چگونه اپليكيشن‌هاي iOS را بدون نياز به اپ استور دانلود كنيم؟

۲۳۱ بازديد

جایگزین اپ استور

 چند مدتي است كاربران ايراني براي دسترسي به استور اپل با برخي مشكلات مواجه مي‌شوند و بدين ترتيب قادر به استفاده از خدمات اپل در اين زمينه نيستند. اگر چه اين موارد معمولا به صورت موقتي بوده، اما نارضايتي بسياري از افراد را به دنبال داشته است. در اين مطلب شما را با چند جايگزين اپ استور اپل آشنا مي‌كنيم. همراه ما باشيد. 

چندي پيش براي بار ديگر كاربران ايراني با باز كردن اپ استور با پيغام “the app store is unavailable the country or region you’re in” مواجه ‌شدند و بدين ترتيب دسترسي افرادي كه از آي پي ايران استفاده مي‌كردند به استور اپل، بسته شد. با وجود اينكه مشكل به وجود آمده از روز بعد، به طور كامل برطرف گرديد، اما باز هم احتمال برخوردن با چنين مواردي در آينده نزديك، بسيار است. از همين رو بهتر است پيش از اين كه دوباره با چنين پيام‌هايي مواجه شويد، به فكر راه حلي مناسب براي دسترسي آسان به برنامه‌هاي اپ استور باشيد. (بسته شدن هميشگي اپ استور براي كاربران ايراني چه مشكلاتي بوجود مي آورد؟)

در ادامه چند جايگزين اپ استور را به شما معرفي مي‌كنيم. توسط اين موارد معرفي شده كاربران دستگاه‌‌هاي اپل مي‌توانند بدون هيچگونه محدوديتي، اپليكيشن‌هاي مورد نيازشان را دانلود و بر روي دستگاه نصب كنند.

سيب اپ

اولين جايگزين اپ استور اپل كه البته يك نمونه ايراني است، سيب اپ نام داشته و با عملكردي عالي از سال 93 فعاليتش را با در دسترس قرار دادن اپ‌هاي مخصوص سيستم عامل iOS آغاز كرده است. كاربر مي‌تواند برنامه سيب اپ را بر روي دستگاه نصب كند و بدين ترتيب به چيزي حدود 10 هزار اپليكيشن دسترسي داشته باشد.

دانلود اپليكيشن‌ها بدون نياز به اپل آيدي و گيفت كارت صورت گرفته و خبري از محدوديت‌هايي كه اپل در اپ استور ايجاد مي‌كند، در سيب اپ نيست. براي اينكه نرم افزارهاي رايگان را از اين استور دانلود كنيد، نياز به هيچگونه ثبت نامي نبوده و تنها در صورتي كه اپ‌هاي غير رايگان را نصب كنيد، براي فرآيند پرداخت مي‌بايست در در سيب اپ ثبت نام كنيد.

جايگزين اپ استور

اپليكيشن سيب اپ به زبان فارسي طراحي شده و تعداد زيادي از برنامه‌هاي ايراني حذف شده از اپ استور اپل هم در آن موجود است. علاوه بر اين‌ها اپ‌هاي مود شده‌اي كه حتي در استور رسمي اپل وجود نداشته، توسط سيب اپ قابل دسترسي و دانلود هستند.

سيب اپ را مي‌توانيد از صفحه اصلي وبسايتش به صورت رايگان دانلود كنيد.

نصاب

همان طور كه مي‌دانيد كاربران اندرويدي به راحتي مي‌توانند اپليكيشن‌هاي مختلف را با پسوند apk از اينترنت دانلود و سپس بر روي دستگاه نصب كنند. در iOS بدون استفاده از استور و در حالت معمولي اين امكان به كاربر داده نمي‌شود تا از فايل‌هاي نصبي اپل كه با فرمت IPA وجود دارند، استفاده كند. در واقع اگر فايل IPA را از كامپيوتر به آيفون خود انتقال دهيد، دستگاه شما قادر به نصب آن نخواهد بود.

نصاب با هدف دور زدن اين محدوديت امكان اين را به شما مي‌دهد تا به راحتي فايل‌هاي IPA را  بر روي دستگاه خود نصب كنيد. علاوه بر اين‌ها بخشي هم با نام ويترين در اين اپ يافت شده كه چندين برنامه محبوب را در اختيارتان قرار مي‌دهد و مي‌توانيد آن‌ها را بر روي دستگاه خود نصب كنيد.

جايگزين اپ استور

اين اپيكيشن به راحتي مي‌تواند به عنوان جايگزين اپ استور اپل به كار رود و تنها كاري كه شما بايد انجام دهيد، وارد نمودن فايل نصبي IPA به آن است.

نصاب را مي‌توانيد از صفحه اختصاصي‌اش براي دستگاه iOS خود دانلود و نصب كنيد. البته دقت كنيد براي استفاده از اين اپليكيشن به پرداخت مبلغي براي حق اشتراك نياز است.

اپ استور ايراني

يكي ديگر از برنامه‌هاي ساخته شده با زبان فارسي، اپ استور ايراني بوده كه بيش از هزاران بازي و اپليكيشن را در اختيار كاربران آي‌فون‌ و آي‌پدها  قرار مي‌دهد. براي استفاده از اين استور فارسي نياز به خريد اپل آي دي و گيفت كارت نبوده و دانلود اپ‌ها توسط آن به آساني صورت مي‌گيرد.

همچنين علاوه بر موجود بودن اپ‌هاي فارسي كه از روي اپ استور اصلي اپل حذف شده، تعداد زيادي از برنامه‌هاي خارجي و محبوب هم در آن موجود است كه مي‌توانيد آن‌ها را دانلود كنيد. اپ استور ايراني به صورت رايگان بر روي دستگاه‌هاي iOS قابل نصب بوده و براي دسترسي به برنامه‌هاي موجود در آن نياز به هيچ گونه پرداخت حق اشتراكي نيست.

براي دانلود اپ استور ايراني بايد وارد وبسايت آن شويد و با وارد تمودن شماره تلفن، بر روي لينكي كه از طريق پيامك براي‌تان ارسال مي‌شود، كليك كنيد.

PandaApp

PandaApp يك نمونه خارجي است كه مي‌تواند به عنوان جايگزين اپ استور اپل استفاده شود. توسط PandaApp و برنامه مخصوصش كه به صورت رايگان براي دانلود قرار گرفته، به بيش از هزاران اپليكيشن ساخته شده براي سيستم عامل iOS دسترسي خواهيد داشت.

يكي از بزرگ‌ترين نكات مثبت اين اپ، موجود بودن تعداد زيادي از اپليكيشن‌هاي مود شده و پولي به صورت رايگان بوده كه به راحتي قابل دانلود هستند. PandaApp در نسخه اندرويد هم موجود بوده و كاربران اين سيستم عامل هم مي‌توانند از برنامه‌هاي قرار گرفته در آن استفاده كنند.

جايگزين اپ استور

براي دانلود اين اپليكيشن مي‌توانيد وارد pandaapp.com شويد و از بخش دانلود، آن را بر روي دستگاه خود نصب كنيد. استفاده از اين سرويس به صورت وب هم امكان پذير است.

Cydia

يكي از استورهاي مشهور موجود براي اپل بوده كه توسط آن مي‌توانيد به صورت رايگان به تعداد زيادي از برنامه‌هاي iOS دسترسي داشته باشيد. Cydia به صورت اپليكيشن موجود بوده و براي اجرا نياز به دستگاه اپل جيلبريك شده دارد. علاوه بر موجود بودن اپ‌هاي رايگان در اين استور، ا‌پ‌هاي پولي زيادي نيز به صورت هك شده در اختيارتان قرار گرفته و مي‌توانيد آن‌ها را بر روي دستگاه خود نصب كنيد.

جايگزين اپ استور

Cydia از طريق وب‌سايت سازنده‌اش قابل دانلود است.

INOJB

اين برنامه شباهت زيادي به Cydia داشته و به صورت استور، اجازه دسترسي شما به ميليون‌ها اپليكيشن را بدون نياز جيلبريك كردن دستگاه مي‌دهد. اپليكيشن INOJB بر پايه وب بوده و كاربر با جستجو در آن مي‌تواند بعد از يافتن برنامه، آن را به صورت رايگان نصب كند. در محيط اپ با نمايش تبليغات مواجه مي‌شويد كه با توجه به رايگان بودن خدماتش، مي‌توان آن را ناديده گرفت.

INOJB را مي‌توانيد از طريق وبسايتش دانلود و بر روي دستگاه iOS خود نصب كنيد.

نظر شما در رابطه با چند جايگزين اپ استور معرفي شده در اين مقاله چيست؟ شما از كداميك استفاده مي‌كنيد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.