آموزش تغيير تم تلگرام و معرفي 5 تم برتر

۱۵۷ بازديد

تم تلگرام

رسانه كليك– تلگرام كه اين روزها حسابي نقش پر رنگي را در تلفن‌هاي هوشمند بازي مي‌كند، توانسته با آوردن شخصي سازي‌هاي فراوان در بخش‌هاي مختلف، محبوبيتش را دو چندان كند. يكي از اين شخصي سازي‌ها مربوط به تغيير تم تلگرام بوده كه با هدف زيباسازي رابط كاربري براي اين پيام رسان فراهم شده است. 

در ابتدا قابليت تغيير تم تلگرام فقط در نسخه اندرويدي آن در دسترس بود و كاربران iOS از آن بي بهره بودند؛ اما چند مدتي است در نسخه iOS اين برنامه‌ هم شاهد اين قابليت اما به صورت محدود هستيم. توسط اين ويژگي كاربران مي‌توانند ظاهر رابط كاربري تلگرام را به صورت كامل تغيير دهند.

براي اين كار مي‌توان هم از تم‌هاي ساخته شده به صورت آماده بهره برد و يا اينكه به‌ صورت دستي، تك تك فاكتورهاي موجود در رابط كاربري را تغيير داد.

مراحل تغيير تم تلگرام در اندرويد

  1. تلگرام را از طريق پلي‌استور به آخرين نسخه موجود آپديت كنيد.
  2. برنامه را باز كرده و وارد منوي تنظيمات شويد.

تم تلگرام

  1. در بخش “Settings”، بر روي “Theme” كليك كنيد.

تم تلگرام

  1. در اين بخش مي‌توانيد از ميان تم‌هاي پيش‌فرض موجود، يكي را انتخاب كنيد تا تم اعمال گردد.

تم تلگرام

نكته جالب توجه در اين بخش امكان ويرايش تم‌هاي پيش‌فرض موجود و ساخت تم‌هاي كاملا شخصي سازي شده توسط شما است. براي اين كار تنها كافي است، يكي از تم‌ها را انتخاب كرده و با كليك بر روي آيكون سه نقطه، گزينه “Edit” را برگزينيد.

تم تلگرام

در اين مرحله يك آيكون دايره‌اي شكل در صفحه ايجاد مي‌شود و در همين حين شما مي‌توانيد به بخش‌هاي مختلف تلگرام برويد و با كليك بر روي اين آيكون، رنگ فاكتورهاي موجود در آن بخش از رابط كاربري را تغيير دهيد.

تم تلگرام

براي مثال زماني كه آيكون مخصوص Edit نمايان است، كاربر مي‌تواند وارد صفحه چت شود و بعد با كليك بر روي آيكون، رنگ نوار بالايي موجود در آن بخش را به صورت دلخواه تغيير دهد.

تم تلگرام

پس از اتمام تغييرات، كاربر مي‌تواند تم شخصي سازي شده خودش را ذخيره و يا حتي با كاربران ديگر به اشتراك بگذارد.

مراحل تغيير تم تلگرام در iOS

  1. تلگرام را از طريق اپل استور به جديدترين نسخه موجود آپديت كنيد.
  2. برنامه را اجرا كرده و وارد منوي تنظيمات شويد.
  3. بر روي “Appearance” كليك كنيد.

  1. از بخش “Color Theme”، به چند مدل پيش‌فرض دسترسي داريد.

تم تلگرام

متاسفانه فعلا قابليت شخصي‌ سازي تم و ويرايش آن براي كاربران تلگرام در نسخه iOS وجود نداشته و بايد به همان چند مورد از پيش ساخته شده بسنده كنيد. (در iOS تنها امكان تغيير رنگ شاخص تم قابل انجام است.)

در ادامه شما را با 5 تم برتر تلگرام كه حتما بايد آن‌ها را امتحان كنيد، آشنا مي‌كنيم. اين تم‌‌ها تنها در تلگرام نسخه اندرويد قابل نصب و استفاده هستند.

براي نصب اين تم‌ها بايد فايل را توسط گوشي دانلود كرده (فايل خارج شده از حالت زيپ) و در تلگرام آپلود كنيد. (براي آپلود مي‌توانيد از بخش Saved Messages استفاده نماييد.) پس از اتمام آپلود، با كليك بر روي تم، يك پيش نمايش براي‌تان نمايش داده مي‌شود و شما مي‌توانيد با كليك بر روي Apply  آن را اعمال كنيد.

  1. Pitch Black

اگر به يك ظاهر تمام مشكي براي تلگرام خود علاقه داريد، اين تم براي شما ساخته شده است. اين تم مخصوصا در گوشي‌هايي كه پنل امولد دارند، ظاهر زيبايي را به محيط تلگرام مي‌دهد.

تم تلگرام

دانلود

  1. Starry Night

در اين تم بيشتر از رنگ‌هاي تيره و آبي استفاده شده و يك فضاي كهكشاني زيبا را با تصوير پس‌زمينه‌‌اش در تلگرام شما ايجاد مي‌كند.

تم تلگرام

دانلود

  1. iMessage

اگر به ظاهر برنامه پيام رسان اپل علاقه داريد، به راحتي مي‌توانيد با استفاده از اين تم، ظاهر تلگرام خود را شبيه به اين برنامه كنيد.
تم تلگرام

دانلود

  1. Monsters

Monsters يك فضاي شاد با رنگ‌هاي فراوان را به تلگرام شما مي‌آورد. اين تم مخصوصا در افراد كم سن و سال‌تر طرفداران زيادي دارد.

تم تلگرام

 دانلود

  1. WhatsApp

حتما با ظاهر سبز رنگ پيام رسان واتس‌اپ آشنايي داريد. اگر مي‌خواهيد اين فضا را در تلگرام خود داشته باشيد، تم قرار گرفته را بر روي تلگرام خود نصب و اعمال كنيد.

تم تلگرام

دانلود

دقت كنيد تمامي تم‌هاي نصب شده از طريق بخش “Theme” قابل دسترسي هستند و شما مي‌توانيد به ويرايش آن‌ها بپردازيد.

نظر شما در رابطه با قابليت تغيير تم تلگرام چيست؟ شما از كدام تم در اين برنامه استفاده مي‌كنيد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.