۱۲ اپليكيشن برتر فروشگاه ويندوز ۸

۱۵۱ بازديد

۱۲ اپليكيشن برتر فروشگاه ويندوز ۸

ويندوز ۸ بالاخره به صورت رسمي در دسترس عموم قرار گرفت. اگر تجربه استفاده از يك سيستم‌عامل جديد را داشته باشيد، حتماً مي‌دانيد كه يكي از اولين كارهايي كه پس از نصب سيستم‌عامل انجام مي‌شود، دانلود و نصب نرم‌افزارهايي است كه كارها را راحت تر كرده و در مواردي هم باعث سرگرمي و شادابي مي‌شوند.

در حال حاضر فروشگاه ويندوز بسيار جوان است و احتمالا تمام اپليكيشن‌هاي مورد نياز خود را در آن پيدا خواهيد كرد (اگر بخواهيم رو راست باشيم، بايد بگوييم در حال حاضر بسيار ضعيف است).

با اين حال، ما مجموعه‌اي از اپليكيشن‌هاي اين فروشگاه را انتخاب‌ كرده‌ايم كه مي‌توانند براي كاربران آخرين سيستم‌عامل مايكروسافت، مفيد باشند. تمام اپليكيشن‌هاي اين ليست رتبه‌ بالايي از كاربران كسب كرده‌اند و موضوعات گوناگوني را شامل مي‌شوند. به عبارت ديگر، در نرم‌افزارهاي اين ليست، از اپليكيشن‌هاي خبررساني و موسيقي گرفته تا اپليكيشن‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي و بازي و سرگرمي وجود دارد.

با اينكه اكثر اپليكيشن‌هاي ليست، رايگان هستند اما نتوانستيم از بعضي اپليكيشن‌هاي فوق‌العاده و غيررايگان چشم‌پوشي كنيم.

Google Search

واضح است كه مايكروسافت ترجيح مي‌دهد كاربران از «بينگ» براي جستجوهاي اينترنتي خود استفاده كنند. با اين همه كاربران زيادي هستند كه تمايل دارند، دسترسي سريع و راحتي به گوگل داشته باشند. خوشبختانه، گوگل يكي از اولين اپليكيشن‌هاي آماده شده براي ويندوز ۸ بوده است كه تنها به اندازه يك كليك با رابط‌كاربري ويندوز فاصله دارد. تجربه استفاده از اين نرم‌افزار دقيقاً مشابه تجربه كار با وب‌سايت گوگل است با اين تفاوت كه نمي‌توان راحتي استفاده از اپليكيشن را ناديده گرفت.

GoogleSearch

FlipToast

مسلماً شما مي‌توانيد به كمك مرورگرهاي مختلف، به شبكه‌هاي اجتماعي محبوب خود سر بزنيد اما اين اپليكيشن به شما امكان مي‌دهد كه به اينستاگرام، فيس‌بوك، توييتر و لينكدين،  لاگين كرده و همه بروز رساني‌ها را يك‌جا و در يك صفحه مشاهده كنيد.

به كمك اين نرم‌افزار شما مي‌توانيد عكس‌هاي اينستاگرام را ديده، پروفايل فيس‌بوك و توييتر خود را آپديت كرده و به صفحات دوستان و همكاران خود را سر بزنيد. البته به اين نكته توجه داشته باشيد كه شما از طريق اين اپليكيشن نمي‌توانيد به اينستاگرام عكس آپلود كنيد و فقط قادر به مشاهده تصاوير هستيد.

FlipToast

Hulu Plus

Hulu Plus به شما امكان مي‌دهد، ويدئوهاي محبوب خود را، مستقيماً از طريق منوي استارت مشاهده كنيد. رابط‌كاربري نرم‌افزار، شبيه حال و هواي وب‌سايت آن است. علاوه بر اين مي‌توانيد با تكان دادن (Swipe) ويدئوها، آن‌ها را به صورت تمام صفحه مشاهده كنيد.

huluplus

Netflix

معمولاً كساني كه كاربر +Hulu نباشند، يك حساب‌كاربري در نت‌فليكس دارند كه با وجود ويندوز ۸، تجربه كاربري بي‌نظيري را رقم مي‌زند. مشاهده مجموعه‌هاي ليست‌شده و فايل‌هايي كه پيشتر اجرا شده‌اند به همراه امكان پخش ويدئوها، قسمتي از توانايي‌هاي اپليكيشن نت‌فليكس محسوب مي‌شود. مانند اپليكيشن‌هاي موبايل و وب‌سايت نت‌فليكس، شما مي‌توانيد يك ويدئو را از همان قسمتي كه قبلاً متوقف نموده‌ايد، تماشا كنيد.

Netflix

TuneLn Radio

گاهي اوقات هيچ چيزي مثل شنيدن برنامه‌هاي راديو لذت بخش نيست. TuneLn Radio يكي بهترين اپليكيشن‌هاي راديو براي اندرويد و iOS محسوب مي‌شود كه به راحتي بر روي ويندوز ۸ هم اجرا مي‌شود. شما مي‌توانيد نرم‌افزار را اجرا نموده و ايستگاه‌هاي راديويي (AM يا FM و يا اينترنتي) را يافته و هنگام كار، به برنامه‌هاي راديويي مورد علاقه خود گوش دهيد.

TuneInRadio

Wikipedia

اگر نيازمند اطلاعات بيشتري درباره چيزي از اين جهان پهناور هستيد، مي‌توانيد ويكي‌پديا، پادشاه منابع آنلاين را در صفحه شروع (Start Screen) ويندوز ۸، به خدمت بگيريد. با اجراي اين اپليكيشن، صفحه اصلي ويكي‌پديا با مجموعه‌اي از تصاوير و مقالات پيشنهادي به همراه قسمت تاريخ‌نگاري «در چنين روزي» نمايش داده مي‌شود.

هنگام مشاهده، به جاي استفاده اسكرول عمودي متداول در وب‌سايت، صفحه را از چپ به راست بكشيد. به گمان ما اين ويژگي در صفحات لمسي، عمل‌كردي عالي خواهد داشت. علاوه بر اين كليدي در هر مقاله وجود دارد كه به كمك آن، به صفحه اصلي مقاله در وب‌سايت ويكي‌پديا منتقل مي‌شويد.

Wikipedia

WeatherBug

ساده‌ترين توضيح براي معرفي اين اپليكيشن اين است: يكي از محبوب‌ترين اپليكيشن‌هاي پيش‌بيني آب‌وهوا. WeatherBug در ويندوز ۸، خلاصه گزارشي از وضعيت جوي حال حاضر را در يك كاشي (Tile) به كاربر نمايش مي‌دهد. نرم‌افزار را اجرا كنيد تا آخرين پيش‌بيني وضعيت آب‌و‌هواي يك يا چند منطقه دلخواه خود را ببينيد.

WeatherBug

News Bento

شما هميشه مي‌توانيد، آخرين خبرها را به كمك مرورگرهاي وب‌، دنبال كنيد؛ اما تجربه كاربري استفاده از Bento، براي دنبال كردن تحليل‌هاي خبري بي‌نظير است.

خبرها از منابع خبري بسيار متنوعي گردآوري شده و در اختيار كاربر قرار مي‌گيرند. اين امكان براي شما فراهم است كه خبرها را به صورت ليست آخرين رخدادها مرتب نموده و يا تنها خبر‌هاي موضوعات يا وب‌سايت‌هاي دلخواه را دنبال نماييد. با اجراي اپليكيشن، خلاصه خبرها به شما نمايش داده مي‌شوند، براي ديدن مشروح اخبار، كافي است روي خلاصه خبر كليك كنيد. انتخاب منابع خبري به سليقه شما است اما در انتخابتان لطفاً زوميت را فراموش نكنيد!

NewsBento

Allrecipes

يكي از بهترين امتيازهاي داشتن تبلت اين است كه شما مي‌توانيد آن را با خود به همه جا ببريد. حتي اگر آن‌جا، يك آشپزخانه باشد. به كمك اين اپليكيشن، مي‌توانيد بدون استفاده از دستان خود راهنماهاي پخت غذا را مطالعه كنيد، تنها كافي‌است تبلت را به صورت ايستاده قرار دهيد. يا اينكه در صفحه اپليكيشن‌ را به چپ يا راست بكشيد تا راهنماي پخت غذاي دلخواه خود را بيابيد.

Allrecipes

Evernote

اورنوت را همه مي‌شناسند. اپليكيشني براي همگام‌سازي نوشته‌ها، تصاوير، ليست‌هاي امور روزمره و يادآوري‌هاي صوتي كه حالا براي ويندوز ۸ هم ارائه شده است. عملكرد نرم‌افزار، دقيقاً مشابه نسخه‌هاي موبايلي آن است. ابزاري بسيار مفيد براي انتقال نوشته‌ها و فايل‌هاي ديگر از دستگاهي به دستگاه ديگر است.

Evernote

Fresh paint

كدام رايانه بدون وجود نرم‌افزار Paint كامل است؟ Fresh Paint يك ابزار خوش‌ساخت و زيبا با يك پلت بصري و چندين ابزار مختلف است كه مهارت شما را در نقاشي به چالش مي‌كشد. علاوه بر اين، Fresh Paint براي كودكان نيز مناسب است و به آن‌ها امكان مي‌دهد مانند كتاب‌هاي نقاشي، بر روي تبلت شما نقاشي و رنگ‌آميزي كنند.

freshpaint

Hydro Thunder Hurricane : قيمت ۹.۹۹ دلار

اغلب بازي‌هاي ويدئويي رايانه‌ها كه ذاتاً براي پي‌سي طراحي نشده‌اند، شبيه بازي‌هاي اندرويد و iOS هستند. اما اين بازي، از XboX به ويندوز ۸ آمده و تجربه كاربري مسابقه آن باورنكردني است. در اين بازي بايد به كمك صفحه‌كليد يا تبلت، قايق را كنترل كنيد. علاوه بر اين، انجام بازي به كمك دسته‌هاي ايكس‌باكس نيز ممكن است. تنها كافي‌است دسته‌ها را از طريق كابل USB به تبلت متصل كنيد. اين تنها اپليكيشن غيررايگان اين ليست است. اما به عقيده ما، واقعاً ارزش قرارگرفتن در اين ليست را دارد. اگر مي‌خواهيد بازي‌هاي موسوم به App-Style را بر روي ويندوز ۸ تجربه اين اپليكيشن را فراموش نكنيد.

huluplus

نظر شما درباره اين اپليكيشن‌ها چيست؟ كدام‌يك را براي خود مناسب‌تر مي‌دانيد؟ آيا نرم‌افزارهاي ديگري را مي‌شناسيد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.