بازار موبايل در آستانه نوروز رونق گرفت/ رجيستري؛ سد راه دزدان گوشي

۲۵ بازديد

بازار موبایل

 رييس اتحاديه تلفن همراه كشور از رونق بازار موبايل در آستانه عيد نوروز خبر داد و گفت: مصرف كنندگان در يك ماه اخير استقبال خوبي از مدل هاي جديد گوشي در بازار داشته اند. 

به گزارش كليك به نقل از مهر؛ ابراهيم درستي رييس اتحاديه تلفن همراه كشور با اشاره به وضعيت بازار تلفن همراه در آستانه سال نو اظهار داشت: خريد و فروش گوشي تلفن همراه نسبت به ديگر ماه هاي سال، در ماه جاري با رونق بيشتري همراه بوده و مردم استقبال خوبي از مدل هاي تازه وارد گوشي كرده اند.

رييس اتحاديه صوت و تصوير و موبايل كشور ادامه داد: از نظر قيمت گوشي، تفاوت چنداني در نرخ كالا ديده نمي شود و واردكننده، قيمت ها را بر مبناي دلار و به روز محاسبه مي كند. به همين دليل نمي توان گفت كه قيمت گوشي با افزايش عرضه و تقاضا، تغييري كرده است.

وي با تاكيد بر اينكه تثبيت قيمت دلار تاثير مستقيم در نرخ گوشي خواهد داشت، افزود: با توجه به اينكه گوشي موبايل در سبد هزينه خانوار ايراني ديده شده است، به رغم افزايش نرخ دلار، اين بازار دچار ركود نشده است.

درستي با بيان اينكه هم اكنون حدود ۳ هزار مدل گوشي موبايل در گستره قيمتي ۵۰ هزار تا ۴ ميليون تومان در بازار گوشي ديده مي شود، اضافه كرد: تا پايان ماه جاري، رونق بازار موبايل ادامه خواهد داشت.

وي در مورد تاثير طرح رجيستري گوشي بر بازار خريد و فروش گفت: رجيستري تاثيري در قيمت مصرف كننده نداشته و تنها سبب شده است كه مصرف كننده گوشي با گارانتي و اصلي خريداري كند.

رييس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري و تلفن همراه با حمايت از اجراي طرح رجيستري موبايل تصريح كرد: از سوي ديگر اين طرح سبب شده كه جلوي سرقت گوشي موبايل گرفته شود.

درستي يادآور شد: با اجراي طرح رجيستري، هر گوشي با يك سيم كارت مشخص در شبكه به ثبت رسيده است و در صورتي كه سيم كارت ديگري داخل گوشي گذاشته شود، نيازمند طي كردن فرآيند انتقال مالكيت است كه بايد از سوي مالك اوليه گوشي انجام شود؛ به همين دليل گوشي سرقت شده به كار سارقان نمي آيد و از اين جهت مي توان گفت اين طرح، تا حدودي جلوي سرقت گوشي هاي موبايل را گرفته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.