اسنپدراگون 855 كوالكام، نخستين چيپست 7 نانومتري موبايل خواهد بود

۱۱۳ بازديد

روز گذشته كمپاني كوالكام از نخستين چيپ ساخته شده با فرآيند انقلابي 7 نانومتري رونمايي كرد و نخستين گام ها براي فراگيري هرچه بيشتر اين تكنولوژي را برداشت. البته اين قطعه تازه، در واقع مودم X24 است كه مي تواند به سرعت 2 گيگابيت بر ثانيه روي شبكه هاي 4G LTE دست يابد.

در حالي كه اسنپدراگون 845، چيپست پرچمدار فعلي كوالكام از مودم X20 با سرعت 1.2 گيگابيت بر ثانيه بهره مي برد، مي توان تصور كرد كه X24 ساخته شده تا در چيپست اسنپدراگون 855 جاي بگيرد؛ چيپستي كه احتمالاً مثل اسنپدراگون 845، زودتر از هر موبايل ديگري همراه با كهكشاني هاي سامسونگ به دست مصرف كنندگان خواهد رسيد.

با درنظرگيري توليد مودم X24 به كمك فرآيند 7 نانومتري و نيز اين مسئله كه سامسونگ قرار است تا اوايل 2019 براي توليد انبوه چيپ هاي 7 نانومتري آماده شود، به هيچ وجه جاي تعجب نخواهد داشت اگر اسنپدراگون 855، هم از X24 بهره مند باشد و هم به صورت 7 نانومتري توليد گردد. گفتني است كه رولند كوانت، يكي از افشاگران مطرح حوزه تكنولوژي نيز اين مسئله را در گفتگو با يكي از پيمانكاران سامسونگ تاييد كرده است.

اين پيمانكار سامسونگ كه ظاهراً در زمينه مهندسي چيپ فعاليت دارد به وضوح مي گويد كه كوالكام مشغول توسعه اسنپدراگون 855 بوده و با استفاده از فرآيند 7 نانومتري به توليد آن خواهد پرداخت. نيازي به اشاره هم نيست كه استفاده از اين فناوري، به كاهش چشمگير مصرف انرژي و افزايش چشمگير پرفورمنس در قياس با تمام چيپ هاي فعلي منجر خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.