نسل دوم بي ام و X4 2018 معرفي شد

۲۱۳ بازديد

سال 2014 ميلادي بود كه بي ام و SUV جديد خود تحت نام X4 را معرفي كرد. گرچه اين خودرو در بازارهاي جهاني با رقباي سرسختي همچون پورشه ماكان و رنجرور ايووك مواجه شد.

 

 

حال پس از رونمايي از نسل جديد X3 به روال گذشته بي ام و X4 با طراحي ظاهري متفاوت بر پايه همان پلت فرم توسط بي ام و رونمايي شده است. اين دو SUV در كارخانه Spartanburg كشور آمريكا توليد خواهند شد.

X4 در نمايشگاه ژنو در مقابل ديدگان علاقه مندانش قرار خواهد گرفت و قيمت پايه آن به نسبت نسل قبلي افزايش پيدا كرده است. نسل قبلي اين SUV در كشور انگلستان با قيمت پايه 38.540 پوند عرضه مي شد كه حال اين رقم به 42.900 پوند افزايش پيدا كرده است. بي ام و قول آن را داده كه اين نسل يك قدم رو به جلو در زمينه ديناميك رانندگي و هندلينگ به نسبت نسل قبل خود باشد.

 

 

در حال حاضر بي ام و اين SUV را تحت 4 مدل مختلف كه شامل دو مدل بنزيني 4 سيلندر و 2 مدل ديزلي 4 سيلندر معرفي كرده است و در ماه آينده ميلادي دو نسخه 6 سيلندر M-POWER نيز معرفي خواهد شد.

در مدل پايه يعني xDrive20i موتور 2 ليتري 184 اسب بخار قدرت توليد مي كند. در مدل بالاتر يعني xDrive30i قدرت موتور به 252 اسب بخار مي رسد. اين مدل از صفرتا100 را در عرض 6.3 ثانيه پر مي كند.

 

 

مدل 6 سيلندر از قواي محركه مشابه با X3 M40i قدرت خواهد گرفت كه يك موتور 3 ليتري 6 سيلندر است و توانايي توليد 360 اسب بخار قدرت را دارد. همچنين گشتاور آن به صورت اختصاصي  براي X4 بيشتر شده است. در نتيجه اين مدل توانايي رسيدن به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت را در عرض 4.8 ثانيه دارد.

 

 

با اين كه اين مدل به نسبت نسل قبلي خود ابعاد بزرگ تري دارد اما در حدود 50 كيلوگرم سبك تر است. ارتفاع كلي خودرو درحدود 3mm كاهش پيدا كرده  و فاصله محوري 54 mm افزايش پيدا كرده است. بي ام و ادعا مي كند كه تقسيم وزن اين خودرو به صورت 50:50  است.

 

 

در داخل اتاق با زبان طراحي مشابه با نسل جديد X3 طرف هستيم اما بي ام و عنوان كرده كه كيفيت قطعات كار شده در داخل اتاق بالاتر از X3 است و از آخرين مدل جوي استيك دنده در اين SUV استفاده كرده است.

سيستم اطلاعات و سرگرمي بي ام و نيز بر روي يك صفحه نمايش لمسي كه به صورت استاندارد 6.5 اينچ و به صورت اپشنال 10.3 اينچ است به نمايش در مي آيد.

 

 

با افزايش فاصله محوري فضاي پاي سرنشينان عقب به ميزان 27 mm بهبود پيدا كرده است. همچنين فضاي صندوق به 525 ليتر رسيده است.

 

 

جعبه دنده 8 سرعته استپ ترونيك نيز وظيفه انتقال قدرت را بر عهده دارد و به وسيله آخرين نسخه سيستم چهار چرخ متحرك بي ام و به صورت الكترونيكي قدرت را بين چرخ ها تقسيم مي كند.

همانند مدل X3 بي ام از تعليق دوبل جناقي در محور جلو استفاده كرده است. فرمان آن نيز از نوع الكترو-مكانيكي است. بي ام و چرخ هاي 18 تا 20 اينچي را براي اين مدل در نظر گرفته است.

 

 

بي ام و اعلام كرده كه با توجه به ارتفاع 204 mm و توانايي حركت در عمق 500 mm آب و زاويه ورود و خروج به ترتيب 19.4 و 25.7 درجه مي تواند از پس يك سفر خارج جاده اي متوسط بر بيايد.

 

 

براي مقايسه اين اعداد به ترتيب در پايه اي ترين مدل رنجرور ايووك 213 mm 500 mm و 22 و 23.2 درجه است. همانند ايووك بي ام و از سيستم كمكي و كنترلي خودرو در مسيرهاي سراشيبي به صورت استاندارد بهره مي برد.

 

 

به صورت فني اين خودرو رقيب ولوو XC60 و رنجرور ايووك است اما بايد با رقبايي همچون مرسدس بنز GLC رقابت كند.

با اين كه اين سگمنت بسيار رو به رشد است اما مدل قبلي X4 شكست بسيار سختي از مرسدس بنز GLC كوپه خورده است. كل فروش جهاني X4 در سال ميلادي گذشته با 9.2 درصد كاهش به 48.595 دستگاه رسيد. در حالي كه فروش GLC و GLC كوپه به رقم رعب آور 325.061 دستگاه رسيده بود.

 

 

آئودي Q5 نيز در حدود 275.790 دستگاه در سال گذشته فروخته است.

گرچه بي ام و هرگز به دنبال رسيدن به چنين ارقامي نبوده و بي ام و X3 كه گزينه ارزان تري براي خريدارن به شمار مي رود در سال گذشته بيش از 139.457 دستگاه فروخته است. اما بي ام و به دنبال اين است كه با نسل جديد X4 بتواند از موفقيت هاي مدل GLC بكاهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.