بررسي بازي موبايل Reigns

۱۴۸ بازديد

دين، مردم، ارتش و اقتصاد، چهار اصل بنيادي سلطنت در قرون وسطي اين بار با حضور در يك بازي موبايل، باعث مي‌شود تا بازيكنان شايد اندكي به مشكلات حاكمان گذشته فكر كرده و مانند آن‌ها تصميمات سختي را اتخاذ كنند. در ادامه با بررسي بازي Reigns با زومجي همراه باشيد. 

بازي‌هاي تاريخي اين روزها ديگر مورد توجه بسياري از توسعه‌دهندگان بازي‌هاي ويديويي قرار گرفته و هر ساله شاهد انتشار محصولات مختلفي از توسعه‌دهندگان پيرامون وقايع تاريخي واقعي هستيم. با اين حال رقم زدن تاريخ توسط بازيكن كمتر موضوعي است كه در يك بازي ويديويي شاهد آن بوده‌ايم. اينكه در جايگاه يك پادشاه بنشينيم و تصميمات كليدي را براي آينده سلطنت خود يا كشور اتخاذ كنيم، بي‌شك در كنار اهميت فراوان، مسئوليتي خطير محسوب مي‌شود.

اين دقيقا همان كاري است كه استوديو نريال، سازنده بازي، با عرضه Reigns آن را هدف گرفته است. اين استوديو با تمركز بر همين اصل، يعني قرار دادن بازيكنان در مجموعه وقايع مختلف، اين فرصت را به آنها مي‌دهد تا با نشستن بر جايگاه يك پادشاه، تصميمات حساسي را براي آينده پادشاهي خود و از آن مهمتر حكومت بگيرند.

Reigns

 

Reigns تجربه‌اي متفاوت از حكمراني را به دستگاه‌هاي موبايل مي‌آورد

داستان بازي به روشي لايه‌ لايه روايت مي‌شود؛ در اين روش بازيكنان با پاسخ‌ به هر پرسش قادر هستند در لحظه يا با كمي فاصله نتيجه انتخاب‌هاي خود را مشاهده كنند. اين موضوع بستر مناسبي را براي تفكر برروي هر انتخاب فراهم مي‌كند تا با بررسي شرايط و ميزان رضايت چهار جبهه اصلي حكومت داري شامل مذهب (كليسا)، مردم، ارتش و خزانه (اقتصاد)، پاسخ‌ مثبت يا منفي را انتخاب و به نمايندگان براي افزايش يا كاهش رضايت گروه‌ها ارائه كنيد. ازدواج با پرينسس يك سرزمين ديگر، تاسيس كليسا يا بيمارستان، كمك به روستاييان، كپي كردن ابزار قلمروهاي ديگر، حمله يا دفاع در برابر وايكينگ‌ها و بسياري از موارد ديگر نياز به رضايت يا عدم رضايت شما دارد.

Reigns

Reigns اساسا يك بازي كارتي و مبتني بر متن محسوب مي‌شود. با مطالعه سوالات، پيشنهادات يا خواسته‌هاي مختلف بايد از ميان دو پاسخ از پيش تعيين شده يكي را با راست يا چپ كشيدن انگشت خود روي نمايشگر انتخاب كنيد كه درنتيجه آن با پاسخ به هر يك از كارت‌ها، يك تا چهار جناح قدرت در قلمرو را تحت تاثير قرار مي‌دهيد. به عنوان مثال، در صورتي كه تنها به فكر نبرد يا كمك به روستاييان باشيد و خزانه را در نظر نگيريد، همين موضوع با خالي شدن خزانه و فروپاشي اقتصاد سلطنت همراه شده و افرادي ناشناس پادشاه را به فجيع‌ترين شكل ممكن به قتل مي‌رسانند. با پيشروي در حكومت و پشت سر گذاشتن سريع سال‌ها به مرور شخصيت‌هاي جديد در خواست ملاقات با پادشاه را مي‌كنند، در صورت تاييد ملاقات يا انجام عمل خاصي به مرور كارت‌هاي جديدي را آزاد خواهيد كرد. توسعه‌دهندگان با هدف جلوگيري از تكراري شدن بازي، مجموعه ماموريت‌هايي شامل پيروزي در دوئل، بدست‌ آوردن يك سنگ خاص يا ملاقات با شخصيتي خاص را در نظر گرفته‌‌اند. از ميان صدها كارت موجود در بازي در مجموع ۱۰۳ كارت شامل شخصيت‌ها، روش‌هاي مرگ يا ماموريت‌ها مي‌شوند كه همگي آنها قابل آزادسازي هستند.

يكي از نكات منفي بازي را مي‌توان در كنار تكراري شدن برخي سوالات در طول روند بازي، محدوديت در انتخاب پاسخ‌ها دانست. شما تنها قادر به حدس عواقب انتخاب از روي متن پرسش هستيد. گاهي اوقات بازي به سرعت باعث شگفتي مي‌شود و در حالي كه شرايط به خوبي پيش مي‌رود شاهد جدا شدن سر پادشاه خود خواهيد بود. در بازي برخي كارت‌ها نيز با تاثيرات بلند مدت وجود دارند. به عنوان مثال زماني كه قلمروي جديدي را به پادشاهي خود اضافه مي‌كنيد،‌ با مرگ پادشاه كشورگشا، براي ساليان طولاني ارتش و اقتصاد پادشاهي با رونق روبرو مي‌شوند. همين رونق خود باعث افزايش سريع توانايي‌هاي ارتش و اصراف در خورد و خوراك شده و در نتيجه شاهد ايجاد چالش‌هاي جديدي براي مقابله با افزايش بي‌رويه‌ي اين دو عنصر حكمراني خواهيم بود. با افزايش يا كاهش بي‌رويه هر يك از جناح‌ها، شاهد كوتاه شدن سلطنت پادشاهي هستيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.