چطور قابليت Live اينستاگرام را فعال كنيم؟

۱۵۵ بازديد

لایو در اینستاگرام

رسانه كليك – مدتي است اينستاگرام قابليت Live را به اپليكيشن خود اضافه كرده و كاربران مي‌توانند به صورت آنلاين و زنده ويديو‌هايي را براي فالوورهاي‌شان به اشتراك بگذارند. پيش‌تر چنين چيزي را در فيس‌بوك ديده‌ بوديم كه با استقبال مناسب كاربران مواجه شده بود. لايو در اينستاگرام هم طرفداران زيادي پيدا كرده و روزانه شاهد تعداد زيادي از اين ويديوهاي زنده در اين شبكه اجتماعي هستيم. 

لايو در اينستاگرام به اين صورت بوده كه كاربر تنها با فشردن كليد ضبط، مي‌تواند با استفاده از دوربين اصلي و يا سلفي تلفن هوشمندش، شروع به ضبط فيلم كند و در همين حين، به صورت زنده بينندگان خودش را براي ويديو داشته باشد. كاربراني كه به اين ويديو اضافه مي‌شوند، قادرند با نوشتن كامنت به صورت زنده، با صاحب اكانت و ديگر افراد موجود در لايو، ارتباط برقرار كنند.

علاوه بر اين‌ها، كاربر مي‌تواند ويديو لايو را پس از تمام شدن، در اينستاگرام به‌صورت استوري ذخيره كند تا براي 24 ساعت ديگر، قابل دسترسي باشد. همچنين قابليت ذخيره سازي ويديو لايو به صورت فايل هم موجود است.

چگونه يك ويديو لايو در اينستاگرام ضبط كنيم؟

براي ضبط ويديو لايو در اينستاگرام تنها كافي است مراحل زير را به ترتيب دنبال كنيد:

  1. وارد اينستاگرم شويد و با سوايپ به سمت راست و يا كليك بر روي تصوير پروفايل خود كه باعلامت + آبي رنگ قرار گرفته، منوي مخصوص استوري‌ها را باز كنيد.

لايو در اينستاگرام

  1. از ميان گزينه‌هاي موجود در بخش پاييني، به سمت Live سوايپ كنيد.

لايو در اينستاگرام

  1. بر روي دكمه “Start Live Video” كليك كنيد و كمي منتظر اتصال بمانيد.

لايو در اينستاگرام

  1. هنگامي كه با پيغام “!You are now live” مواجه شديد، ويديو لايو شما از همان لحظه آغاز مي‌شود.

لايو در اينستاگرام

براي ضبط ويديو لايو در اينستاگرام به چه مواردي بايد توجه داشت؟

  • در حين ضبط ويديو نام تك تك افرادي كه جوين شده‌اند و لايو شما را مي‌بينند، نشان داده ‌مي‌شود.
  • شما مي‌توانيد از طريق باكس موجود در بخش پاييني صفحه، كامنت خود را قرار دهيد و يا آن را با انتخاب گزينه “Pin”، به عنوان كامنت نمونه در صفحه نگهداريد.
  • در صورتي كه مي‌خواهيد قابليت گذاشتن كامنت در لايو را براي بينندگان خود ببنديد، با كليك بر روي سه نقطه موجود در باكس كامنت، گزينه “Turn off commenting” را انتخاب كنيد.

لايو در اينستاگرام

  • در بخش بالايي رابط، دكمه “End” ديده مي‌شود كه با كليك بر روي آن لايو شما پايان مي‌يابد.
  • با زدن دكمه “End”، مي‌توانيد توسط“Save”، لايو خود را به صورت فايل در گوشي ذخيره كنيد.
  • پس از اتمام لايو، با فعال كردن گزينه “Share your video for the next 24 hours so more people can watch it”، ويديو لايو شما براي 24 ساعت در بخش استوري قرار مي‌گيرد.
  • پس از پايان لايو، نام تمامي افرادي كه ويديو شما را تماشا كرده‌اند نمايش داده مي‌شود.

لايو در اينستاگرام

  • براي ضبط لايو در اينستاگرام نياز به اينترنت نسبتا قوي داريد. در صورتي كه اتصال شما ضعيف باشد، در مرحله سوم با خطا مواجه مي‌شويد.
  • قابليت افزودن فيلتر چهره (ويژگي جديد اينستاگرام: ويدئو لايو هاي خود را زيباتر كنيد!) براي ويديو لايو در اينستاگرام هم وجود دارد.

نظر شما در رابطه با قابليت لايو در اينستاگرام چيست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.