اپليكيشن هاي ماه مبارك رمضان براي اندرويد، آي او اس و ويندوزموبايل

۱۲۶ بازديد

اپليكيشن هاي ماه مبارك رمضان براي اندرويد، آي او اس و ويندوزموبايل

ربنا (ويژه رمضان) اپليكيشني براي اندرويد است كه با دارا بودن بخش‌ها و ابزارك‌هاي مهم، يك اپليكيشن همه‌فن‌حريف براي ماه رمضان به وجود آورده است. در اولين ورود به برنامه و در بالاي صفحه، شاهد تاريخ دقيق شمسي، ميلادي و قمري و همچنين ساعت دقيق اذان بعدي در روز جاري خواهيد بود. اگر به دنبال جزئيات بيشتري مانند زمان اذان‌هاي بعدي، طلوع و غروب خورشيد، نيمه‌شب شرعي و‌‌... هستيد، مي‌توانيد به اولين گزينه در ليست امكانات برنامه يعني «اوقات شرعي» مراجعه كنيد. در صورت تمايل مي‌توانيد در تنظيمات برنامه گزينه‌هاي مربوط به پخش اذان صبح، ظهر و مغرب را نيز روشن كنيد تا در زمان اذان، علاوه بر آنكه توسط اين برنامه از اين موضوع باخبر مي‌شويد، بانگ اذان را نيز در گوشي موبايل خود بشنويد.

ماه مبارك رمضان داراي ادعيه‌ي مختلفي است كه يكي از مهم‌ترين آن‌ها دعاهاي روزانه‌ي ماه رمضان است. در بخش «ادعيه» دعاي ۳۰ روز ماه رمضان به تفكيك روز و با تيترهايي همچون «دعاي روز اول» تعبيه شده است كه مي‌توانيد آن‌ها را مطالعه كنيد. همچنين ترجمه‌ي فارسي و قرائت صوتي هر دعا در برنامه وجود دارد. اگر به دنبال دعاهاي ديگري همچون دعاي ربنا، دعاي شهر رمضان، افطار، سحر، توسل و‌‌... هستيد، به گزينه سوم يعني «ساير دعاها» مراجعه كنيد. اگر دنبال مطالبي فراتر از دعاها و ذكرهاي ماه رمضان هستيد، مي‌توانيد با مطالعه‌ي مطالب بخش احكام روزه و ماه رمضان، اطلاعات بسيار جالب و مفيدي مانند احكام روزه مسافر، روزه قضا، كفاره روزه و‌... كسب كنيد. در بخش «فضيلت و اعمال شب قدر»، علاوه بر بررسي فضيلت‌هاي اين چند شب، اعمال شب‌هاي نوزدهم، بيست و يكم و بيست و سوم را در دسترس خواهيد داشت. در كنار تمام اين موارد، دعاي جوشن كبير (متن) و دعاي افتتاح (متن و ترجمه) نيز در اين بخش وجود دارند تا مجموعه‌اي كامل براي شب‌هاي قدر در اختيار داشته باشيد.

در نهايت به بخش ذكر شمار و قبله‌نما مي‌رسيم كه ابزارك‌هاي كاربردي اين برنامه به‌حساب مي‌آيند. در بخش ذكر شمار مي‌توانيد ذكرهايي كه نياز به تكرار دارند، مانند صلوات يا‌... را به‌طور دقيق شمارش كنيد تا تعداد ذكرهاي گفته‌شده را فراموش نكنيد. با لمس گزينه‌ي «+» مي‌توانيد به تعداد شمارنده اضافه كنيد. خوشبختانه در صورت خروج از اين بخش، شمارنده در همان عددي كه از آن خارج شده‌ايد باقي مي‌ماند و از همين رو مي‌توانيد در نوبت‌هاي بعدي، آن را ادامه دهيد. در بخش قبله‌نما نيز مي‌توانيد به‌سادگي هرچه تمام‌تر جهت قبله را در مواقع ضروري پيدا كنيد. براي اين كار گوشي موبايل شما بايد از سنسورهاي مربوطه برخوردار باشد. روش انجام قبله يابي نيز در همين بخش به‌طور كامل آموزش داده شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.