گلايه رئيس رگولاتوري از آنتن دهي ضعيف موبايل در مترو

۱۰۸ بازديد

آنتن دهی موبایل در مترو

رييس سازمان تنظيم مقررات ارتباطات گفت: برغم ايجاد ظرفيت بالا براي آنتن دهي موبايل در مترو به دليل نبود تعامل تاثيرگذار با نهادهاي حوزه شهري، اين مكان از پوشش كيفي مناسب برخوردار نيست. 

به گزارش كليك به نقل از مهر؛ حسين فلاح جوشقاني رييس سازمان تنظيم مقررات ارتباطات با اشاره به تجربه تعامل با نهادهاي شهرداري و شركت ارتباطات مشترك شهر براي استفاده از زيرساخت‌ هاي شهري در حوزه ICT عنوان كرد: برغم ظرفيت ارتباطي بالايي كه در مكان‌ هاي عمومي مانند مترو وجود دارد و اپراتورها اشتياق به سرويس‌ دهي دارند، متاسفانه نداشتن تعامل خوب و تاثيرگذار با نهادهاي حوزه شهري باعث شده در اين مكان ها كيفيت پوشش مناسبي وجود نداشته باشد كه بايد اين مشكل را رفع كرد.

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با تاكيد بر اينكه براي تحقق شهر هوشمند در كشورمان بايد رگولاتوري حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات با رگولاتوري‌ هاي ساير حوزه‌ ها تعامل كند، اظهار داشت: زيرساخت‌ هاي لازم براي ارائه فناوري نسل ۳ و ۴ تلفن همراه به عنوان يكي از فناوري هاي مورد نياز براي تحقق شهر هوشمند در تمامي شهرهاي كشور فراهم شده است. علاوه بر اين توسعه و دسترسي پرسرعت DSL به عنوان يكي از عناصر شهر هوشمند، از اهداف اصلي وزارت ارتباطات است.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينكه بدون تعامل و مشاركت با نهادهاي شهري نمي‌ توان ظرفيت مناسب براي ايجاد شهر هوشمند فراهم كرد، بيان كرد: اميدواريم همگام با فرايند جهاني پيش‌ رو، با توجه به رويكرد مثبت و ظرفيت همكاري‌ هاي استراتژيكي كه در حوزه وزارت ارتباطات و شهرداري ها وجود دارد در تحقق شهر هوشمند گام برداريم.

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به اشتراك‌ گذاري زيرساخت‌ هاي موجود اپراتورها در حوزه منابع سخت‌ افزاري، فركانسي و غيره و ايجاد ظرفيت‌ هاي اشتراكي را از مهمترين اقداماتي عنوان كرد كه در وزارت ارتباطات در حال پيگيري است.

وي از تدوين پيش‌ نويس ضوابط و مقررات مرتبط با اين حوزه در رگولاتوري خبر داد و گفت: يقينا بايد الزامات شهري در تدوين مقررات اين حوزه مورد توجه قرار گيرد و بر همين اساس در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به طور كامل آمادگي داريم در مورد اين الزامات با نهادهاي مرتبط گفتگو و تعامل داشته باشيم.

شايان ذكر است، روز گذشته وزير ارتباطات در همايش تهران هوشمند با انتقاد از وضعيت آنتن دهي موبايل در مترو تهران عنوان كرد: يك اپراتور تلفن همراه در مترو آنتن مي دهد و ديگري نمي دهد كه بخشي از اين مشكل به مديريت ما بر مي گردد و بخشي به تعاملات با مديريت شهري مرتبط است (آنتن ضعيف موبايل در مترو به تعامل ضعيف اپراتور تلفن همراه با شهرداري بر مي گردد).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.