چگونه نوشيدن چاي داغ خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي دهد؟

۱۳۶ بازديد

نوشيدن چاي داغ در هواي سرد زمستاني يكي از عادت هايي است كه معمولاً بسياري در اين فصل از آن لذت مي برند. اما آيا نوشيدن چاي داغ در اين هواي سرد بي ضرر است؟ سيگار كشيدن و مصرف مقادير زياد الكل هر دو احتمال ابتلا به سرطان مري را افزايش مي دهند كه در واقع لوله بين گلو و معده را تحت تاثير قرار مي دهد. اما اخيراً مشخص شده كه يكي ديگر از عادات ظاهراً بي خطر نيز با اين نوع از سرطان ارتباط دارد و اين مورد بسياري را شگفت زده كرده است: نوشيدن چاي داغ، اگر افراد همزمان سيگار كشيده و الكل نيز بنوشند.

چاي داغ

در ميان افرادي كه اين دو عادت ناخوشايند روزانه را دارند و هر روز نيز چاي داغ مي نوشيدند احتمال ابتلا به سرطان مري ۵ برابر ديگران تشخيص داده شد. در واقع اين مقايسه بين افراد داراي اين سه عادت و كساني كه هيچ كدام از اين عادات را نداشته اند صورت گرفته است. اما در اين ميان نقش نوشيدن چاي داغ نسبت به دو عادت ديگر در بالا بردن خطر ابتلا به سرطان كمتر بوده است. در واقع اين مطالعات نشان داده كه رابطه بين نوشيدن چاي داغ با سرطان مري به وجود يا عدم وجود مصرف الكل و سيگار وابسته است. در اين تحقيقات داده هاي مربوط به ۴۵۶٫۰۰۰ مرد و زن بالغ بين ۳۰ تا ۷۹ سال كه در ابتداي تحقيق به سرطان مري مبتلا نبودند جمع آوري شد. ابتدا از اين افراد خواسته شد كه به سوالاتي در مورد مصرف چاي، الكل و سيگار در زندگي روزمره خود پاسخ دهند.

چاي داغ

سپس در ۹ سال آينده شرايط زندگي و سلامتي اين افراد مورد پايش مداوم قرار گرفت و در نهايت مشخص شد كه ۱٫۷۰۰ نفر از اين افراد به سرطان مري مبتلا شدند. با بررسي هاي دقيق مشخص شد افرادي كه به طور مرتب چاي داغ نوشيده؛ سيگار كشيده و الكل مصرف مي كنند بيشترين احتمال ابتلا به سرطان مري را دارند. كساني كه به طور مرتب چاي داغ نوشيده و سيگار كشيده يا الكل مصرف مي كردند (نه هر دو به صورت همزمان) نيز در خطر نسبتاً بالايي براي ابتلا به سرطان مري قرار داشتند اما اين احتمال به اندازه گروه قبلي شديد نبود. در اين ميان در افرادي كه تنها عادت به نوشيدن چاي داغ داشتند خطر ابتلاي به سرطان مري قابل توجه نبود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.