گزارش ديجياتو: حذف USSD؛ حل مسئله يا حذف صورت مسئله؟ [تماشا كنيد]

۱۷۶ بازديد

بخش‌نامه بانك مركزي در ابتداي بهمن ماه براي جلوگيري از تراكنش‌هاي مالي باعث شد تا در روزهاي گذشته اظهار نظرهاي مختلفي در اين رابطه شنيده شود؛ از نظراتي كه امنيت اين سرويس را زير سوال مي‌بردند تا ديدگاه‌هايي كه به عدم وجود يك جايگزين مناسب آفلاين براي اين سرويس اشاره مي‌كردند.

حقيقت اين است كه آسيب‌پذيري امنيتي اين بستر وجود دارد اما تا كنون از طريق اين سرويس سواستفاده‌اي گزارش نشده است و همان‌طور كه «ناصرعلي سعادت»، رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور مي‌گويد، نمي‌توان يك شبه تصميم گرفت و سرويسي كه مردم و كسب‌وكارها از آن استفاده مي‌كنند را برچيد.

آمار اپراتورها حاكي از آن است كه ۲۵ الي ۳۰ ميليون كاربر اينترنت نسل دوم در ايران وجود دارد كه همين افراد نمي‌توانند از جايگزين‌هاي آنلاين اين بستر استفاده كنند. به همين دليل تصميم گرفتيم تا با برخي از همين كاربران گفتگو كنيم و ببينم در حال حاضر چگونه اعتبار سيم‌كارت خود را شارژ مي‌كنند و در صورت حذف سرويس USSD براي تراكنش‌هاي مالي، چه راه‌حلي را براي خريد موبايل انتخاب خواهند كرد.

از سوي ديگر با رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور همراه شديم تا از نظرات او در رابطه با احتمال حذف اين بستر آگاه شويم؛ بستري كه البته روز گذشته وزير ارتباطات خبر از رفع مشكل امنيت آن داد، هرچند كه شايد راه‌كار وزير يعني استفاده از اپلت روي سيم‌كارت، به قيمت تعويض تمام سيم‌كارت‌ها در اپراتورهاي موبايل تمام شود. دعوت مي‌كنيم گزارش ويديويي ديجياتو را در اين رابطه تماشا كنيد.

تکنیک هایی برای کمک کردن به شما در فرایند حل مسئله

1-نفس بکشید.

ممکن است احساس کنید که کلاً ذهن تان کار نمی کند. تنفس تاثیر مثبتی روی فرایند حل مسئله دارد. اگر یک لحظه به خودتان اجازه دهید و نفس بکشید و روی تنفس خود تمرکز کنید، می ‌توانید عصب های خود را آرام کنید و اجازه دهید که مغز شما در بهترین حالت به دنبال یک راه حل در آرامش بگردد که می تواند موثر هم واقع شود.

2- تا جایی که می توانید سوال طرح کنید

این اقدام برای مرحله قبل از حل مسئله بسیار مهم است و باعث می شود که خودتان را تنظیم کنید و آماده کار باشید‌ . قبل از اینکه وارد کار شوید ، سوالات مختلف را از خودتان بپرسید . هر چه قدر تعداد سوال ها بیشتر باشد، بهتر است. هر سوال می تواند اطلاعات صحیح برای بهترین انتخاب در مورد راه حل به شما بدهد.

3- خیال پردازی را از ارزیابی جدا کنید

مجبور نیستید که روی اولویت بندی ایده هایی که مدام به ذهن شما هجوم می‌ آورند متمرکز شوید. این بخش یعنی یک نوع انباشت یا هجمه ذهنی که حتما باید هر ایده ای روی ذهنتان را روی برگه بنویسید.

تکنیک حل مساله

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.