گوگل در صدر ليست بهترين شركت‌ها براي مهندسين نرم‌افزار

۱۳۲ بازديد

گوگل در صدر ليست بهترين شركت‌ها براي مهندسين نرم‌افزار

 

يكي از مهمترين عوامل ايجاد رضايت‌مندي از شغل، حقوق و مزاياي آن است كه مي‌تواند شرايط سخت و پراسترس را براي فرد، قابل‌ تحمل‌تر كند. تا مدتها يكي از علاقه‌مندي‌هاي من بررسي وضعيت حقوقي شغل‌هاي مشابه با كار خودم در نقاط مختلف دنيا بود. حالا يك شركت پژوهشي، نتايج تحقيقي را منتشر نموده كه در آن بهترين شركت‌ها براي كار كردن مهندسين نرم‌افزار را در سال ميلادي جاري معرفي نموده است. فكر‌ مي‌كنيد، كدام شركت‌ها در اين ليست هستند؟ براي يافتن پاسخ اين سؤال، با زوميت همراه باشيد.

بر اساس گزارش وب‌سايت كاريابي Glassdoor، گوگل در سال ميلادي جاري بهترين مكان براي اشتغال مهندسين نرم‌افزار بوده است.

اين تحقيق بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده از ميانگين حقوق و دستمزد ۱۲ ماه گذشته مهندسين نرم‌افزار شاغل در ۱۵ شركت فعال در زمينه فناوري تهيه شده است. بر اساس همين گزارش‌ها بود كه گوگل در مقام اول، اين شركت‌ها قرار گرفت.

google-tops-best-paid-software-eng-2

ليست پنج شركت برتر و ميانگين حقوق سالانه آن‌ها به مهندسين نرم‌افزار به شرح زير است:

  • گوگل: ۱۲۸ هزار و ۳۳۶ دلار
  • فيس‌بوك: ۱۲۳ هزار و ۶۲۶ دلار
  • اپل: ۱۱۴ هزار و ۴۱۳ دلار
  • eBay (اي‌بِي): ۱۰۸ هزار و ۸۰۹ دلار
  • زينگا: ۱۰۵ هزار و ۵۶۸ دلار

Glassdoor، بر اساس بيش از ۵۰۰۰ گزارش حقوق دريافت شده، اعلام نموده كه ميانگين دستمزد سالانه مهندسين نرم‌افزار، ۹۲ هزار و ۶۴۸ دلار است كه نسبت به سال گذشته ميلادي نزديك به ۲.۵ درصد افزايش داشته است.

google-tops-best-paid-software-eng-1

اين وب‌سايت كاريابي همچنين در ادامه مي‌افزايد كه از ۱۵ كمپاني مورد مطالعه، مهندسين نرم‌افزار ۱۳ كمپاني از اين كه ميانگين حقوقشان از ميانگين حقوق كل ايالات متحده بالاتر است احساس خوبي دارند.

با وجود اين گزارش، اين ميزان دستمزد در تمام دره سيليكون وجود ندارد. براي مثال، دستمزد مهندسين نرم‌افزار در اينتل و آي‌بي‌ام، پايين‌تر از ميانگين فوق بوده و به‌ترتيب براربر ۹۲۱۹۴ و ۸۹۳۹۰ دلار است.

منابع Glassdoor براي اين تحقيق، از گزارش‌هاي منتشر شده از داوطلبان و به صورت ناشناس بوده است.

در گزارش‌هاي منتشر شده در ماه سپتامبر (شهريور)، كمپاني‌هاي فيس‌بوك و لينكدين، در كنار كمپاني‌هايي نظير SAP ،Akamai و CareerBuilder.com در ليست ۲۵ شركت ايده‌آل براي كار قرار گرفته بودند.

يك توصيه: لطفاً سعي نكنيد، دريافتي مهندسين‌ نرم‌افزار خود را به ريال تبديل كرده و با حقوق خود مقايسه كنيد. چون نتيجه آن مطلوب نخواهد بود!

نظر شما در اين باره چيست؟ آيا اين ميزان حقوق را براي كارمندان شركت‌هاي فوق مناسب مي‌دانيد؟ آيا مهندسين نرم‌افزار در كشور ما نيز از موقعيت شغلي مناسبي برخوردارند؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.