تكنيك هاي قديمي بازاريابي كه هنوز كارآمد هستند

۱۴۸ بازديد

اين روزها تكنولوژي تلفن‌هاي هوشمند همه‌گير شده است و همين موضوع باعث شده كه تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال با سرعت بالايي تغيير كنند. از كمپين‌هاي ايميلي گرفته تا تبليغاتي كه در سايت‌ها درج مي شوند، مي‌توان اين‌طور نتيجه‌گيري كرد كه رويكردهاي ديجيتال سهم عمده‌ي بازاريابي را به خود اختصاص داده‌اند. به همين دليل اكثر بازاريابان معتقدند روش‌هاي سنتي، ديگر تأثير مثبتي بر بازاريابي برند نخواهند داشت؛ هر چند گاهي اوقات روش‌هاي جديد نيز ممكن است براي يك كسب‌و‌كار مفيد واقع نشوند. بر اساس نظرسنجي سايت Econsultancy در سال ۲۰۱۶، تنها ۲۲ درصد كسب‌و‌كارها نتيجه‌ي قانع‌كننده‌اي از فعاليت‌هاي مرتبط با بازاريابي خود گرفته‌اند. تفاوت بين كمپين‌ها و نرخ تبديل نشان مي‌دهد كه بازاريابي ديجيتال داراي محدوديت‌هاي زيادي است.

غرق شدن در دنياي ديجيتال

كمپين‌هاي ايميلي كه به‌عنوان قهرمان بازاريابي ديجيتال شناخته مي‌شوند، تنها در صورتي جواب مي‌دهند كه مخاطب داشته باشند. ۷۸ درصد مشتري‌ها اشتراك ايميل خود را لغو مي‌كنند؛ زيرا نمي‌خواهند در طول روز پيام‌هاي اضافه دريافت كنند. تبليغات پاپ‌آپ نيز مانند دو سال گذشته طرفدار ندارند و ۹۱ درصد مردم معتقدند اين تبليغ‌ها نه‌تنها مفيد نيستند بلكه بيشتر ايجاد مزاحمت مي‌كنند. مشتري‌ها ترجيح مي‌دهند تبليغي ببينند كه توجهشان را خودبه‌خود جلب كند؛ نه اينكه از آن‌ها تقاضا شود به يك تبليغ توجه كنند. بنابراين وظيفه‌ي بازاريابان است كه بتوانند نيازهاي مشتري را برطرف كنند. ۸۰ درصد بازاريابان معتقدند كه تلاش‌هايشان تا حدودي تأثيرگذار بوده است و مي‌تواند بهتر از اين شود. بازاريابان مي‌توانند براي جذب مخاطب و ايجاد رابطه با آن‌ها به ريشه‌هاي بازاريابي بازگردند و از روش‌هاي قديمي استفاده كنند. اين روش‌ها از قبل انجام شده‌اند و جواب داده‌اند ؛بنابراين بازاريابان با كمي خلاقيت و به‌روزرساني مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند.

singage

۱- تابلوهاي تبليغاتي

استفاده از تابلوهاي تبليغاتي يكي از قديمي‌ترين روش‌هاي بازاريابي است كه هنوز هم مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ از سندان‌هاي قديمي (ابزاري كه آهنگران، آهن گداخته را روي آن مي‌كوبيدند) جلوي در آهنگري‌هاي قرن ۱۵ گرفته تا تابلوهاي چشمك‌زني كه امروزه مشتري‌ها را به سمت فروشگاه هدايت مي‌كنند. تابلوهاي تبليغاتي سال‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند؛ بنابراين با يك شركت باتجربه در اين زمينه همكاري كنيد تا حداكثر استفاده را از سرمايه‌گذاري خود ببريد.

شركت‌هاي تبليغاتي زيادي وجود دارند كه در زمينه‌ي طراحي نشانه، خلاقانه عمل مي‌كنند و مي‌توانند توجه مشتري‌ها را به سمت برند شما جلب كنند.

۲- تبليغ‌كننده با لباس مبدل

يكي ديگر از روش‌هاي سنتي تبليغات استخدام كردن افرادي است كه بيرون از فروشگاه مي‌ايستند و توجه رهگذران را بهبرند شما جلب مي‌كنند. دانشجويان زيادي وجود دارند كه حاضرند در ازاي دريافت مبلغي، لباس مبدل بپوشند و با در دست داشتن تابلوهاي مخصوص براي برند شما تبليغ كنند. اين روش هنوز هم كارآمد است؛ زيرا سخت مي‌توان حضور اين افراد را ناديده گرفت و هزاران رهگذر مخصوصا افرادي كه پشت چراغ قرمز منتظر هستند به آن‌ها توجه خواهند كرد.

bag

۳- استفاده از كيسه‌هاي مخصوص

تصور كنيد مشتري‌ها از فروشگاه شما خريد كرده‌اند و محصول شما را داخل كيسه‌هايي قرار مي‌دهند كه عكس برند شما روي آن چاپ شده است و وارد خيابان مي‌شوند. بسياري از برندها براي كيسه‌هاي خود از طرح‌هاي خلاقانه‌اي استفاده مي‌كنند كه توجه بينندگان را به خود جلب مي‌كند. اين نوع تبليغات هيچ هزينه‌ي اضافه‌اي براي شما ندرد و تنها به كمي خلاقيت احتياج دارد.

۴- ايميل‌هاي مستقيم

ارتباط مستقيم با مشتري‌ها و پيشنهاد تخفيف ويژه روي برخي محصولات يا خدمات، يكي ديگر از بهترين راه‌هاي قديمي تبليغات است. پايين آوردن قيمت‌ها براي برخي مشتري‌ها مي‌تواند از مقدار سود شما بكاهد؛ اما اگر راضي باشند تبديل به مشتري دائم برند شما خواهند شد و اين براي شما بسيار ارزشمند خواهد بود.

Flyers

۵- بروشورهاي تبليغاتي

پخش كردن بروشور تبليغاتي در سطح محله كمك مي‌كند كه برند شما به مشتري‌هاي محلي معرفي شود. اگر بتوانيد خودتان اين كار را انجام دهيد براي برند بهتر است؛ زيرا مي‌توانيد به مشتري‌ها توضيحات اضافه ارائه دهيد و با آن‌ها ارتباط حضوري برقرار كنيد. اهميت پخش كردن بروشورهاي تبليغاتي زماني بيشتر مي‌شود كه كسب‌و‌كار جديدي راه‌اندازي كرده باشيد و بدانيد كه مشتري‌هاي بالقوه‌ي زيادي دارد؛ اما ندانيد كه چگونه بايد آن‌ها را پيدا كنيد.

روش‌هاي سنتي بازاريابي مانند استفاده از تابلوهاي تبليغاتي، بروشورها، كيسه‌هاي چاپي مخصوص و فرستادن ايميل‌هاي مستقيم هيچ موقع قديمي نمي‌شوند. درحالي‌كه روش‌هاي جديد بازاريابي ديجيتال ارائه و مورد آزمايش قرار مي‌گيرند، تبليغات تأثيرگذار سنتي روش‌هاي خوب و قابل اعتمادي براي كسب درآمد هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.