بررسي تلويزيون‌هاي QLED سامسونگ

۱۷۵ بازديد

بررسی تلویزیون‌های QLED سامسونگ

تلويزيون‌هاي QLED در CES 2017 معرفي شدند، اين تلويزيون‌ها مي توانند ۱۰۰ درصد رنگ هاي استاندارد را به نمايش در مي آورند و داراي تائيديه VDE آلمان هستند،QLED اولين تلويزيوني است كه قابليت نمايش ۱۰۰ درصدي رنگ ها را دارد. 

 كليك، تلويزيون‌هاي QLED، در CES 2017 معرفي شدند، تلويزيون‌هاي QLED سامسونگ توانسته اند تائيديه VDE آلمان را دريافت كنند و اولين تلويزيون هايي هستند كه داراي قابليت نمايش ۱۰۰ درصد رنگ هاي استاندارد مي باشند. تلويزيون QLED سامسونگ، در سه مدل Q7،Q8 و Q9 عرضه مي شود و هر سه مدل در سايز هاي ۵۵ و ۶۵ و ۷۵ اينچ به فروش مي رسند.

QLED مدل ۶۵ اينچي سامسونگ داراي رزولوشن تصوير ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ است و از HDR نيز پشتيباني مي كند. از ديگر ويژگي هاي QLED 65 اينچي مي توانيم به Wi-Fi، بلوتوث ۴،HDMI،USB، پردازنده ۴ هسته اي است.

بررسي تلويزيون‌هاي QLED سامسونگ

QLED هاي سامسونگ تكنولوژي جديدي را وارد بازار تلويزيون‌ها كرده است. اين تكنولوژي در صفحه نمايش هاي خميده و صاف قابل اجرا است و از نظر قيمتي نيز بدون شك از نمونه هاي LCD و LED گران قيمت تر است. همان طور كه در ابتداي مطلب نيز به آن اشاره شد براي اولين بار است كه يك تلويزيون توانسته است به قابليت نمايش ۱۰۰ درصدي رنگ ها برسد و رنگ ها در تلويزيون‌هاي QLED سامسونگ روشن تر و طبيعي تر نشان داده مي شوند هم چنين دامنه نمايش رنگ هاي طبيعي نيز بيشتر است.

بررسي تلويزيون‌هاي QLED سامسونگ

مدت ها است كه تلويزيون۴K براي مردم شناخته شده است و بسياري از افراد در منزل خود تلويزيون ۴K دارند و فيلم ها و تصاوير خود را با كيفيت ۱۰۸۰P و Full hd تماشا مي كنند، حالا مي توان ديد كه تفاوت كيفيت تلويزيون‌هاي ۴k با QLED در چه خواهد بود، با يك مقايسه ساده ميان فرمت ۴K و تلويزيون هاي خميده مي توان ديد كه اين تكنولوژي حتي از هر دو اين تلويزيون ها نيز بهتر است.

قاب دور صفحه تصوير تلويزيون‌هاي QLED، كمترين ضخامت را دارد و همين لبه به لبه بودن تصوير باعث مي شود تا مخاطب توجه بيشتري به تصوير داشته باشد. تلويزيون‌هاي QLED حتي كنتراست و شدن رنگي بهتر و بيشتري را نسبت به تلويزيون‌هاي OLED به نمايش مي‌گذارند.

بررسي تلويزيون‌هاي QLED سامسونگ

اگر مي خواهيد QLED خود را به ديوار نصب كنيد بايد zero gap را تهيه كنيد. در واقع zero gap يك كيت همراه با تلويزيون است كه با استفاده از آن مي توانيد تلويزيون را به ديوار متصل كنيد. هم چنين همراه با تلويزيون يك باكس كانكتور نيز عرضه مي شود. پورت هاي ورودي بر روي تلويزيون قرار نگرفته است و با استفاده از باكس كانكتور اتصالات صورت مي گيرد. كانكتور باكس با استفاده از پوششي مخفي مي شود و از نظر زيبايي خدشه اي به ظاهر تلويزيون وارد نمي‌كند. اين باكس داراي سه پورت USB است كه از هارد درايو ها، فلش درايو ها، و دانگل هاي ۴G پشتيباني مي كند و هم چنين ۵ ورودي HDMI و LAN نيز بر روي آن قرار دارد.

QLED ها در دسته تلويزيون‌هاي هوشمند هستند و از پلت فرم Tizen در آن استفاده شده است، شما به راحتي مي توانيد اپليكيشن خود را دانلود كنيد و از آن بر روي QLED خود استفاده كنيد. تايزن يك سيستم عامل آزاد است كه بر اساس سيستم عامل لينكوس نوشته شده است.

بررسي تلويزيون‌هاي QLED سامسونگ

شما مي توانيد QLED را در دو ورژن خميده و صاف يا فلت خريداري كنيد. ميان ورژن خميده و فلت QLEDها تفاوت قيمت چنداني وجود ندارد. تفاوت هايي ميان ورژن خميده و صاف اين تلويزيون وجود دارد كه از جمله آن ها مي توان به زاويه ديد اشاره كرد. اگر از ورژن خميده استفاده كنيد شما در هر زاويه اي كه بنشينيد ديدي كامل به تلويزيون خواهيد داشت و از شدن و كنتراست رنگ ها در زواياي مختلف كاسته نمي شود.

ريموت تلويزيون QLED به‌جرئت هوشمند ترين و ساده ترين ريموتي است كه در بين ريموت هاي تلويزيون‌هاي هوشمند مشاهده شده است. طراحي اين كنترل ساده و نازك است، جنس آن از فلز است و با استفاده از آن مي توان چند دستگاه هوشمند را هم‌زمان كنترل كرد. اين ريموت با استفاده از بلوتوث و اينفرارد به تلويزيون متصل مي شود.

بررسي تلويزيون‌هاي QLED سامسونگ

سيستم عامل تايزن، سيستم عامل عرضه شده بر روي QLED ها است، بسياري از افراد سيستم عامل اندرويد را ترجيح مي دهند كه بدون شك با استفاده از مي توان از قابليت هاي بيشتري استفاده كرد، ولي بايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه شدت رنگي و كنتراست رنگي QLED در هيچ تلويزيوني ديده نمي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.