شروع فعاليت تلويزيون اينترنتي فيسبوك در آينده اي نزديك

۱۵۳ بازديد

تلويزيون اينترنتي فيسبوك

با پيشرفت و گسترش فعاليت شبكه جهاني اينترنت زندگي بشر روز به روز در حال تحول است،يكي از حوزه هايي كه امروزه تحت تاثير اينترنت دچار تغييراتي اساسي در ماهيت خود شده حوزه راديو و تلويزيون مي باشد كه همه موسسه ها و شركت هاي دست اندر كار را تحت تاثير خود قرار داده است. 

مديران شبكه اجتماعي فيسبوك در ماه دسامبر سال گذشته ميلادي رسما اعلام كردند كه در حال طراحي و توليد محتواي چند رسانه اي هستند و قصد دارند تا براي معرفي تلويزيون اينترنتي فيسبوك مجموعه هايي متنوع از برنامه هاي تلويزيوني را بسازند.

گفته مي شود كه اين شبكه اجتماعي در حال اختصاص بودجه هاي هنگفتي براي رسيدن به اين هدف مي باشد،جامعه هدف تلويزيون اينترنتي فيسبوك را مخاطباني با محدوده سني ۱۷ تا ۳۰ سال تشكيل مي دهند و مديران اين شبكه اجتماعي گفته اند كه حاضرند براي توليد محتواي تلويزيوني تا سقف مبلغي معادل ۳ ميليون دلار براي يك قسمت ۳۰ دقيقه اي از يك سري مجموعه را به تهيه كنندگان با سابقه هاليوودي بپردازند،اين مبلغ با بودجه پرداخت شده براي ساخت هر قسمت از سريال محبوب Breaking Bad و نيز بودجه اختصاص يافته به هر قسمت از فصل اول سريال The Big Bang Theory برابري مي كند.

از جمله برنامه هايي كه تا به اينجاي كار در اين تلويزيون اينترنتي به توليد رسيده مي توان به يك سريال درام به نام Strangers،سريالي كمدي با بازيگري نيكول باير به نام Loosely Exactly Nicole و نيز يك مسابقه تلويزيوني اشاره كرد،فيسبوك مسئوليت طراحي و توليد اين سري مسابقات تلويزيوني را به عهده دست اندر كاران برنامه تلويزيوني American Ninja Warrior گذاشته است.

تلويزيون اينترنتي فيسبوك علاوه بر برنامه هاي ياد شده همكاري هايي را نيز با شركت هايي همچون BuzzFeed ، ATTN و  Refinery29 آغاز كرده است كه هدف از آن توليد برنامه هاي تلويزيوني كوتاه(۱۰ دقيقه اي)مي باشد،آقاي نيك گرادين معاون اول دپارتمان تلويزيون اينترنتي فيسبوك در اين باره مي گويد:ما در حال انجام سرمايه گذاري هاي گسترده اي براي توليد محتواي چند رسانه اي هستيم،بدين منظور با مجموعه هاي مختلفي همكاري داريم تا بتوانيم مخاطبان تلويزيون اينترنتي فيسبوك را افزايش دهيم،تمركز ما بر روي توليد برنامه هاي سريالي است.

تلويزون اينترنتي فيسبوك در آينده اي نزديك كار خود را شروع خواهد كرد،همين هفته پيش بود كه اخباري مبني بر اضافه شدن سربرگ جديدي با نام Videos در نرم افزار موبايل فيسبوك براي كاربران هندي منتشر شد،كاربران گفته بودند كه كه با ورود به سربرگ Videos مي توانستند به زير شاخه هايي همچون سرگرمي،ورزشي و حيوانات دسترسي پيدا كنند.

با اين اوصاف شركت هاي بزرگي كه سالهاست در عرصه توليد محتواي چند رسانه اي در تلويزيون هاي اينترنتي فعاليت دارند همچون Youtube،Hulu و Netflix  از اين بعد رقيب سرسختي را در كنار خود خواهند ديد،رقابت با تلويزيون اينترنتي فيسبوك نفس گير خواهد بود و دليل آن هم وجود حدود ۲ ميليارد مخاطب وفادار به اين شبكه اجتماعي است كه هر طيف سني و نژادي را پوشش مي دهند.

ديگر شبكه هاي اجتماعي هم از پتانسيل موجود در اين حوزه بي خبر نيستند،براي مثال شبكه اجتماعي توييتر براي حضور در كنار توليد كنندگان محتواي چند رسانه مبتني بر شبكه اينترنت چندي است كه به پوشش برنامه هاي زنده مي پردازد،ماه گذشته مديران اين شبكه اجتماعي محبوب از عقد قرار دادهاي زيادي صحبت كردند كه طبق آنها توييتر از اين بعد قادر خواهد بود تا محتواي زنده شركاي خويش همچون خبرگزاري بلومبرگ و شبكه اينترنتي The Verge را با مخاطبانش به اشتراك بگذارد،توييتر همچنين در پوشش زنده محتواي ورزشي به پخش زنده مسابقات ليگ NBA بسكتبال و همچنين پوشش زنده رويداد هاي ليگ بيسبال آمريكا و يا MLB اقدام خواهد كرد.

در آخر لازم است به اين نكته اشاره كنيم كه تلويزيون اينترنتي فيسبوك از سياست پذيرش تبليغات و آگهي استفاده مي كند در نتيجه اين تصميم ممكن است كه برنامه هاي توليدي آن به صورت رايگان در دسترس مخاطبان قرار بگيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.