بررسي‌هاي مختلف نشان مي‌دهد آيفون 8 پلاس داراي بلندگوهاي استريو بي‌نظيري است

۱۶۶ بازديد

بلندگوهاي استريو يكي از آن مواردي است كه كاربران و طرفداران خاص خود را دارد و باعث جذب آن‌ها به سمت يك گوشي خواهد شد و نمي‌توان از لذت تجربه بلندگوهاي استريو حرفي نزد. در چند سال اخير توجه شركت‌هاي مختلف سازنده موبايل به بخش صوتي بيش از پيش معطوف شده است كه نشان دهنده اهميت بخش صوتي، هم رديف با بخش تصويري است، در ادامه با ترنجي همراه باشيد. 

آيفون 8 و آيفون 8 پلاس

آيفون 8 و آيفون 8 پلاس

يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي آيفون 8 پلاس، مجهز بودن به بلندگوهاي استريو است كه اين شركت سعي در بازنگري و طراحي مجدد آن‌ها داشته است.آيفون 7 هم اكنون داراي يك جفت بلندگو استريو قدرتمند و با كيفيت عالي است، اپل همچنين ادعا كرده است كه اين بلندگوها را 25 درصد فشرده‌تر از حالت عادي كرده است درحاليكه باس عميق‌تر و بهتري نيز به همراه خواهند داشت.

پس از انجام بررسي‌ها و مقايسه‌هاي مختلف ميان هر دو مدل جديد آيفون 8 با آيفون 7، گلكسي نوت 8 و الجي V30 نتيجه بر اين شد كه اپل واقعا موفق به انجام اين كار شده است. بايد اين نكته را افزود كه در بررسي انجام شده، نسخه محدود شده و ضعيف شده مورد تست قرار گرفته بود.

نظر نويسنده در اين باره، كه خود داراي پيشينه‌اي در مهندسي صوتي است، بدين شرح است: آيفون 8 و آيفون 8 پلاس داراي بلندگوهاي قدرتمندي هستند كه از لحاظ وجودي نبايد همانند آن‌ها را در دنياي تكنولوژي بتوان يافت نمود اما در هر صورت شاهد آن هستيم كه آيفون 8 و آيفون 8 پلاس در بخش صوتي بسيار قدرتمند ظاهر شده‌اند. صدايي كه آنها ارائه مي دهند بسيار برجسته و رقابت طلب است.

در حال حاضر مي‌بينيم كه اپل با آيفون‌هاي جديدش در بخش صوتي سنگ تمام گذاشته و كيفيت واقعي صدا در بخش موبايل را چند پله پيشرفت داده است.

همانطور كه گفته شد، در مقايسه آيفون 8 و آيفون 8 پلاس با ديگر رقبا، هيچكدام از آن‌ها نتوانستند نزديك اين دو گوشي شوند، براي درك كردن بهتر تفاووت كيفيت صداي آيفون 8 در برابر رقبا نگاهي به جدول زير كه در آن گوشي‌هاي مختلف را بررسي و تست كرده‌ايم، داشته باشيد. در تصوير زير خواهدي ديد كه آيفون‌هاي اپل از لخاظ وضوح و عمق صدا در چه سطحي قرار خواهند گرفت، بله در اين جدول آيفون‌هاي اپل صدر جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

مقايسه صوتي پرچمداران امسال

اپل آيفون 8 و آيفون 8 پلاس

چه چيزي باعث شده است تا بلندگوهاي آيفون 8 و بردارش، آيفون 8 پلاس اين چنين عالي و قدرتمند ظاهر شوند؟ چندين عامل مهم در اين برتري موثر است.

اول آنكه آيفون‌هاي جديد با داشتن بلندگوهاي استريو قدرتمند طوري طراحي شده‌اند كه همانند بلندگوي ساير گوشي‌هاي هوشمند بازار به صورت شكسته شكسته صدا را پخش نمي‌كنند.

دوم آنكه اين بلندگوهاي استريو داراي تعادل كلي مناسب در پخش صدا، بدون كمترين فركانس تحريك كننده هستند كه باعث مي‌شود همانند يك راديو قديمي صداي بلند و شفافي داشته باشند.

سوم آنكه صداي آن‌ها هنگام پخش يك موسيقي بسيار واضح و به اصطلاح شارپ (Sharp) يا تيز است كه باعث مي‌گردد مفهوم صدا به خوبي به خوبي توسط انسان فهم شود. اين نتيجه نشان مي‌دهد كه امسال اپل تمركز ويژه‌اي بر بخش صوتي داشته است و نتيجه آن بلندگوهاي درخشان آيفون 8 و آيفون 8 پلاس است كه راه رقابت را براي رقبا بسته است.

در مقايسه آيفون 8 و آيفون 7 مي‌توان فهميد كه كيفيت صداي آيفون 8 مقداري از آيفون 7 بهتر است و  همچنين آيفون 8 حدود 20 درصد نيز صداي بلندتري نسبت به آيفون 7 توليد خواهد كرد در حاليكه هيچ كاهش كيفيت يا از بين رفتن ويژگي ممتاز ديگري را شاهد نيستيم.

 

الجي V30

همانطور كه قبلا هم ذكر شد، در اين آزمايش از يك نمونه گوشي هوشمند الجي V30 كه در واقع نسخه پيش توليدي و آزمايشي است استفاده شده، اما نگران نباشيد چرا كه اين گوشي همانقدر كه بايد قوي ظاهر شود در فروشگاه‌هاي عرضه موبايل الجي نيز قدرتمند ظاهر شده كه از آن انتظار مي‌رود، پس تفاوتي بين آن‌ها كه بر نتيجه بررسي تاثير گذار باشد وجود ندارد.

به صورت كلي گوشي هوشمند الجي V30 داراي حجم مناسب و بسيار خوبي از صدا در كنار وضوح و كيفيت بسيار عالي مي‌باشد كه نشان  از توجه شركت الجي بر اين بخش مي‌باشد.

 

سامسونگ گلكسي نوت 8

به صورت كلي اگر بگوييم، تنها بلندگوي قرار گرفته بر روي گلكسي نوت 8 سامسونگ بد نيست، اما با توجه به مشخصات كلي و جزئيات محدود آن‌ها، اين بلندگوها در برابر آيفون 8 و آيفون 8 پلاس، آن چنان رقيب قدر و شگرفي به نظر نمي‌رسد. كيفيت صداي اين گوشي را مي‌توان تا حدودي(نه كاملا) شبيه با صداي الجي V30 دانست اما از لحاظ رتبه بندي قطعا پايين‌تر از الجي V30 قرار خواهد گرفت.

از لحاظ بلندي و ميزان توليد صدا، بلندگوهاي الجي و سامسونگ بسيار مناسب هستند؛ با اين حال با مقايسه ابعاد تاثير افزايش ميزان صدا در كيفيت صدا، آيفون‌هاي اپل كمترين كاهش كيفيت و بهترين درصد حفظ كيفيت صدا با افزايش حجم آن را به خود اختصاص دادند.

واقعيت امر اين است كه، به طور طبيعي حتي بلندگوهاي استريو آيفون 8، براي آنكه از موسيقي لذت واقعي را ببريد، به اندازه كافي خوب نيستند بلكه بايد با از هدفون يا اير پادهاي (Ear Pods) با كيفيت استفاده نمود يا يك سيستم صوتي را به آن وصل نمود تا بهترين كيفيت ممكن را برآورده سازد.

اما براي استفاده در امور عادي و روزمره اين اسپيكرهاي استريو بسيار خوب ظاهر خواهند شد و كيفيت، حجم و وضوح صدا را با آن‌ها به راحتي مي‎‌توانيد تجربه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.