ساخت سخت افزار قابل نصب بر روي دوربين هاي ۳۶۰ درجه توسط گوگل

۱۳۱ بازديد

ساخت سخت افزار قابل نصب بر روی دوربین های ۳۶۰ درجه توسط گوگل

آپلود كردن تصاوير ۳۶۰ درجه به خصوص آن هايي كه از عبور و مرور خودرو ها در خيابان ها ثبت مي شوند بر روي فضاي اينترنت و پردازش آن ها كار سخت و دشواري است. اما گوگل اخيراً در حال كار بر روي سخت نوعي سخت افزار است كه امكان آپلود ساده و آسان اين تصاوير را در اختيار كاربران قرار مي دهد. 

به گزارش كليك، شايد يكي از سخت ترين كارها براي پردازش تصاويري كه با استفاده از دوربين هاي تعبيه شده در خيابان ها حتي دوربين هاي ۳۶۰ درجه ثبت شده اند، آپلود كردن  يا بار گذاري اين تصاوير باشد. يكي از راه هايي كه در حال حاضر براي استفاده از اين تصاوير در فضاي اينترنت استفاده مي شود، ثبت تصاوير از نماهاي با فاصله هاي مساوي است و سپس ايجاد نماي كروي شكل بر روي آن ها با استفاده از ابزارهاي خاص است. اما سختي كار همچنان آپلود كردن اين تصوير در فضاي اينترنت است. اما گوگل در حال حاضر مشغول كار بر روي نوعي سخت افزار قابل تعبيه بر روي دوربين هاي ۳۶۰ تعبيه شده در خيابان است كه نه تنها امكان ثبت تصاوير با استانداردهاي سرويس google street view را ايجاد مي كند بلكه اين تصاوير ثبت شده به راحتي مي توانند بر روي اين سرويس قرار گيرند. در واقع اين سخت افزار تعبيه شده بر روي دوربين ها به كاربر امكان آپلود مستقيم تصاوير را از دوربين بر بستر اينترنت با استفاده از سرويس  street view را بدون نياز به هر گونه پي سي و يا لپ تاپ مي دهند. اين دوربين ها مجهز به نوعي اپليكيشن براي اين منظور هستند. همچنين اين سخت افزارها قادر به ثبت تصاوير با كيفيت از خودرو هاي در حال عبور از خيابان هاي مجهز به اين نوع دوربين ها هستند. در اين دوربين ها از تكنولوژي واقعيت مجازي به همراه ثبت تصاوير ۳۶۰ درجه و ابزار آپلود مستقيم بر روي سايت street view استفاده شده است.

در سال ۲۰۱۷ برندهاي مختلف با مجوزهاي گوناگون حدود ۲۰ نوع دوربين ۳۶۰ درجه را به بازار ارائه كرده اند كه هر كدام از آن ها مزايا و معايبي داشته است. همان طور كه گفته شد گوگل در حال طراحي سخت افزاري است كه قابل نصب بر روي تمامي اين دوربين ها باشد و همچنين امكان استفاده از اپليكيشن آلود مستقيم تصوير نيز بر روي آن ها به خوبي جواب دهد.

همچنين اين تصاوير براي كاربراني كه به موضوع واقعيت مجازي علاقه دارند نيز مي تواند كمك كند. در واقع بسياري از كاربران مي توانند با استفاده از تصاوير ثبت شده از مناطق مختلف مانند كنار دريا در هر زمان احساس بودن در آن مكان را تجربه كنند. همان طور كه گوگل اعلام كرده است اين سخت افزار مي تواند كاربردهاي گوناگوني براي استفاده از تصاوير ۳۶۰ درجه را در اختيار كاربران قرار دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.