تعداد بينندگان پلتفرم استريم بازي Twitch از شبكه هاي MSNBC و CNN پيشي گرفت

۱۳۱ بازديد

شايد براي كساني كه به صورت روزانه صنعت بازي هاي رايانه اي يا ورزش هاي الكترونيكي را دنبال نمي كنند، Twitch اسم تازه اي باشد. Twitch.tv يك پلتفرم مخصوص استريم يا پخش زنده بازي هاي ويديويي است كه در سال 2011 آغاز به كار كرد.

كيفيت و پشتيباني بسيار عالي سرويس توييچ باعث رشد روزافزون آن شد و چند وقتي است كه اين پلتفرم حيطه كاري خود را در زمينه سرگرمي گسترش داده و ديگر فقط مختص به بازي هاي ويديويي نيست. مردم و توليدكنندگان محتوا از همه جاي جهان به توييچ مي آيند تا در تجربه ضبط موسيقي، ساخت مجسمه، راه رفتن در خيابان و مهم تر از همه، بازي كردن با ديگران شريك شوند و اين چيزي است كه به سختي در برنامه هاي سنتي تلويزيون يافت مي شود.

توييچ در آغاز زيرمجموعه يك سايت استريم بزرگ و كلي به نام Justin.tv بود، اما با رشد و موفقيت چشمگير توييچ و كنار رفتن رقيباني مثل Own3d.tv كم كم سايت Justin.tv تعطيل شد و شركت اصلي مسئول اين سايت ها نام خود را به Twitch Interactive تغيير داد. از سال 2014، توييچ به پلتفرم اصلي پوشش خبري نمايشگاه E3 تبديل شد و اين نشانگر ميزان موفقيت اين سايت و تضمين كننده رشد آن در آينده شد.

 

از همان اوايل سال 2014 شايعات و صحبت هاي مختلفي بود كه توييچ قرار است توسط گوگل خريداري شود و به بخشي از سرويس استريمينگ YouTube تبديل شود. با اين حال، طبق گزارشات اين معامله به نتيجه نرسيد و مدت بسيار كمي پس از آن آمازون با پيشنهاد 970 ميليون دلار موفق شد اين پلتفرم را كاملا از آن خود كند و حالا به نظر مي رسد كه چنين خريدي اصلا تصميم بدي نبوده است.

در ماه گذشته يعني ژانويه 2018 طبق آمار منتشر شده بيننده هاي همزمان سايت توييچ به 962,000 نفر رسيد. اين در حالي است كه آمار شبكه هاي MSNBC و CNN در همان ماه به ترتيب 885,000 و 783,000 نفر بود. هر دوي اين شبكه ها از نام هاي بزرگ و بسيار قديمي شبكه هاي آمريكايي هستند و طرفداران زيادي دارند.

البته بايد گفت با اينكه آمار بينندگان توييچ در ماه گذشته خوب بوده، هنوز هم راه زيادي براي رقابت با پرطرفدارترين شبكه هاي تلويزيوني آمريكايي دارد. در ژانويه 2018 شبكه هاي ESPN و Fox News هر كدام يك و نيم ميليون بيننده همزمان داشتند. يعني 500,000 نفر بيشتر از بينندگان كنوني توييچ.

اما با توجه به رشد روزافزون توييچ همگام با صنعت بازي هاي ويديويي و ورزش هاي الكترونيكي، ممكن است به زودي شاهد رقابت آن با نام هاي بزرگ صنعت سرگرمي باشيم. با نگاه كوتاهي به آينده نزديك هم متوجه اين امر خواهيم شد. وجود برنامه هايي نظير Overwatch League در كنار بازي هاي بسيار پرطرفداري مثل Fortnite و PlayerUnknown's Battlegrounds فقط نشانگر افزايش بينندگان توييچ هستند. اين فقط يك معني دارد و آن هم اين است كه تلويزيون كابلي آمريكا رقيب جديدي پيدا كرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.