بيل گيتس با ايجاد درب پشتي براي دسترسي به اطلاعات آيفون ها موافق است

۱۵۶ بازديد

بيل گيتس، بنيان گذار مايكروسافت در مصاحبه اي جديد از عدم همكاري سيليكون ولي با دولت ها ابراز نگراني كرده است. گيتس در اين مصاحبه اذعان داشته كه شركت هاي بزرگ تكنولوژي در پشتيباني از رمزنگاري سرتاسري بي پروا عمل كرده اند، و در ادامه صحبت هاي خود نظراتي را هم درباره اقدامات اخير اپل در اين حوزه بيان كرده است.

دومين فرد ثروتمند دنيا در مصاحبه با Axios شرايط فعلي «اپل و ساير غول هاي تكنولوژي» را مخاطره آميز خوانده و اعلام كرده كه اين شركت ها بايد مراقب باشند تا از كارهايي دفاع نكنند كه از دسترسي درست، قانوني و تحت نظارت دولت ها به اطلاعات براي اقدامات امنيتي جلوگيري به عمل مي آورند.

وقتي از گيتس پرسيده شد كه مثالي در اين زمينه بزند، وي به اشتياق شركت ها براي پنهان و ناشناس ماندن تراكنش هاي مالي بر بستر ارزهاي رمزپايه اشاره كرد و از ارتباطات آزادانه تروريستي كه در پيام رسان ها به فجايعي مثل كشتارهاي جمعي مي انجامند سخن گفت.

خبرنگار Axios در ادامه مصاحبه نظر بيل گيتس را در مورد درخواست اف بي آي از اپل براي ايجاد يك درب پشتي جهت دسترسي به اطلاعات آيفون بدست آمده در فاجعه سن برناردينو جويا شد و به اين نكته اشاره كرد كه احتمالا وي از مطرح كردن صحبت هاي قبلي قصد اشاره به اپل را داشته است.

پاسخ گيتس به اين سوال اين گونه بود:«صحبت در مورد فراهم شدن اين امكان [براي اف بي آي] نيست؛ صحبت در مورد تمايل است». در سال ۲۰۱۶ بنيان گذار مايكروسافت يكي از معدود افرادي بود كه از بازرسي اف بي آي در پرونده سن برناردينو حمايت كرد.

به عقيده گيتس اف بي آي خواستار ايجاد يك درب پشتي «دائمي» براي نفوذ به آيفون هاي اپل نبوده و صرفا براي آن پرونده به خصوص به همكاري اين شركت نياز داشته، با اين وجود با ممانعت اپل مواجه شده است.

اگر چه تيم كوك، مدير عامل اپل در آن زمان اعلام كرد كه به خاطر رمزنگاري بودن اطلاعات نمي تواند هيچ گونه همكاري با اف بي آي داشته باشد، اما به نظر مي رسد كه گيتس كاملا با اين موضوع مخالف است.

از جمع بندي صحبت هاي وي پيداست كه عقيده دارد اپل مي بايست در آن پرونده به خصوص با اف بي آي همكاري لازم را انجام مي داد و درب پشتي اي را ايجاد مي كرد كه صرفا خودش به آن دسترسي داشته و در شرايط اضطراري از آن استفاده مي كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.