مايكروسافت نرم افزار رقيب Team Viewer براي ويندوز ۱۰ مي‌سازد

۱۸۲ بازديد

مايكروسافت نرم افزار رقيب Team Viewer براي ويندوز ۱۰ مي‌سازد

مايكروسافت در حال توسعه‌ي اپليكيشني با نام Quick Assist براي ويندوز ۱۰ است كه مي‌تواند عملكرد مشابه نرم افزار Team Viewer را براي كاربران ويندوزي به منظور اتصال از راه دور سيستم‌ها فراهم كند.

Team Viewer يكي از نرم افزارهاي محبوبي است كه تقريبا هم به صورت شخصي و هم تجاري كاربرد بسياري دارد. به واسطه‌ي اين نرم افزار مي‌توان كامپيوتر را از راه دور كنترل كرد كه براي استفاده از آن، Team Viewer بايد در هر دو سيستم نصب شده باشد. حال مايكروسافت با هدف كنترل سيستم از راه دور، نرم افزار مشابه تيم ويوور با نام Quick Assist را توسعه داده است كه به واسطه‌ي اين نرم افزار، كاربر مي‌تواند كنترل سيستم را از راه دور به دست بگيرد.

البته اين قابليت در نسخه‌هاي پيشين ويندوز با نام Windows Remote Assistance  وجود داشت اما به نظر مي‌رسد مايكروسافت قصد دارد اين ابزار را از نو طراحي كرده و با نام Quick Assist و به همراه ظاهري جديد، در اختيار كاربران ويندوز ۱۰ قرار دهد. 

عملكرد Quick Assist دقيقا همانند تيم ويوور است؛ زماني كه قصد اتصال به سيستم مورد نظر را داريد، بايد كد لازم را از شخص درخواست كنيد و متقابلا زماني كه قصد داريد كسي به سيستم شما متصل شود، حتما بايد كد Quick Assist خود را در اختيار وي قرار دهيد. اين نرم افزار داراي چندين ويژگي مانند sketching است كه به نظر مي‌رسد براي صاحبان سرفيس بسيار كاربردي خواهد بود. اما در مقابل Quick Assist فاقد ويژگي‌ پركاربرد انتقال فايل بين دو كامپيوتر است كه مايكروسافت اعلام كرده در بروزرساني‌هاي بعدي اين قابليت را نيز اضافه خواهد كرد. 

Quick Assist

به نظر مي‌رسد هنوز اين اپليكيشن براي عرضه‌ي عمومي آماده نبوده و در حال حاضر در بيلد 14352 از نسخه‌ي پيش نمايش اينسايدر ويندوز ۱۰ فراهم شده است. البته Quick Assist در ليست اپليكيشن‌ها نمايش داده نمي‌شود، بنابراين براي استفاده از آن بايد ابتدا كورتانا را باز كرده و عبارت quick assist را جستجو كنيد و از ليست نشان داده شده quick assist را انتخاب كنيد. 

مطمئنا quick assist به يك ويژگي پركاربرد و محبوب ويندوز ۱۰ تبديل خواهد شد؛ اگر جزو كاربران اينسايدر نيستند، قادر به استفاده‌ي اين نرم افزار نبوده و آن را در بروزرساني‌هاي بعدي ويندوز ۱۰ دريافت خواهيد كرد كه بروزرساني مهم بعدي ويندوز ۱۰ در تابستان امسال تحت عنوان آپگريد رايگان به صورت عمومي عرضه خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.