي‌توان تراكم پيكسل‌ها را تا 576ppi افزايش داد و علاوه بر آن شدت روشنايي را به شدت بهبود بخشيد و مصرف باتري را كاهش داد. حال HTC قصد دارد از همين فناوري در ساعت هوشمند خود بهره ببرد. براساس گزارش‌ بلومبرگ ساعت هوشمند HTC از سرويس Google Now پشتيباني نموده و قادر به دريافت دستورات صوتي است.

علاوه بر ساعت هوشمند شايعات ديگري درباره ساخت يك دستبند هوشمند از HTC به گوش مي‌رسد. دستبندي كه علاوه بر ثبت حركات ورزشي كاربر، امكان پخش موزيك را نيز دارد. البته در اين گزارش آمده كه HTC اين ابزار را در MWC معرفي نخواهد كرد. در گزارش بلومبرگ آمده كه ساعت هوشمند HTC از صفحه‌نمايش Mirasol كوالكام بهره مي‌برد و از طريق اتصال بي‌سيم بلوتوث به تلفن هوشمند و گجت‌هاي ديگر متصل مي‌گردد.

حال بايد تا شروع كنگره جهاني موبايل منتظر ماند و ديد HTC از چه محصولاتي در اين نمايشگاه رونمايي خواهد كرد.

طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل احتمالاً تا پايان خرداد اجرا مي‌شود

۱۵۸ بازديد

طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل احتمالاً تا پايان خرداد اجرا مي‌شود

يدالله صادقي در مورد اجراي طرح رجيستري گفت: «اين طرح نقش بسزايي در كاهش قاچاق گوشي‌هاي تلفن همراهدارد. اجراي طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل به دو بخش قواعد تجاري و زيرساخت‌هاي فني تقسيم مي‌شود. در بخش قواعد و قوانين تجاري، وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات مورد نظر را در دستور كار خود قرار داده است.»

صادقي اعلام كرد كه در بخش زيرساخت‌هاي فني، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات متولي اصلي است. در اين بخش وزارت ارتباطات بايد با استفاده از دستگاه‌ها و فناوري‌هاي خاص شرايط رجيستر شدن تمام گوشي‌هاي موبايل را فراهم كند. البته بايد شرايط به گونه‌اي باشد كه در هنگام خريد گوشي، خريداران با مشكلي روبه‌رو نشوند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: «در اين طرح بسيار مهم است كه مردم هنگام خريد يا استفاده از گوشي دچار مشكلي نشوند؛ به همين خاطر وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در ماه‌هاي گذشته با جذب پيمانكاران مختلف، در حال پياده‌سازي و اجراي اين بخش است.»

صادقي اعلام كرد: «بر اساس اطلاعاتي كه از سوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز به دست ما رسيده است، به نظر مي‌رسد كارهاي مربوط به اين بخش نيز به پايان رسيده‌ است و احتمال مي‌رود اين طرح تا پايان خردادماه امسال اجرا شود.

محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پاييز سال ۹۵ زمان اجراي طرح رجيستري موبايل را بعد از انتخابات و تيرماه ۹۶ اعلام كرده بود. سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز در روزهاي پاياني سال ۹۵ از اجراي طرح رجيستري تا تيرماه ۱۳۹۶ خبر داده بود.

به گفته‌ي صادقي، مرحله پايلوت رجيستري انجام شده و دستگاه‌هاي ذي ربط خريداري شده و بدين ترتيب مسائل سخت افزاري حل شده اما در بعد نرم افزاري هنوز مشكلاتي وجود دارد كه اميدواريم تا تير ماه ۱۳۹۶ به نتيجه برسد.

معرفي بازي موبايل Guns of Boom

۱۵۶ بازديد

بازي موبايل Guns of Boom

بازي‌هاي شوتر اول شخص هميشه از محبوبيت خاصي نزد طرفداران بازي‌هاي رايانه‌اي برخوردار بوده‌اند اما در ميان بازي‌هاي موبايلي به جز چند مورد استثنا، نمي‌توان از موفقيت گسترده‌ي اين سبك ياد كرد. در اين مقاله مي‌خواهيم بازي اندرويد و آيفون Guns of Boom را معرفي كنيم كه بالاخره توانسته انتظارات گيمر‌هاي موبايلي را برآورده كند و جان دوباره‌اي به سبك تيرندازي اول شخص در ميان بازي‌هاي موبايلي ببخشد.

بازي موبايل Guns of Boom

موسيقي خوب و گرافيك خيره‌كننده‌ي Guns of Boom، باعث شده تا با يكي از بهترين بازي‌هاي شوتر اول شخص موبايلي طرف باشيم

بازي Guns of Boom، يك بازي تيمي آنلاين در سبك تيرندازي اول شخص است كه توانسته در مدت كوتاهي پس از انتشار، طرفداران پر و پا قرصي براي خود جمع و جور كند و نشان دهد با كمي خلاقيت مي‌توان ماموريتي غيرممكن را ممكن كرد و از پس انتظارات بالاي گيمر‌هاي موبايلي برآمد. برگ برنده‌ي بازي Guns of Boom، گيم پلي ساده و در عين حال جذاب آن است. مبارزه‌ها‌ي درون بازي در مدت زمان پنج دقيقه، ميان دو تيمي كه هر كدام از آن‌ها حداكثر مي‌توانند چهار عضو داشته باشند، صورت مي‌گيرد. در پايان هر بازي نيز برنده آن تيمي است كه بيشترين امتياز را كسب كرده باشد. كنترل‌هاي درون بازي نيز بسيار ساده و روان هستند. با حركت انگشت خود در سمت چپ صفحه نمايش، راه‌ رفتن خود را كنترل خواهيد كرد و با لمس كردن سمت راست صفحه نيز مي‌توانيد نشانه گير اسلحه‌تان را تنظيم كنيد. عمل تيرندازي نيز به صورت خودكار با قرار گرفتن نشانه گير اسلحه بر روي دشمنانتان، صورت خواهد گرفت، هر چند مي‌توانيد در قسمت تنظيمات بازي، تيراندازي خودكار را غيرفعال كنيد و آن را به صورت دستي كنترل كنيد.

در سمت راست صفحه سه آيكون ديگر نيز وجود دارند كه يكي از آن‌ها براي پرتاب نارنجك و ديگري براي استفاده از كيت سلامتي و آخرين آن‌ها براي نشانه گيري دقيق است. در ابتدا كه بازي را آغاز مي‌كنيد تعداد محدودي نارنجك و كيت سلامتي در اختيارتان قرار مي‌گيرد كه مي‌توانيد تعداد آن‌ها را با خريد كردن از فروشگاه بازي و باز كردن صندوق‌هايي كه هر چند ساعت يك بار دريافت مي‌كنيد، افزايش دهيد. در پايان هر مبارزه نيز متناسب با امتيازي كه كه در آن مبارزه كسب كرده‌ايد مقداري پول دريافت خواهيد كرد كه با استفاده از آن مي‌توانيد اسلحه‌هاي جديدي را خريداري كنيد و يا اسلحه‌هاي قديمي خود را ارتقا دهيد. طراحي نقشه‌هاي درون بازي نيز به خوبي صورت گرفته و در هر نقشه مكان‌هايي براي سنگر گرفتن و يا كمين كردن و غافل‌گيري تعبيه شده است. ويژگي جالب ديگر بازي، امكان عضويت در كلن‌هاي درون بازي و بازي كردن با دوستانتان است كه موجب جذابيت بيشتر Guns of Boom شده است.

بازي موبايل Guns of Boom

گرافيك سه بعدي بازي موبايل Guns of Boom به شدت محسوركننده و چشم نواز طراحي شده است. اگر چه گرافيك Guns of Boom در مقايسه با باز‌ي‌هايي نظير Modern Combat 5 حرفي براي گفتن ندارد اما با توجه به حجم كم آن، خارق‌العاده طراحي شده است، به طوري كه باعث تعجب‌تان خواهد شد. پرداخت مناسب به جزئيات در نقشه‌هاي مختلف بازي در كنار جلوه‌هاي بصري استفاده شده، باعث شده تا بازيكنان بازي Guns of Boom، كمبودي از لحاظ زيبايي گرافيكي احساس نكند. Guns of Boom در بخش موسيقي و صداگذاري هم از كيفيت قابل قبولي برخوردار است. موسيقي خوب و گرافيك خيره‌كننده‌ي بازي Guns of Boom، باعث شده تا با يكي از بهترين بازي‌هاي شوتر اول شخص موبايلي طرف باشيم.

اگر به ‌دنبال يك بازي آنلاين در سبك تيراندازي اول شخص براي موبايل يا تبلت‌تان هستيد تا خود را ساعت‌ها در كنار دوستانتان سرگرم كنيد، مي‌توانيد بدون معطلي و به صورت رايگان بازي Guns of Boom را از اپ استور و پلي استوربراي دستگاه‌هاي خود دانلود كنيد و از آن لذت ببريد.