آپديت جديد تلگرام دسكتاپ: ويرايش و ساخت پوسته، اموجي هاي جديد و موارد ديگر

۱۴۴ بازديد

عد از انتشار ورژن ۱ تلگرام دسكتاپ كه تغييراتي همچون متريال شدن ظاهر برنامه و پشتيباني از پوسته‌هاي مختلف را شامل مي‌شد، هم‌اكنون با فاصله‌ي نسبتا كمي شاهد انتشار نسخه‌ي ۱.۰.۱۲۲ هستيم كه تغييراتي جزئي را به همراه داشته است. در ادامه شما را با اين تغييرات آشنا خواهيم كرد.

 

اموجي‌هاي جديد

https://cdn01.zoomit.ir/2017/1/ab09084a-1a65-49c5-9027-7000b04f8c27.jpg

يكي از تغييراتي كه در آخرين نسخه‌ي تلگرام موبايل شاهد بوديم، اضافه شدن اموجي‌هاي جديد بود. نسخه‌ي ۱.۰.۱۲ تلگرام دسكتاپ اين اموجي‌ها را به آرشيو خود اضافه كرده است و با به‌روز كردن تلگرام خود به اين نسخه، مي‌توانيد در تلگرام دسكتاپ نيز از اين اموجي‌ها استفاده كنيد.

 

امكان پخش Voice‌ها از لحظه‌ي دلخواه

فايل‌هاي صوتي دريافت شده در تلگرام داراي نشانگر زماني بودند كه توسط آن مي‌توانستيد يك فايل موسيقي را از لحظه‌ي دلخواه آغاز به پخش كنيد يا به‌اصطلاح آن را «جلو» بزنيد. در نسخه‌ي دسكتاپ تلگرام اين امكان تنها براي فايل‌هاي صوتي امكان‌پذير بود و Voice‌-ها چنين قابليتي را دارا نبودند. در نسخه‌ي ۱.۰.۱۲ تلگرام اين قابليت براي ويس‌ها نيز عملي شده است و هم‌اكنون مي‌توانيد با Drag كردن ماوس روي نوار صوتي مورد نظر، لحظه‌ي پخش آن را جابجا كنيد.

 

افزوده شدن Theme Editor

 

 

يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي كه در نسخه‌ي ۱ تلگرام دسكتاپ شاهد آن بوديم، پشتيباني از تغيير پوسته‌ي نرم‌افزار بود. بعد از انتشار اين ويژگي و تم‌هاي مختلف، كاربران بسياري سعي در انجام تغييرات در پوسته‌هاي موجود و ساخت تم شخصي خود داشتند كه كاري بسيار پيچيده و طاقت‌فرسا بود؛ به‌طوري كه حتي اگر آموزش فارسي آن را مقابل شما مي‌گذاشتيم، بسيار بعيد بود كه حوصله‌ي انجام آن را داشته باشيد. خوشبختانه تلگرام در اين نسخه ابزار Theme Editor را در اختيار كاربران قرار داده است و شما بدون نياز به مراحل پيچيده و طولاني مي‌توانيد به‌سادگي هر چه تمام‌تر در پوسته‌ي فعلي تلگرام تغييرات دلخواهتان را ايجاد كنيد. در نهايت مي‌توانيد پوسته‌ي جديد را ذخيره كنيد و با كاربران ديگر به اشتراك بگذاريد. براي دسترسي به اين ابزار كافي است به Setting برنامه مراجعه كنيد و در بخش تغيير تصوير زمينه‌ي گفتگو، گزينه‌ي Theme Editor را انتخاب كنيد. در اولين باري كه روي اين گزينه كليك مي‌كنيد، ابتدا پنجره‌اي براي ذخيره‌ي پوسته‌ي فعلي گشوده مي‌شود كه بعد از ذخيره كردن آن، به پنجره‌ي تغيير پوسته هدايت مي‌شويد.

در صفحه‌ي اين ابزار، تمام بخش‌هايي كه در تلگرام قابل مشاهده است، از كوچك‌ترين جزييات تا بخش‌هاي اصلي همگي در اختيار شما قرار داده شده‌اند و مي‌توانيد رنگ هر كدام را كه مايل بوديد، مطابق ميل خود تغيير دهيد. در كنار رنگ هر بخش نام آن نيز نوشته شده است؛ اما اگر به هر دليل متوجه بخش مربوطه نمي‌شويد، چاره‌اي جز آزمون و خطا نخواهيد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.