ال جي فعاليت هاي خود در بازار موبايل چين را متوقف مي كند

۱۳۹ بازديد

كمپاني ال جي در سال هاي اخير در بازار پر رونق چين حضور موفقي نداشته و حالا رسانه هاي محلي مدعي شده اند ضررهاي متوالي در بازار چين كمپاني كره اي را متقاعد كرده فعاليت هاي كسب و كار موبايل خود در اين كشور را متوقف كند.

ال جي از اواسط سال 2016 و پس از معرفي G5 SE گوشي جديدي را در چين رونمايي نكرده با اين حال برخي محصولات خاص را از طريق نمايندگي هاي رسمي در اين كشور به فروش مي رساند. حالا اما گزارش هاي جديد حاكي از اين است كه در هفته هاي آتي تمام فعاليت هاي خود را در بزرگترين كشور آسياي شرقي متوقف مي كند.

ظاهرا دليل اصلي اين تصميم حضور قدرتمند برندهاي نو ظهور چيني از قبيل اوپو، ويوو، هوآوي، شيائومي بوده كه سهم ال جي را به زير يك درصد رسانده اند.

ال جي

 

از سوي ديگر مناقشات سياسي بين سئول و پكن فعاليت بسياري از كمپاني هاي كره اي در اين كشور تحت تاثير قرار داده، با اين حال ديگر  زيرمجموعه هاي ال جي كماكان به فعاليت خود ادامه خواهند داد.

چالش هاي ال جي در حوزه كسب و كار موبايل به چين محدود نمي شود و در سال هاي اخير به صورت كلي با مشكل مواجه شده به گونه اي كه از  2015 تا كنون بيش از 1 ميليارد دلار زيان به بار آورده است، اين در حالي است كه ديگر بخش هاي ال جي عملكرد بسيار موفقي داشته اند.

تلاش هاي مسئولان اين كمپاني براي احياي بخش تلفن هاي هوشمند نتايجي در بر نداشته و  بخش موبايل در سه ماهه پاييز  200 ميليون دلار به اين مجموعه خسارت زده است. همين مسائل باعث شده ال جي در سياست هاي بخش اسمارت فون خود تجديد نظر كند و تعطيلي واحدهاي مستقر در چين نيز در همين راستا قرار دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.