وارن بافت تبديل به بزرگترين سهامدار شركت اپل شد

۱۷۵ بازديد

بسياري مي خواستند بدانند كمپاني «Berkshire Hathaway» كه تحت مالكيت وارن بافت ميلياردر مشهور قرار دارد مبلغ هنگفتي كه از فروش ۹۵ درصد سهامش در شركت بزرگ IBM به دست آورده را در كجا سرمايه گذاري خواهد كرد. حالا پاسخ به اين سوال مشخص شده است: اپل.

بر اساس گزارشي تازه، كمپاني سرمايه گذاري «بركشاير هثوي» پيش از پايان سال ۲۰۱۷ سرمايه خود در اپل را بيش از ۲۳.۳ درصد افزايش داده است. بدين ترتيب با ۱۶۵.۳ ميليون سهم حالا اين شركت به عنوان بزرگترين سهامدار اپل به حساب مي آيد. سهام مذكور چيزي در حدود ۲۷.۷ ميليارد دلار قيمت دارد.

بافت سرمايه گذاري خود در ثروتمندترين كمپاني تكنولوژيك دنيا را از سال ۲۰۱۶ و با خريد حدود ۱ ميليارد دلار سهم اين شركت آغاز كرد و از آن تاريخ تا به امروز به طور مداوم در حال افزايش سهم خود بوده است.

 

وارن بافت سرمايه گذاري در اپل

 

ميلياردر و سرمايه گذار افسانه اي آمريكايي تا سال ها هيچ علاقه اي به خرج كردن ثروتش در كمپاني هاي تكنولوژيك نداشت، اما تغييرات بازار در يكي دو دهه اخير و افزايش قدرت و نفوذ بازيگران اين عرصه وارن بافت را نيز وادار به حضور در اين عرصه كرد.

او ابتدا بيشتر سرمايه خود را صرف خريد سهام يك استارتاپ و همچنين شركت بزرگ IBM كرد، اما در سال هاي اخير با كاهش سهم خود به سمت ديگر غول بازار يعني اپل متمايل شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.