همكاري جديد مايكروسافت و سامسونگ در جهت توسعه نرم‌افزاري تايزن؛ آيا موفقيت نزديك‌تر شده است؟

۱۵۳ بازديد

اجازه دهيد براي شما اينگونه صحبت را شروع كنيم كه سامسونگ با كمك اينتل پروژه تايزن را به خوبي پيش برده است اما قانوني داريم به اسم ۹۰ – ۱۰ كه بر اين اساس ممكن است ۱۰ درصد باقي مانده يك پروژه به كل ۹۰ درصد پيش‌رفته انرژي شما را مصرف كند. به همين ترتيب درست است كه تايزن پيشرفت خوبي داشته اما اين مستلزم موفقيت اين سيستم عامل جديد بر روي دستگاه‌هاي هوشمند نيست. يكي از واضح ترين  مواردي كه بايد در نظر گرفت، توسعه اپليكيشن‌هاي ثالث است. اين را مايكروسافت به خوبي مي‌داند و بر اساس همكاري جديد شكل گرفته بين مايكروسافت و سامسونك، توسعه نرم افزاري وارد مرحله‌ جديدي خواهد شد. در ادامه همراه باشيد.

 

سامسونگ مدتي قبل اعلام كرد با سرمايه ۹ ميليون دلاري قرار است توسعه نرم افزاري تايزن را گسترش دهد. اكنون به صورت رسمي اعلام شده است كه يكي از شركاي اصلي سامسونگ در جريان توسعه تايزن، شركت اعظم مايكروسافت است. اين حركت به خوبي نشان مي‌دهد كه سامي قدم بسيار تميزي را در اين مسير گذاشته است زيرا بايد اين را قبول كنيم كه قوي‌تر از مايكروسافت در زمينه نرم‌افزاري نداريم. اما چرا؟

اين عقد قرارداد همكاري بين سامسونگ و مايكروسافت نشان مي‌دهد كه دو شركت مذكور قصد دارند بر روي پروژه اپن سورسي همانند هسته .NET و Xamarin همكاري كنند تا دات نت را بر روي تايزن فعال كنند!

اين همكاري با روند خود اين اجازه را به توسعه دهندگان مي دهد كه به راحتي در بستر Visual Studio با تمامي امكانات بتوانند اپليكيشن‌هاي خود را براي تلويزيون، ساعت و تمام دستگاه‌هاي IoT با اضافه كردن قابليت‌هاي آتي توسعه بدهند. اگر بخواهيم به زباني ديگر اين را براي شما باز كنيم، بايد اشاره كنيم كه توسط اين همكاري ساخت اپليكيشن با زبان C# امكان پذير شده است. سامسونگ اعلام كرد كه اكنون ۵۰ ميليون گجت قدرت خود را از سيستم عامل Tizen OS گرفته‌اند و اين همكاري و توسعه راحت تر اين اجازه را به دنياي فناوري مي‌دهد كه رشد گجت‌ها و رشد نرم‌افزاري ان ها به مراتب سريع‌تر شود.

با توجه به اين خبر مي‌توان گفت كه بحث رشد نرم افزاري براي تايزن در حال برطرف شدن است و مايكروسافت مي‌تواند مهم ترين نقش را در اين بين داشته باشد. شايد در سال‌هاي آينده تايزن بتواند با اندرويد در اسمارت‌فون چه از لجاظ عملكرد و چه از لحاظ نرم‌افزاري رقابت داشته باشد. به نظر شما شدني خواهد بود؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.