تحول در دنياي وسايل برقي؛ معرفي باتري هاي مخصوص هوندا با قابليت تعويض و جابجايي

۱۳۱ بازديد

هوندا به تازگي يك پكيج باتري متفاوت را راهي بازار كرده است. اين پكيج يكتا مي تواند در تجهيزات و وسايل نقليه متفاوتي از جمله اي وي تي ها (AVT، خودروهاي همه جا رو) و اسكوتر هاي برقي مورد استفاده قرار بگيرد.

ظرفيت پايه اين پكيج باتري كه با نام The Mobile Power Pack شناخته مي شود چيزي در حدود 1 كيلووات ساعت بوده و استفاده كنندگان از آن حتي مي توانند بنا به استفاده اي كه دارند باتري اي با ظرفيت بيشتر را نيز سفارش دهند.

اين پكيج قابل حمل، تعويض پذير بوده و قابل شارژ مجدد است. با كمك اين نوع پكيج تعويض باتري برخي از تجهيزات و وسايل نقليه الكتريكي رفع شده و امكان شارژ مجدد آن ها فراهم مي شود.

گفته مي شود استفاده كنندگان از اين وسيله مي توانند با فراهم آوردن چندين پكيج مختلف، آن ها را باهم هماهنگ كرده و به صورت همزمان به عنوان يك پكيج يكتا و كامل با ظرفيت بيشتري براي وسايل نقليه اي مثل موتورسيكلت هاي الكتريكي استفاده كنند.

Honda Mobile Power Pack World for PCX ELECTRIC scooter

ليست زير نمونه هايي از وسايل و تجهيزاتي است كه مي توان از اين پكيج در آن استفاده كرد:

1- اي تي وي خودران 3E-D18 هوندا كه عموما براي حمل تجهيزات و ابزارها در زمين ها و مكان هاي غيرقابل دسترس استفاده مي شود.(كانسپت)
2- ديگر كانسپت هاي روباتيك 3E هوندا مثل Empower, Experience, Empathy
3- اسكوتر PCX ELECTRIC توليدي اين كمپاني
4- چهار چرخه هاي الكتريكي و دونفره هوندا (كانسپت)

The Mobile Power Pack مي تواند به ساير دستگاه ها نيز متصل شده و اطلاعات مربوط به شارژ و فعاليت هاي آن ها را نگه داري كرده و در مواقع لزوم به خودشان و يا ساير تجهيزات ها ديگر ارسال كند.

اين باتري در واقع نگرش هوندا نسبت به انرژي ها تجديد پذير و نحوي استفاده از آن ها را براي وسايل نقليه الكتريكي كوچك نشان مي دهد. هوندا با عرضه اين پكيج نشان داده است كه اهميت خاصي براي وسايل نقليه و تجهيزاتي مثل دستگاه هاي ديجيتال و لوازم خانگي برقي كه قابليت حمل و جابجايي داشته و از نيروي الكتريكي كمك مي گيرند قائل بوده و تلاش مي كند كه بازار آن ها از آن خود كند.

Honda 3E-D18

همانطور كه مي دانيد توليد انرژي هاي تجديدپذير برعكس انرژي هايي كه از سوخت هاي فسيلي بدست مي آيد با تقاضاي مصرف كنندگانشان هم خواني نداشته و گاها كمتر و يا بيشتر از نياز مصرف كنندگان اند.

به عنوان نمونه انرژي برقي كه از باد و توربين هاي بادي در شب حاصل مي شود با تقاضا انرژي الكتريكي همخواني نداشته و اكثرا اين انرژي ها به دليل نبود تقاضا در شب ذخيره شده و در روز مورد استفاده قرار مي گيرد. هوندا به دنبال استفاده از چنين فرصت هايي و ذخيره اين انرژي ها در باتري هاي قابل حمل خود است.

مديران هوندا مي گويند اين پكيج تامين كننده برق ضد آب و ضد گرد و خاك بوده و مي تواند حتي در مواقعي كه برق قطع است نيز به عنوان منبع برق اضطراري مورد استفاده قرار گيرد.

همراه با اين پكيج هاي باتري اين هوندا از كانسپت جديدي نيز رونمايي كرده است كه با نام the Honda Mobile Power Pack Exchanger Concept شناخته مي شود.

اين كانسپت توضيح مي دهد كه چگونه يك ايستگاه شارژ وسايل نقليه الكتريكي مي تواند به تنهايي و همزمان چندين پكيج باتري The Mobile Power Pack را شارژ كرده و اين پكيج ها را عرضه كند.

به علاوه اين مبدل مي تواند در ساعات اوج مصرف برق سبب ثبات تامين برق نيز شود. اين ثبات انرژي به اين صورت اتفاق مي افتد كه مبدل ياد شده در ساعات اوج مصرف برق، از انرژي پكيج هاي باتري موجود در ايستگاه استفاده مي كند.

Honda PCX ELECTRIC

هوندا انتظار دارد كه اين كانسپت كه يك مبدل انرژي را توصيف مي كند در ايستگاه هاي شارژ الكتريكي موجود در خيابان ها پياده سازي شده و پكيج هاي باتري قابل حمل اين كمپاني را شارژ مجدد كنند. عمدتا اين ايستگاه ها پكيج هايي را از قبل شارژ كرده و نگه داري مي كنند.

با مراجعه افراد و در قبال دريافت باتري هاي خالي، پكيج هاي شارژ شده در اختيار آن ها كه عموما مصرف كنندگان محصولات قابل حمل الكتريكي اند قرار مي گيرد.
هوندا براي نمايش كارايي كانسپت ذكر شده و نشان دادن چگونگي استفاده روزانه از اين كانسپت و باتري هاي تازه معرفي شده خود در زندگي افراد، محصولات مختلفي را به اين تجهيزات مجهز كرده است.

از اين جمله مي توان به اسكوتر الكتريكي the PCX Electric اشاره كرد. اين اسكوتر تمام الكتريكي مجهز به يك پيشرانه الكتريكي هوندا بوده و انرژي آن توسط پكيج هاي قابل حمل Honda Mobile Power Pack تامين مي شود.

وسيله نقليه ديگري كه هوندا آن را به پكيج هاي باتري خود مجهز كرده كامپكت جمع و جوري است كه بر اساس the Honda Pioneer 500 ساخته شده و از دو پكيج باتري تعويض پذير مستقل در هر طرف خود استفاده مي كند.

Honda Mobile Power Pack 4W-Vehicle Concept

هوندا در هنگام معرفي اين پكيج هاي باتري يادآور شده است كه داشتن يك پكيج باتري قابل حمل كه امكان شارژ مجدد آن نيز وجود دارد در موقعيت هاي مختلفي مثل جنگ و مكان هاي دورافتاده مي تواند بسيار تاثير گذار و كار راه انداز باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.