بلكبري احتمالا 10 مهر بخش سخت افزار خود را تعطيل مي‌كند

۱۴۷ بازديد

بلكبري احتمالا 10 مهر بخش سخت افزار خود را تعطيل مي‌كند

وب‌سايت كانادايي متعلق به Motley Foo, اعلام كرده است برخلاف گزارش‌هاي منتشر شده از آماده‌سازي گوشي DTEK50 براي عرضه‌ي سراسري، كمپاني بلك‌بري قصد دارد بخش سخت افزار خود را تعطيل كند. اين وب‌سايت سرمايه‌گذاري يادآور شده است كه سخت‌افزار، 65 درصد از بخش تحقيق و توسعه را به خود اختصاص داده است ولي گوشي‌هاي بلك‌بري كمتر از يك درصد از بازارهاي جهاني را در اختيار دارند.

جان چان، مدير عامل بلك‌بري پيشتر اعلام كرده بود كه امكان در ماه جاري در باره‌ي تعطيلي بخش سخت‌افزار تصميم‌گيري شود. به نظر مي‌رسد اين خبر خيلي زود و پيش از ماه اكتبر به واقعيت خواهد پيوست. به گزارش Motley Fool، وب‌سايت بلك‌بري لوازم جانبي خود را با ۴۰ درصد تخفيف عرضه مي‌كند كه اين پيشنهاد ويژه تا ۲۷ سپتامبر برقرار است. به نظر مي‌رسد فرداي اين روز يعني ۲۸ سپتامبر (۱۰ مهر) قرار است گزارش مالي سه ماهه‌ي دوم بلك‌بري منتشر شود.

در سه ماهه‌ي گذشته اين كمپاني كانادايي تنها ۵۰۰ هزار دستگاه گوشي هوشمند فروخته است و گوشي DTEK50 نيز در حال حاضر از سوي خرده‌فروشان با تخفيف عرضه مي‌شود. به نظر مي‌رسد با اين وضعيت بخش سخت‌افزار بلك‌بري كم‌كم به پايان خط خود مي‌رسد و شيشه‌ي عمر اين بخش توسط مديران اين شركت شكسته خواهد شد.

با بسته شدن بخش سخت‌افزار، به نظر مي‌رسد تمركز اصلي بلك‌بري روي بخش نرم‌افزار خواهد بود و گمانه‌زني‌ها نشان از اين دارد كه با تعطيلي بخش سخت‌افزار بلك‌بري، اوضاع اين كمپاني خيلي بهتر نخواهد شد. البته بايد منتظر باشيم ببينيم آيا اين خبر در حد يك ادعا است يا واقعيت دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.