آموزش شارژ من كارت با موبايل و بدون نياز به اينترنت [بروزرساني]

۱۷۰ بازديد

من كارت يك كارت هوشمند در شهر مشهد است كه براي پرداخت هزينه مترو، اتوبوس، پاركينگ، تاكسي و البته موارد ديگر كه در آينده در دسترس قرار خواهد گرفت، استفاده مي شود. شما براي شارژ كردن اين كارت بايد به دكه هاي فروش بليظ مترو يا اتوبوس مراجعه كنيد. البته جديدا دستگاه هاي VTM هم در سظح شهر مشهد قرار داده شده است كه مي توانيد با استفاده از كارت بانكي خود، من كارت را شارژ كنيد. اما همه اين راه ها منوط به اين است كه شما در يك ايستگاه داراي اين قابليت ها حضور داشته باشيد. گاهي پيش مي آيد كه در موقعيت مطلوب نيستيد و يا براي شارژ كارت خود بايد صف هاي طولاني را تحمل كنيد. اگر دوست داريد يك روش جديد و راحت تر براي شارژ اين كارت را ياد بگيريد، در ادامه با ترنجي همراه باشيد.

 

اين من كارت است و اين كارت از NFC براي ارتباط با دستگاه هاي مربوطه استفاده مي كند. سازمان اتوبوسراني مشهد در يك اقدام جالب در هجدهمين نمايشگاه كامپيوتر مشهد اقدام به معرفي برنامه من كارت براي موبايل هاي اندرويدي كرد. شما با دانلود اين برنامه مي توانيد به راحتي و به صورت آفلاين شارژ بخريد و من كارت خود را شارژ كنيد، اما چطور؟

اول موبايل شما بايد چيپ NFC را داشته باشد، در غير اين صورت؛ حتي با شارژ كردن برنامه نمي توانيد كارت بليط خود را شارژ كنيد. خب، اگر دستگاه شما NFC دارد برنامه من كارت را از لينك زير دانلود كنيد:

 از نصب اين فايل apk شش مگابايتي، وارد آن مي شويد و راهنماي استفاده را در ۳ صفحه مي خوانيد و سپس وارد محيط برنامه مي شويد. همه چيز خيلي راحت و مشخص است.

 

براي شارژ اين برنامه ابتدا گزينه خريد شارژ را انتخاب مي كنيد. پروسه خريد شارژ به صورت آفلاين و توسط USSD Code صورت مي پذريد، بدين صورت كه شماره كارت خود را وارد كرده و سپس با داشتن رمز دوم كارت خود، خريد را نهايي مي كنيد. گفتني است از ۱۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰ تومان را مي توانيد شارژ كنيد. شما مي توانيد چندين شارژ بخريد و در حساب خود داشته باشيد. بسيار خوب، حالا نوبت به شارژ كردن من كارت است.

گزينه انجام شارژ را مي زنيد. سپس يكي از شارژ هايي كه خريده ايد را انتخاب مي كنيد و با پيغام بالا رو به رو مي شويد، اينجاست كه NFC به ميان مي آيد و شما بايد من كارت خود را به پشت دستگاه نزديك كنيد.

و تمام! من كارت شما شارژ شد. از اين برنامه مي توانيد براي استعلام موجودي من كارت خود هم استفاده كنيد. در استفاده ما هيچ مشكلي در اين برنامه ديده نشد و بايد بگوييم كه بسيار خوشحاليم كه چنين امكاني براي شهروندان مشهدي عرضه شده است و اگر دستگاه شما NFC داشته باشد به راحتي مي توانيد در هر كجا و بدون هيچ هزينه اضافي و به صورت آفلاين من كارت خود را شارژ كنيد.

اگر اين برنامه را نصب كرديد، تجربه خود را با ما در ميان بگذاريد.

بروزرساني:

نرم افزار من كارت در هنگام خريد و انجام شارژ – دريافت موجودي – تاريخچه شارژها – ثبت نام – ورود به حساب كاربري – بررسي كد فعالسازي و بررسي آخرين نسخه به صورت آنلاين عمل مي كند و در بخش هاي راهنماي نرم افزار – درباره نرم افزار و درباره ما آفلاين مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.