اكسپريا زد 4 سوني شايد به سخت‌افزار باور نكردني مجهز شود

۱۴۵ بازديد

اكسپريا زد 4 سوني شايد به سخت‌افزار باور نكردني مجهز شود

بخش موبايل سوني از زماني كه از اريكسون جدا شد، عملكرد قابل قبولي داشت و اين كمپاني ژاپني موفق شد تا ۴ پرچمدار را طي دو سال روانه‌ي بازار كند. حال هرچند هنوز اكسپريا زد ۳، پرچمدار نيمه‌ي دوم ۲۰۱۴ در برخي از نقاط دنيا عرضه نشده، شايعات مربوط به جايگزين آن با سخت‌افزاري شگفت‌انگيز پخش شده است.

همان منبعي كه پيش از رونمايي از Xperia Z3 Compact، تمام مشخصات فني آن را فاش كرد، خبر داده كه اكسپريا Z4 در كنگره‌ي جهاني موبايل بارسلون در ماه مارچ ۲۰۱۵ رونمايي خواهد شد. تا اينجاي خبر، چندان دور از انتظار نيست؛ چرا كه سوني امسال نيز در همين كنفرانس از Xperia Z2 رونمايي كرد. اما مشخصات فني ارائه شده براي اين تلفن خيره كننده است. شايعه شده كه اكسپريا زد ۴ به صفحه نمايش ۵.۵ اينچ با رزولوشن QHD مجهز خواهد شد. سوني امسال اعلام كرد كه استفاده از صفحه نمايش QHD به دليل مصرف انرژي بالا و عدم تفاوت با نمايشگرهاي Full HD جايز نيست. در واقع سوني طول عمر باتري را فداي رزولوشن بالاتر نكرد و آزمايش‌ها نيز اين موضوع را تاييد كردند چرا كه اكسپريا Z3 عملكرد خيره‌كننده‌اي را از نظر طول عمر باتري ارائه مي‌كند. حال به نظر مي‌رسد يا مشكل مصرف انرژي در نمايشگرهاي LCD حل شده يا نظر سوني تغيير كرده است.

از ديگر مشخصات فني ذكر شده براي اكسپريا زد ۴ مي‌توان به پردازنده‌ي  ۶۴ بيتي Snapdragon 810  با ۴ هسته‌ي ۲.۸ گيگاهرتزي، ۴ گيگابايت حافظه‌ي رم و گرافيك Adreno 430 اشاره كرد. سوني ۱۶ يا ۳۲ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره سازي را به همراه درگاه ميكرو SD براي اين تلفن در نظر گرفته است.

اما نكته‌ي جالب توجه در اين گزارش، آن است كه سوني قصد دارد سنسور دوربين را كه از زمان Xperia Z1 در پرچمداران اين شركت مورد استفاده قرار گرفته، ارتقاء دهد و از يك سنسور قوي‌تر در Z4 بهره ببرد.

سوني در اكسپريا زد ۳، سيستم صوتي تلفن خود را به خوبي ارتقاء داد و خروجي صدا را تقويت كرد. حال شايعه شده كه اين كمپاني قصد دارد در Z4 از يك آمپلي‌فاير اختصاصي در داخل گوشي بهره ببرد.

در اين گزارش آمده است كه سوني طراحي ظاهري تلفن خود را در Z4 نيز تغيير نخواهد داد. اگر بخاطر داشته باشيد درمصاحبه‌ي اختصاصي زوميت با مدير كل خاورميانه و آفريقاي سوني، روديگر آدنباخ اين موضوع را تاييد كرد و گفت كه قرار نيست زبان طراحي سوني كه به نوعي امضاء اين شركت در صنعت موبايل به شمار مي‌رود، تغيير كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.