موبايل HTC U11 معرفي شد؛ مجهز به جديدترين سخت افزار و بدنه حساس به فشار

۱۳۲ بازديد

شركت HTC امروز در تايوان پرچمدار جديد خود به نام «U11» را معرفي كرد؛ موبايلي با بدنه براق كه در رنگ هاي سفيد، سياه، آبي، قرمز و آكوا به دست مشتريان خواهد رسيد.

HTC U11 از درگاه USB-C بهره مي برد و شركت سازنده تصميم گرفته تا درگاه هدفون ۳.۵ ميليمتري را در آن به كار نبرد، هرچند اين بار HTC يك مبدل براي اتصال هدفون هاي معمولي به موبايل در جعبه دستگاه قرار داده است.

 

 

پرچمدار جديد تايواني ها از صفحه نمايشي ۵.۵ اينچي با رزولوشن 1440p بهره مي برد. لازم به ذكر است كه پوشش روي اين نمايشگر، از نوع كورنينگ گوريلا گلس ۵ است. چيپست مجتمع دستگاه، پرچمدار كوالكام، يعني اسنپدراگون ۸۳۵ است كه در حال حاضر هر سازنده اي توان تهيه آن را ندارد.

نسخه جهاني HTC U11 از چهار گيگابايت رم بهره مي برد و  تايواني ها مي گويند كه اين موبايل مي تواند يك حافظه جانبي microSD با ظرفيت ۲ ترابايت را مديريت كند. اين موبايل در دو نسخه با حافظه داخلي ۶۴ و ۱۲۸ گيگابايتي عرضه مي شود.

 

 

موبايل مورد بحث به دوربيني ۱۲.۲ مگاپيكسلي مجهز شده كه فيلم برداري 4K را براي كاربر به ارمغان مي آورد. اين دوربين همچنين از قابليت «ultraSpeed AF» يا فوكوس خودكار فوق سريع بهره مي برد.

 

 

همانگونه كه در تصوير فوق مي بينيد، اچ تي سي خبر مي دهد كه بر اساس آزمايشات DXOmark، دوربين موبايل U11 به عنوان بهترين دوربين موبايل شناخته شده. پيش از اين موبايل گوگل پيكسل با امتياز ۸۹، در رتبه نخست DXOmark بود كه حالا HTC U 11 با امتياز ۹۰ در رتبه اول قرار گرفته است.

ويژگي جذاب بعدي در اين قسمت، فوكوس اكوستيك است؛ به اين معنا كه وقتي در حال فيلم برداري هستيد و به گوشه اي زوم مي كنيد، دستگاه صداي آن قسمت از صحنه را ضبط مي كند.

سنسور ۱۲ مگاپيكسلي و ۱.۴ ميكروني اصلي دستگاه، از گشودگي لنز f/1.7 بهره مي برد اما سنسور دوربين جلويي، ۱۶ مگاپيكسلي است و HTC مي گويد كه در محيط داخلي و با نور پايين، عملكردي فوق العاده دارد. دوربين سلفي در اين موبايل قادر است تصاوير وايد ۱۵۰ درجه ثبت كند.

HTC U11 با آخرين نسخه كنوني اندرويد، يعني ورژن ۷.۱ از سيستم عامل محبوب گوگل عرضه مي شود و به دست كاربران مي رسد. اين دستگاه همچنين به بلوتوث ۴.۲ مجهز شده و از يك باتري ۳۰۰۰ ميلي آمپري بهره مي برد كه برخوردار از نسخه سوم قابليت شارژ سريع كوالكام است.

 

 

در دنياي موبايل هاي اندرويدي، ليست سخت افزار دستگاه ها تا حد زيادي مشابه هم است. اما در اين بين برخي شركت ها تلاش مي كنند تا به شيوه هاي ديگري محصول خود را از ديگران متمايز كنند.

HTC U11، از اين تمايز بهره مي برد. شركت سازنده، قابليتي را در موبايل جديدش قرار داده كه «Edge Sense» نام دارد و در نوع خود نوآوري جالبي است و تا كنون مشابه آن ديده نشده.

 

 

قابليت Edge Sense، در واقع اجازه مي دهد تا به فريم فلزي كنار دستگاه فشار بياوريد. HTC U11 مي تواند حجم فشار وارد شده را تشخيص دهد و بر همين اساس، برخي قابليت ها را در اختيارتان قرار دهد. مي توانيد دوربين را اجرا كنيد و با فشار بلند مدت، يك تصوير سلفي ثبت كنيد. مي توانيد با اين ويژگي هر اپليكيشني كه پيشتر تعيين كرده ايد را باز كنيد يا حتي به سرعت قابليت ضبط صدا را فعال نماييد. سطح فشاري كه مي خواهيد به دستگاه بياوريد تا هر كدام از اين قابليت ها را اجرا كنيد نيز قابل تنظيم است.

موبايل مورد بحث همچنين از گواهي IP67 بهره مند بوده و مي توانيد به راحتي زير بارش باران از آن استفاده كنيد. اين استاندارد به معناي آن است كه حتي اگر موبايل به مدت ۳۰ دقيقه در عمق يك متري آب قرار گيرد، هيچ مشكلي براي كاركرد آن پيش نمي آيد. HTC در مراسم تايوان خود مي گويد كه حتي اگر زير آب نمايشگر دستگاه قادر به پاسخگويي به شما نبود، مي توانيد از ويژگي Edge Sense استفاده كنيد. HTC U11 همچنين از چهار ميكروفن بهره مي برد و به همين شكل، دستيار گوگل به بهترين شكل قادر به شندين دستورات صوتي شماست.

 

 

شركت اچ تي سي در كنار اين موبايل، ايرفون هاي USonic را به كاربر عرضه مي كند كه به درگاه USB-C مجهز شد. با استفاده از اين درگاه، كاربر مي تواند به موسيقي با صداي Hi-Res گوش دهد و اين به احتمال زياد علت اصلي حذف شدن درگاه ۳.۵ ميليمتري هدفون از HTC U11 است. هدفون هاي USonic به شكل هوشمند گوش شما را اسكن مي كنند تا بتوانند بهترين خروجي صدا براي گوش شما را ارائه دهند.

ديجياتو براي مراسم معرفي HTC U11 در تايوان حاضر شده و به زودي، ويديوي نگاه نزديك و تصاوير اختصاصي از اين موبايل را در اختيار شما كاربران گرامي خواهيم گذاشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.