سود كمتر اپل نسبت به رقبا؛ قيمت قطعات هوم پاد مشخص شد

۱۴۱ بازديد

مواد خامي كه اپل بخواهد با آن ها يك واحد هوم پاد توليد كند تقريبا ۲۱۶ دلار قيمت دارند و اين در حالي است كه به گفته TechInsights، شركت ساكن كوپرتينو دستگاه را با قيمت ۳۴۹ دلار مي فروشد.

ميكروفون ها، توييتر، ووفر و چيپ هاي مديريت انرژي تقريبا ۵۸ دلار قيمت دارند در حالي كه قطعات كوچكتر مثل سيستم نورپردازي كه براي سيري و ديگر انيميشن ها استفاده مي شود به تنهايي ۶۰ دلار قيمت دارد. چيپ A8 هم كه قابليت هاي سيري، آگاهي دستگاه از محيط اطراف، تنظيم صدا و ديگر ويژگي هاي هوشمند را به عهده دارد حدودا ۲۵ دلار است.

TechInsights معتقد است كه بدنه دستگاه و ديگر قطعات ظاهري هم ۲۵ دلار ديگر به قيمت كلي مي افزايند و توليد، تست و بسته بندي هم ۱۷.۵ دلار هزينه مي برد.

به نظر مي رسد كه هزينه تمام شده هوم پاد بسيار بالا بوده و اپل قيمت منصفانه تري نسبت به ديگر محصولاتش براي آن در نظر گرفته است. براي مثال، آيفون X كه ۱۰۰۰ دلار قيمت دارد، تقريبا ۳۵۷.۵ دلار قيمت قطعاتش بوده و هر آيفون ۸ هم كه ۷۰۰ دلار قيمت دارد، با ۲۴۷.۵ دلار توليد مي شود.

 

هوم پاد اپل

 

از ديگر محصولات اپل كه بگذريم، هوم پاد حتي نسبت به اسپيكرهاي هوشمند شركت هاي ديگر هم حاشيه سود پايين تري دارد. TechInsights مي گويد هوم پاد با توجه به هزينه قطعاتش حاشيه سود ۳۸ درصدي دارد در حالي كه اين رقم براي گوگل هوم و آمازون اكو، به ترتيب برابر با ۶۶ و ۵۶ درصد است. هر دو اين اسپيكرها با قطعات ارزان تري ساخته شده اند و هدف اوليه شان كيفيت صداي بالا نيست.

البته هزينه هايي كه توسط شركت هايي نظير TechInsights ارائه مي شود، هزينه هاي تحقيق و توسعه (R&D)، توليد نرم افزار و ديگر هزينه هاي مرتبط در ساخت يك محصول را در نظر نمي گيرد و صرفا هزينه قطعات خام را مي گويد. بنابراين نمي توان با استناد به اين ارقام، سود مشخصي تعيين كرد.

تيم كوك، مديرعامل اپل در سال ۲۰۱۵ با اشاره به اين آمار گفته بود آن ها با واقعيت بسيار فاصله دارند و حتي يك بار هم نديده كه يكي از اين اعداد به رقم نهايي توليد يك محصول حتي نزديك هم باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.