خداحافظي با ويندوز موبايل به دليل عدم پشتيباني مايكروسافت؛ موبايل اچ پي Elite x3 قرباني شد!

۱۶۵ بازديد

رسانه كليك –  رييس هيئت مديره شركت اچ پي اعلام كرده كه فعاليت اچ پي در حوزه موبايل‌هاي ويندوزي متوقف مي‌شود و موبايل اچ پي Elite x3 قرباني سياست‌هاي مايكروسافت شده است.
 

شركت آمريكايي اچ پي (HP) به عنوان يكي از بزرگترين توليد كنندگان لپ تاپ، كامپيوتر، تجهيزات شبكه و البته موبايل‌هاي ويندوزي مطرح است كه همواره تا به امروز براي توليد موبايل‌هاي ويندوزي پرچمدار و بسيار محبوب با شركت مايكروسافت رابطه بسيار خوبي داشته است اما رييس هيئت مديره شركت اچ پي، نيك لازايديس در جديدترين اظهار نظر خود نسبت به اقدامات اخير شركت مايكروسافت در رابطه با ويندوز موبايل انتقاد كرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شركت مايكروسافت به عنوان مادر ويندوز موبايل تلاش هاي خود را براي توسعه و پشتيباني موبايل‌هاي ويندوزي كاهش داده است و همين مسئله باعث شده تا  شركت اچ نتواند تا برنامه‌هاي خود را براي توسعه و ايجاد يك خانواده پيشرفته موبايلي با موبايل اچ پي Elite x3 را پياده سازي و اجرا كند كه در نهايت انتشار شايعات و اخباري مبني بر تغيير رويكرد شركت اچ پي براي توسعه اكوسيستم ويندوز موبايل را در ماه نوامبر در پي داشت.

رييس هيئت مديره شركت اچ پي، نيك لازايديس در رابطه با اقدامات شركت اچ پي در مقابل استراتژي جديد مايكروسافت گفت: شركت مايكروسافت نيز مانند ساير شركت‌ها ممكن است استراتژي خود را تغيير دهد و حالا در جديدترين استراتژي خود تصميم دارد تا تمركز خو در حوزه تلفن‌هاي هوشمند را كاهش دهد و شركت مايكروسافت در تغيير استراتژي خود ما را مجبور كرده است كه تلاش خود را در زمينه موبايل‌هاي هوشمند افزايش دهيم.

نيك لازايديس با بيان اين كه اچ پي بايد با ويندوز موبايل خداحافظي كند، گفت: با توجه به تغيير مواضع شركت مايكروسافت در زمينه پشتيباني وندوز موبايل ما در اچ پي تصميم گرفته‌ايم تا از توسعه در بخش ويندوز موبايل خارج شويم چرا كه ادامه استفاده از ويندوز موبايل بدون پشتيباني شركت مايكروسافت غير عقلاني است و ما بدون پشتيباني در بخشي فعاليت نمي‌كنيم.

وي ادامه داد: اچ پي در آينده نقشه‌هايي جديد براي ايجاد محصولات جديد در بخش موبايل دارد اما در حال حاضر تصميم بر اين است كه فروش و پشتيباني از گوشي هوشمند ويندوزي اچ پي Elite x3 تا سال ۲۰۱۹ انجام شود.

در نهايت بايد به اين نكته اشاره داشت كه شركت مايكروسافت در چالشي بسيار سخت قرار گرفته است و در حال حاضر به جاي تمركز در توسعه و پشتيباني از اكو سيستم ويندوز موبايل در حال ارائه خدمات و بسترهاي خود براي سيستم عامل‌هاي محبوب روز دنيا يعني اندرويد و iOS است كه در آخرين اقدام خود، مرورگر پر سرعت و قدرتمند مايكروسافت اج را براي سيستم عامل اندرويد و iOS عرضه كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.