نظرسنجي: آينده ويندوز موبايل و مايكروسافت در دنياي موبايل چگونه خواهد بود؟

۱۳۷ بازديد

نظرسنجي: آينده ويندوز موبايل و مايكروسافت در دنياي موبايل چگونه خواهد بود؟

پس از انقلاب گوشي‌هاي هوشمند و استقبال گسترده از محصولاتي نظير آيفون اپل و پلتفرم اندرويد گوگل، مايكروسافت تصميم گرفت پلتفرم خود را براي گوشي‌هاي هوشمند توسعه دهد. هرچند ردموندي‌ها در حوزه‌ي پي‌سي جايگاه دست‌نيافتني داشته و دارند؛ اما عدم توجه به نيازهاي كاربران در گوشي‌هاي هوشمند كه از مشخصاتي نظير نمايشگر كوچك بهره مي‌برند، باعث شد ويندوز در گوشي‌هاي هوشمند چندان كاربرپسند نباشد؛ چرا كه مايكروسافت سنت طراحي رابط كاربري در پي‌سي را نيز در براي نمايشگر‌هاي كوچك حفظ كرده بود، حال آنكه آي‌ او اس و اندرويد نگرش بهتري در پيش گرفتند.

مايكروسافت بعدها براي بهبود وضعيت، تصميم به همكاري با نوكيا گرفت و سپس اين كمپاني فنلاندي را نيز تصاحب كرد تا بتواند با ويندوز فون و بعدها و ويندوز ۱۰ موبايل جايگاهي كسب كند، اما ديگر دير شده بود؛ چرا كه اندرويد و آي او اس بازار را با محصولات خود تا مرز اشباع پيش برده بودند.

پس از تغييرات در هرم مديريتي مايكروسافت و تكيه زدن مديري جوان چون ساتيا نادلا بر مسند قدرت، سياست‌هاي اين كمپاني نيز در قبال گوشي‌هاي هوشمند تغيير كرد. مايكروسافت رويكرد مهربانانه‌تري در قبال اندرويد و آي او اس در پيش گرفت و سعي كرد با گسترش دامنه‌ي سرويس‌هايش به اين دو پلتفرم، حضور خود در دنياي گوشي‌هاي هوشمند را به نوع ديگري افزايش دهد. ردموندي‌ها در پايان سال ۲۰۱۶، امتياز استفاده از برند نوكيا را نيز واگذار كردند تا سياست اين كمپاني در قبال گوشي‌هاي هوشمند در كنار عدم عرضه‌ي محصولي جديد بيش از پيش در هاله‌اي از ابهام باشد.

در يك سال اخير همواره شاهد انتشار شايعات جسته و گريخته‌اي در مورد سرفيس فون بوديم؛ اما هنوز خبري از اين گوشي هوشمند كه بنا بر شنيده‌ها با در نظر گرفتن كاربران اينترپرايز راهي بازار خواهد شد، نيست.

در نظرسنجي اين هفته، نظر شما همراهان هميشگي زوميت را در مورد آينده‌ي ويندوز ۱۰ موبايل و مايكروسافت در حوزه‌ي گوشي‌ هوشمند مورد سؤال قرار داده‌ايم.

 

آينده ويندوز موبايل و مايكروسافت در دنياي موبايل چگونه خواهد بود؟ (زمان نظرسنجي به پايان رسيد)
   
   
   
   
 
جمع كل آراء: 4,139
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.