بعد از هياهوي فراوان اپليكيشن Messenger Kids براي اندرويد منتشر شد

۱۵۶ بازديد

در روزهاي پاياني سال 2017، فيسبوك اپليكيشن جديدي تحت عنوان Messenger Kids را براي iOS عرضه كرد تا خانواده ها با نصب آن روي ديوايس هاي فرزندانشان، ديگر نگراني بابت حضور كودكان در فضاي مجازي و خطراتي كه آن ها را تهديد مي كند نداشته باشند.

اپليكيشن مسنجر كيدز مختص بچه هاي زير 13 سال است

بعد از حدود دو ماه و جنجال هايي كه اين اپ به وجود آورد، بالاخره ساعاتي پيش فيسبوك پيان رسان كودك خود را در گوگل پلي نيز منتشر نمود. مسنجر كيدز به نوعي همان فيسبوك مسنجر است، با اين تفاوت كه خانواده مي توانند روي فعاليت هاي بچه ها نظارت داشته باشند.

در مسنجر كيدز، اكانت كودك به اكانت والدين وصل مي شود. بنابراين هنگامي كه كودك بخواهد با كسي چت كند، برنامه قبل از شروع گفت و گو اعلاني براي خانواده مي فرستد. اگر خانواده اجازه داد، او مي تواند گفت و گو را آغاز نمايد. در كنار اين مسئله، مسنجر كيدز پرداخت درون برنامه اي نداشته و خبري از تبليغات هم در آن نيست.

 

مسنجر كيدز

 

به لطف فيلترهاي گذاشته شده در بخش جستجو نيز والدين مي توانند اين اطمينان را داشته باشند كه فرزندشان به دنبال محتويات نامناسب نمي رود. اگرچه مسنجر كيدز توانست تاييده قانون حفاظت از كودكان در فضاي مجازي به دست بياورد ولي عرضه اين اپليكيشن هياهوي زيادي به بار آورد و حتي كمپيني براي حذف آن در اپ استور به وجود آمد.

خانواده ها و سازمان هاي حمايتي معتقد بودند كه اين نوع اپليكيشن ها باعث مي شوند تا كودكان از همان بچگي به فضاي مجازي روي بياورند. در هر صورت اين كمپين ها تاثير چنداني نداشته اند و اپ مسنجر كيدز همچنان به كارش ادامه مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.