طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل احتمالاً تا پايان خرداد اجرا مي‌شود

۱۵۹ بازديد

طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل احتمالاً تا پايان خرداد اجرا مي‌شود

يدالله صادقي در مورد اجراي طرح رجيستري گفت: «اين طرح نقش بسزايي در كاهش قاچاق گوشي‌هاي تلفن همراهدارد. اجراي طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل به دو بخش قواعد تجاري و زيرساخت‌هاي فني تقسيم مي‌شود. در بخش قواعد و قوانين تجاري، وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات مورد نظر را در دستور كار خود قرار داده است.»

صادقي اعلام كرد كه در بخش زيرساخت‌هاي فني، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات متولي اصلي است. در اين بخش وزارت ارتباطات بايد با استفاده از دستگاه‌ها و فناوري‌هاي خاص شرايط رجيستر شدن تمام گوشي‌هاي موبايل را فراهم كند. البته بايد شرايط به گونه‌اي باشد كه در هنگام خريد گوشي، خريداران با مشكلي روبه‌رو نشوند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: «در اين طرح بسيار مهم است كه مردم هنگام خريد يا استفاده از گوشي دچار مشكلي نشوند؛ به همين خاطر وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در ماه‌هاي گذشته با جذب پيمانكاران مختلف، در حال پياده‌سازي و اجراي اين بخش است.»

صادقي اعلام كرد: «بر اساس اطلاعاتي كه از سوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز به دست ما رسيده است، به نظر مي‌رسد كارهاي مربوط به اين بخش نيز به پايان رسيده‌ است و احتمال مي‌رود اين طرح تا پايان خردادماه امسال اجرا شود.

محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پاييز سال ۹۵ زمان اجراي طرح رجيستري موبايل را بعد از انتخابات و تيرماه ۹۶ اعلام كرده بود. سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز در روزهاي پاياني سال ۹۵ از اجراي طرح رجيستري تا تيرماه ۱۳۹۶ خبر داده بود.

به گفته‌ي صادقي، مرحله پايلوت رجيستري انجام شده و دستگاه‌هاي ذي ربط خريداري شده و بدين ترتيب مسائل سخت افزاري حل شده اما در بعد نرم افزاري هنوز مشكلاتي وجود دارد كه اميدواريم تا تير ماه ۱۳۹۶ به نتيجه برسد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.