گوگل، نتايج جستجو در موبايل را نسبت به دسكتاپ متمايز خواهد كرد

۲۳۳ بازديد

موتور جستجوی گوگل

شركت گوگل  تصميم دارد نتايج جستجوي خود را در دو نسخه متفاوت براي موبايل و دسكتاپ ارائه كند. اين تغيير در ماه هاي اخير رخ خواهد داد.

 

به گزارش كليك، اين جدا سازي حكايت از اين دارد كه گوگل شيوه ايندكس گذاري خود را به دو بخش موبايل و دسكتاپ تقسيم مي كند كه تغييرات در نتايج جستجو در موبايل در مقايسه با تغييرات در نتايج جستجو در نسخه دسكتاپ با سرعت بيشتري صورت خواهد گرفت.

اين خبر توسط Gray Illyes در pubcon در شهر لاس وگاس منتشر شد. هم چنين اين گفته هاي او در توييتر نيز تاييد شد:

@methode: گوگل در حال ايندكس گذاري جداگانه اي براي موبايل است كه به عنوان ايندكس گذاري اصلي او محسوب مي شود. به عبارت ديگر نتايج جستجو در دسكتاپ به عنوان ايندكس گذاري ثانويه او به حساب مي آيد كه كمتر به روز رساني خواهد شد.

 #Pubcon

— Lisa Barone (@LisaBarone) October 13, 2016

ايندكس موبايل اصلي و ايندكس دسكتاپ به عنوان نسخه ثانويه به حساب مي آيد. بررسي كنيد و تفاوت نتايج را بين دسكتاپ  و موبايل مشاهده كنيد.

#pubcon @methode pic.twitter.com/umwBoYA6Cx

— Eugene Feygin (@rawseo) October 13, 2016

ارجحيت دادن به نتايج جستجو در گوشي هاي همراه نسبت به دسكتاپ مي تواند به عنوان پيشرفتي در تلاش گوگل در راستاي ايجاد تجربه بهتر جستجو براي كاربران گوشي هاي هوشمند باشد.

البته اين اتفاق كاملا قابل پيش بيني بود چون اين شركت از زماني كه الگوريتم Mobilegeddon را در آوريل سال ۲۰۱۵ عرضه كرد از وب مسترها (مالكين سايت ها) خواست كه وب سايت هاي خود را به صورت mobile-friendly طراحي نمايند و آن ها را به استفاده از اين الگوريتم تشويق كرده بود. جدا سازي ايندكس گذاري نتايج جستجو در گوشي هاي هوشمند و دسكتاپ نشان دهنده آن است كه اين شركت در حال آمادكردن الگوي جديد خود و چيره شدن نتايج جستجو در موبايل در مقايسه با نتايج جستجو در دسكتاپ است.

داشتن يك ايندكس جداگانه براي گوشي هاي هوشمند اين فرصت را براي ربات گوگل به وجود مي آورد تا به صورت دقيق در صفحات وب واكنش گرا بخزد و با نظم خاصي آن ها را ايندكس گذاري كند. اين امر منجر خواهد شد تا زماني كه كاربران توسط گوشي هاي خود در حال جستجو هستند، گوگل بتواند نتايج بهينه تري را به آن ها ارائه دهد. علاوه بر اين، با افزايش سرعت در ايندكس مطالب، گوگل خواهد توانست سريع تر از هر زمان ديگري اخبار فوري را در اختيار كاربران قرار دهد.

اين كار براي مالكين سايت ها و بهينه سازي سايت (SEO)  چه معنايي دارد؟

 با اعلام خبر جداسازي ايندكس جستجوي گوگل، اين شركت با قاطعيت اعلام كرد كه جستجوي موبايل نسبت به جستجوي دسكتاپ از اهميت بيشتري برخوردار است.

اولويت دادن گوگل به موبايل نسبت به كامپيوترهاي دسكتاپ پيغام كاملا شفافي را به مالكين وب سايت ها و سئوكارها مي دهد. در حقيقت حداقل كاري اين اشخاص بايد انجام دهند اين است كه وب سايت آن ها بايد واكنشگرا باشد يا يك نسخه از اپليكيشن موبايل براي وب سايت خود داشته باشند. در هر صورت ، اين حداقل كاري است كه اين اشخاص بايد انجام دهند.

البته، تنها داشتن يك وب سايت بهينه شده براي موبايل كفايت نمي كند. سرعت سايت نيز يكي ديگر از فاكتوهاي مهمي است كه نه تنها گوگل به آن اهميت مي دهد بلكه براي كاربران سايت نيز بسيار مهم است. طبق آماري كه گوگل منتشر كرده است در صورتي كه سرعت بارگذاري سايت بيش از ۳ ثانيه باشد، ۵۳ درصد كاربران آن سايت را ترك خواهند كرد.

بنابراين بهترين راه براي افزايش سرعت سايت، بهينه سازي آن از طريق منتشر كردن مطالبي است كه از فناوري صفحات موبايل شتاب يافته (Accelerated Mobile Pages) استفاده مي كنند. در صورتي كه شما هنوز از AMP استفاده نمي كنيد، به شما پيشنهاد مي كنيم تا به طور منظم سرعت صفحات سايت خود را از طريق ابزار PageSpeed Insights گوگل بررسي كنيد و تا جايي كه مي توانيد زمان بارگذاري صفحه را پايين بياوريد.

هم چنين در صورتي كه به طور منظم در وب سايت خود درباره حرفه و صنعتي كه در آن فعاليت مي كنيد، اخبار منتشر مي نماييد، بايد حتما اخبارتان را در بخش Google News قرار دهيد. در حقيقت اين كار نه تنها موجب خواهد شد تا مطالب شما با سرعت بيشتري ايندكس شوند بلكه باعث بيشتر ديدن شدن اخبار شما در نتايج جستجو خواهد شد.

چنانچه وب سايتي داريد و مي خواهيد به طور ايده‌آل عمل كنيد بايد پيش از اين كه گوگل شروع به جداسازي در ايندكس جستجوي خود كند، مسائل گفته شده را رعايت نماييد. هر چند به طور دقيق نمي توان زمان پياده سازي الگوي جديد گوگل را مشخص كرد، اما در اين صنعت هيچ وقت از پيش تاز بودن ضرر نخواهيد كرد. بنابراين پيشنهاد مي كنيم قبل از آن كه گوگل تغييرات جديد را اعمال كند، شما در وب سايت خود تغييرات جديد را به وجود آوريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.