راه حل سامسونگ براي ورود دوربين دوگانه به موبايل هاي ميان رده

۱۵۳ بازديد

سامسونگ چندي پيش از كيت ايزوسل دوال (ISOCELL Dual) براي افزايش كيفيت دوربين هاي دوگانه در موبايل هايش پرده برداشت. حالا اين شركت بيانيه خبري زير را در رابطه با قابليت هاي پيشرفته اين فناوري ارائه كرده كه در ادامه مي توانيد آن را مطالعه نماييد.

شركت سامسونگ الكترونيكس به تازگي از يك مجموعه كامل، شامل نرم افزاري جديد در كنار لنزهاي دوگانه ايزوسل دوال (ISOCELL Dual) رونمايي كرد كه امكان استفاده از قابليت‌هاي پيشرفته‌اي مانند افكت Bokeh و تصويربرداري در نور پايين را براي موبايل هاي پايين رده و ميان‌رده فراهم مي‌كند. استفاده از اين قابليت‌ها تاكنون محدود به پرچمداران بوده است، اما حسگرهاي دوگانه ISOCELL و مجموعه الگوريتم‌هاي نرم‌افزاري كه اكنون سامسونگ رونمايي كرده است، امكان استفاده از اين قابليت‌ها در محصولاتي با قيمت‌هاي پايين‌تر را هم فراهم مي‌كند.

بن كي هور، معاون مدير بازاريابي سيستم‌هاي LSI در شركت سامسونگ مي‌گويد «دوربين‌هاي دوگانه، تجربه‌‌اي جديد و هيجان‌انگيز از عكاسي با موبايل است. راه‌حل فراگير سامسونگ براي لنزهاي دوگانه ISOCELL باعث مي‌شود روند توليد محصول توسط تامين‌كنندگان ما ساده‌تر شده و در نتيجه دوربين‌هاي دوگانه براي تعداد بيشتري از مشتري‌هاي ما عرضه شود».

 

 

موبايل هاي مجهز به دوربين‌هاي دوگانه داراي دو حسگر تصوير هستند كه اطلاعات مختلف نور را دريافت كرده و امكان استفاده از قابليت‌هاي جديدي مانند فوكوس مجدد و تصويربرداري در نور كم را فراهم مي‌كنند. دوربين‌هاي دوگانه با داشتن چنين مزايايي به روندي رو به رشد در پرچم‌داران تبديل شده‌اند اما قرار دادن اين دوربين‌هاي دوگانه در دستگاه‌هاي معمولي براي توليد‌كنندگان قطعات (OEM) بسيار دشوار است زيرا اين كار نيازمند اجراي روش‌هاي بهينه‌سازي زمان بين OEMها و شركت‌هاي توليدكننده حسگرها و الگوريتم‌هاي نرم‌افزاري است.

اكنون راه‌حل فراگير سامسونگ براي دوربين‌هاي دوگانه مي‌تواند اين روند را تسهيل كرده و امكان گنجاندن قابليت‌هايي را در دوربين موبايل ميان‌رده فراهم كند كه تاكنون تنها در محصولات پرچمدار و مجهز به يك پردازنده مجزا براي تصوير امكان داشت.

شركت سامسونگ با هدف تسهيل توسعه و كاهش مشكلات روند توليد تلفن هاي همراه داراي دوربين دوگانه اولين مجموعه كامل دوربين دوگانه را با سخت‌افزار حسگرهاي دوگانه ISOCELL و نرم‌افزار الگوريتم بهينه اين حسگرها، عرضه كرده است. به اين ترتيب امكان قرار دادن اين قابليت در دستگاه هاي پايين و ميان‌رده نيز فراهم مي‌شود تا كاربران آنها بتوانند از قابليت‌هايي مانند فوكوس مجدد و تصويربرداري در نور كم استفاده كنند. در اين مجموعه الگوريتم فوكوس مجدد سامسونگ با يك جفت حسگر ۱۳ و ۵ مگاپيكسلي عرضه شده است و الگوريتم LLS براي تصويربرداري در نور كم همراه با يك جفت حسگر ۸ مگاپيكسلي عرضه مي‌شوند تا بكارگيري آنها توسط OEMها ساده‌تر شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.