مراسم رونمايي مادربردهاي Z87 گيگابايت

۱۲۶ بازديد

گزارش زوميت از مراسم رونمايي مادربردهاي Z87 گيگابايت

شركت آواژنگ -نماينده رسمي محصولات گيگابايت در ايران- روز يكشنبه كنفرانس خبري ويژه‌اي را با حضور اصحاب رسانه برگزار كرد و در آن از نسل جديد مادربردهاي گيگابايت كه مجهز به تراشه Z87 بوده و از پردازنده‌هاي Haswell اينتل پشتيباني مي‌كنند، پرده برداشت. از آن جايي كه نماينده زوميت نيز در اين همايش حضور داشت، در ادامه سعي مي‌كنيم تا اطلاعاتي در رابطه با محصولات جديد گيگابايت كه از امروز وارد بازار كشور شده‌اند، در اختيارتان قرار دهيم.

مراسم آواژنگ با توضيحات كوتاهي درباره وضعيت كنوني بازار جهاني PC شروع شد و با اطلاعات مختصري از نسل جديد پردازنده هاي اينتل با نام تجاري Haswell ادامه پيدا كرد.

Z87، تراشه جديد اينتل است كه در بسياري از مادربردهاي جديد بكار گرفته خواهد شد. اين پردازنده از نسل چهارم پردازنده‌هاي اينتل (Haswell) شامل Core i7/i5/i3 و همچنين Pentium و Celeron پشتيباني مي‌كند.

gigabayte 01

سپس نسل جديد فن آوري انحصاري Ultra Durable 5 Plus گيگابايت، و امكانات و قابليت هاي آن مورد بررسي كاملي قرار گرفت. در ادامه دو مادربرد حرفه اي G1.Sniper5 و Z87X-OC Force به همراه فن آوري هاي پيشرفته به كار رفته در توليد آنها معرفي گرديد. از جمله مهمترين اين امكانات و فن آوري ها مي توان به قابليت صوتي AMP-UP، آمپلي فايرها و خازن هاي صوتي حرفه اي، شبكه LAN قدرتمند، امكانات متعدد اوركلاكينگ و غيره اشاره كرد.

gigabayte 02

در اين بين برخي قابليت هاي صوتي و توانمندي مادربرد G1.Sniper5 به صورت زنده به نمايش درآمد و بازي هاي Metro: Last Night و Bioshock: Infinite با بالاترين كيفيت بر روي آن اجرا شد. كارت گرافيك نصب شده بر روي اين سيستم N780OC-3GD گيگابايت بود. در نهايت چند مدل ديگر از سري مادربردهاي Z87 گيگابايت معرفي شد كه پيشرفته ترين مدل غير اختصاصي آنها Z87X-UD5H، و همچنين مدل هاي Z87X-UD4H، Z87X-UD3H و Z87X-D3H بود. تمامي اين مادربردها از همين روز در بازارهاي داخلي موجود شدند. ويژگي مهم مادربردهاي سري Z87 گيگابايت در بازارهاي داخلي علاوه بر موجوديت كالا، قيمت مناسب به نسبت امكانات و فن آوري هاي پيشرفته به كار رفته در ساخت آنها مي باشد، كه دو مدل Z87X-UD3H و Z87X-D3H به همين دلايل جزو پرفروش ترين محصولات سري 8 مادربردهاي گيگابايت خواهند بود. از همين چيپست، مادربرد Z87N-WiFi نيز با فرم و ابعاد Mini-ITX، براي كاربري در رايانه هاي HTPC معرفي شد. در پايان از ميهمانان پذيرايي به عمل آمد.

G1.Sniper5

gigabayte 03

اين مادربرد به طور اختصاصي براي گيمرهاي حرفه اي طراحي شده و بيشتر امكانات آن نيز در همين رابطه است. از جمله مهمترين آنها مي توان به قابليت صوتي AMP-UP اشاره كرد كه مجموعه كاملي از قابليت هاي سخت افزاري و نرم افزاري است. اين مجموعه شامل يك پردازنده صوتي قدرتمند ساخت شركت Creative با قابليت پردازشي پيشرفته، آمپلي فايرهاي قابل ارتقاء، خازن هاي صوتي حرفه اي و آمپلي فاير مخصوص هدفون هاي گيمينگ مي باشد. همچنين شبكه LAN دوگانه Atheros Killer E2200 ساخت Qualcomm، قابليت نصب چهار كارت گرافيك با اتصال CrossFire و SLI چهار مسيره و درگاه هاي متعدد SATA 3 و USB 3.0 از ديگر امكانات اين مادربرد مي باشند.

Z87X-OC Force

gigabayte 04

امكانات انحصاري و پيشرفته اين مادربرد امور اوركلاكينگ را بسيار ساده و لذت بخش خواهد كرد. به اين ترتيب كه با استفاده از كليدهاي دسترسي سريع تعبيه شده روي مادربرد مي توان به راحتي ميزان فركانس ها را تغيير داد و امكانات اوركلاكينگ مادربرد را فعال و غير فعال كرد. از جمله مهمترين اين امكانات مي توان به OC Ignition، GIGABYTE Memory Safe، OC Trigger Switch و OC Touch اشاره كرد. روكش طلايي سوكت پردازنده و شكاف هاي DDR و PCIe و كانكتورهاي توان نيز به افزايش رسانايي و طول عمر اين قطعات كمك بسزايي مي كند.

Z87X-UD5H

اين مادربرد پيشرفته ترين مدل از محصولات غير اختصاصي Z87 گيگابايت به شمار مي رود. از جمله مهمترين ويژگي هاي اين مادربرد مي توان به تامين توان تمام ديجيتالي، خازن هاي مشكي رنگ با طول عمر 10 هزار ساعت، آمپلي فاير مخصوص هدفون، فن آوري On/Off Charge2 و بايوس دوگانه UEFI اشاره كرد. همچنين پشتيباني از 10 درگاه USB 3.0 و 10 درگاه SATA3 به صورت ذاتي از ديگر خصوصيات اين محصول است.

uefi

گيگابايت در خلال معرفي مادربردهاي جديد خود از نسل جديد BIOSها نيز پرده برداشت. بايوس مادربورد ها مدتي است كه متحول شده‌اند و ديگر خبري از آن محيط سبز رنگ و يا آبي رنگ نيست و كاربران مي‌توانند از موس نيز در اين محيط  استفاده نمايند. گيگابايت نيز از UEFI در مادربردهاي جديد خود بهره برده است. در UEFI رابط كاربري بايوس بهبود يافته و به طور مثال كاربر به راحتي مي‌تواند تغييرات زمان و تاريخ را اعمال نمايد، به پروفايل ها مختلف فن دسترسي داشته باشد و آن‌ها را اعمال كند، يا حتي ليست تنظيمات مورد علاقه خود را ايجاد نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.