پهپاد خودران ۲۵۰۰ دلاري Skydio مي داند كجا هستيد و به كجا مي رويد [تماشا كنيد]

۱۶۹ بازديد

ساعاتي پيش Skydio، استارتاپي متشكل از محققان دانشگاه MIT از جديدترين پهپاد خودران خود به نام R1 پرده برداشت. اين پهپاد فوق پيشرفته مي تواند سوژه خاصي (مثلا يك انسان) را دنبال كرده و از آن فيلمبرداري كند، در عين اين كه با موانع سر راهش برخوردي نداشته باشد.

پهپاد R1 كه ۲۴۹۹ دلار قيمت گذاري شده مي تواند سوژه ها را در يك جنگل انبوه يا حتي فضاهاي سربسته هم دنبال كند، و در اين كار تبحر بسيار بالايي دارد. R1 براي رسيدن به اين حد بالا از تشخيص موانع به ۱۳ دوربين روي بدنه خود مجهز شده كه از طريق آن ها به مسيريابي و دنبال كردن سوژه ها مي پردازد.

 

پهپاد خودران R1

 

خريداران اين پهپاد مي توانند از طريق يك اپليكيشن تصاوير زنده و 4K آن را تماشا كنند. با ورود به اپليكيشن، كافيست خودتان يا دوستان تان را در قاب دوربين R1 پيدا كرده و روي آن ها اشاره كنيد تا با همين روش ساده سوژه ها را به پهپاد شناسانده باشيد.

با اين كار، R1 به پرواز درآمده و تا لحظه اي كه بخواهيد سوژه ها را برايتان دنبال مي كند. اين پهپاد خودران با هر بار شارژ مي تواند به مدت ۱۶ دقيقه برايتان فيلمبرداري كرده و سوژه ها را با سرعت ۴۰/۲ كيلومتر بر ساعت دنبال نمايد.

همچنين حافظه داخلي ۶۴ گيگابايتي و پردازنده ۲۵۶ هسته اي Nvidia TX1 به عنوان قلب تپنده هم از خصوصيات ديگر آن هستند. در انتها بد نيست بدانيد كه پهپاد R1 داراي يك حالت «استاديوم» هم هست كه مي تواند براي فيلمبرداري رويدادهاي ورزشي بدون نياز به فيلمبردار بسيار مفيد و كاربردي ظاهر شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.