معرفي وبسايت: آموزش وردپرس با «باشگاه وردپرس»

۱۴۶ بازديد

وردپرس به عنوان يك سيستم متن باز مديريت محتواي وبسايت و وبلاگ، در سال 2003 به طور رايگان در اختيار كاربران اينترنت قرار گرفت. اين سرويس اينترنتي محبوب بر مبناي زبان برنامه نويسي PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتيباني مي گردد، و با استفاده از آن مي توان به ساخت و طراحي يك وبسايت، وبلاگ و حتي انجمن هاي گفتگو پرداخت.

وردپرس عمده شهرت و محبوبيت خود را مديون متن باز بودن و امكانات فراوانيست كه به رايگان در اختيار طراحان وبسايت، متخصصين برنامه نويسي و وبلاگ نويسان قرار داده. بنابراين آخرين آمار منتشره، در حال حاضر بيش از 60 ميليون پايگاه اينترنتي بر مبناي وردپرس طراحي شده اند كه همين آن را به پرطرفدارترين سيستم وبلاگ نويسي دنيا در سطح وب تبديل نموده است.

وردپرس با داشتن مزيت برنامه نويسي متن باز، امكان كدنويسي، افزودن افزونه هاي جديد و شخصي سازي محيط را به طراحان وبسايت ها مي دهد و در صورت تسلط به برنامه نويسي، بر مبناي اين سيستم پايدار مي توان ميليون ها وبسايت متنوع طراحي نمود؛ پايگاه هاي اينترنتي منحصر به فرد كه هيچ كدام به يكديگر شباهتي نداشته باشند.

مسلما رسيدن به اين نتايج، تسلطي بسيار بالا به برنامه نويسي و آشنايي با محيط وردپرس را مي طلبد. «باشگاه وردپرس» وبگاهي ايرانيست كه در زمينه آموزش وردپرس به علاقه مندان برنامه نويسي فعاليت كرده و دوره هايي از قبيل آموزش طراحي قالب وردپرس و آموزش HTML و CSS را در قالب متن و ويدئو به بازديدكنندگانش ارائه مي كند.

در ادامه با ديجياتو همراه باشيد. 

باشگاه وردپرس يك سايت خوب آموزشي است براي علاقه مندان به وردپرس كه در آن مي توانيد از مقالات و ويدئوهاي آموزشي رايگان بهره ببريد، دي وي دي هاي آشنايي با برنامه نويسي در وردپرس را خريداري كرده و در دوره هاي آفلاين وبسايت شركت كنيد.

براي مشاهده در ابعاد اصلي كليك كنيد

براي مشاهده در ابعاد اصلي كليك كنيد

با ورود به صفحه اصلي باشگاه وردپرس، بخش هاي مختلفي را مشاهده مي كنيد كه در ادامه به صورت مجزا به معرفي آنها خواهيم پرداخت:

آموزش وردپرس

براي مشاهده در ابعاد اصلي كليك كنيد.

براي مشاهده در ابعاد اصلي كليك كنيد.

اين صفحه از دو بخش «مقالات» و «آموزش طراحي قالب» تشكيل شده كه مي توانيد به رايگان از آنها استفاده كنيد. مقالات اين بخش به تعداد انگشتان دست هم نمي رسند، اما حاوي مطالب بسيار مفيدي هستند. با مطالعه مقالات فعلي باشگاه وردپرس خواهيد توانست تا شيوه نصب وردپرس را روي USB فرا بگيريد، يا اينكه يك سايت رستوران شيك را بر مبناي آن طراحي كنيد.

اما براي آموزش طراحي قالب، دو ويدئوي آموزشي رايگان و بسيار كاربردي برايتان در نظر گرفته شده تا طراحي قالب براي وردپرس را گام به گام و از صفر تا صد فرا بگيريد. هر دو ويدئو به رايگان قابل دانلود هستند و توضيحات فرد آموزش دهنده با صدايي شفاف و رسا برايتان پخش خواهد شد.

يكي ديگر از ويدئوهاي آموزشي اين قسمت «تبديل قالب HTML به وردپرس در ۲۸ دقيقه» است كه اهداف زير را دنبال مي كند:

  • تبديل صفر تا صد يك قالب HTML به وردپرس
  • تبديل منو هاي سايت به وردپرس و فراخواني از آن
  • تبديل باكس ها به ابزارك و فراخواني در قالب
  • تبديل محصولات به پستهاي وردپرس و فراخواني از ديتابيس

ويدئوهاي اين قسمت هر چند حاوي آموزش هاي مفيدي هستند، اما براي درك بسياري از اصطلاحات بايستي اندكي با برنامه نويسي آشنا باشيد.

آموزش طراحي سايت

براي مشاهده در ابعاد اصلي كليك كنيد.

براي مشاهده در ابعاد اصلي كليك كنيد.

با مشاهده ويدئوهاي رايگان بخش آموزش طراحي سايت، مي توانيد با مقدمات اوليه برنامه نويسي با زبان هاي HTML و CSS آشنا شويد. براي هر زبان، پنج ويدئوي آموزشي تدارك ديده شده كه به صورت گام به گام و بسيار واضح و شمرده، مقدمات طراحي يك وبسايت را به شما آموزش مي دهند.

كليه اين ويدئوها در وبسايت آپارات بارگذاري شده اند و در صورت ثبت ايميل در باشگاه وردپرس، مي توانيد تمامي آنها را با كيفيت اصلي دانلود كنيد.

آموزش ووكامرس

براي مشاهده در ابعاد اصلي كليك كنيد.

براي مشاهده در ابعاد اصلي كليك كنيد.

ووكامرس محبوب ترين افزونه ي فروشگاه ساز وردپرس است كه با آن مي توانيد به راحتي و بدون دردسر، يك فروشگاه اينترنتي با امكانات مختلف بسازيد. در باشگاه وردپرس مي توانيد از مقالات آموزش تخصصي ووكامرس بهره مند شويد.

در حال حاضر دو مقاله «نحوه راه اندازي كوپن هاي ووكامرس» و «فروش بيشتر در ووكامرس» مقالاتي هستند كه در اين بخش خواهيد ديد. درست است كه دو مقاله تعداد چندان زيادي نيست، اما با مطالعه آنها به نكاتي فوق العاده كاربردي و راهگشا در مديريت فروشگاه مبتني بر ووكامرس پي خواهيد برد. البته به زودي شاهد مقالات بيشتر در اين بخش خواهيم بود.

دوره هاي آموزشي

براي مشاهده در ابعاد اصلي كليك كنيد.

براي مشاهده در ابعاد اصلي كليك كنيد.

اگر احساس كرديد كه مقالات و ويدئوهاي آموزشي بخش هاي ديگر برايتان كافي نيست، مي توانيد با پرداخت هزينه در دوره هاي آموزشي آفلاين باشگاه وردپرس شركت كنيد.

در حال حاضر امكان شركت در سه دوره طراحي قالب وردپرس به صورت مقدماتي،طراحي قالب وردپرس به صورت پيشرفته و دوره آموزشي طراحي سايت هاي واكنش گرا برايتان فراهم گرديده؛ دوره هايي كه با پرداخت هزينه اي نه چندان بالا مي توانيد از آموزش هايشان بهره بگيريد.

با پرداخت هزينه هر دوره، دسترسي به صفحه آن در وبسايت باشگاه وردپرس برايتان آزاد مي شود و مي توانيد هر زمان كه بخواهيد در جلسات آموزشي آن شركت كنيد. امكان ارتباط مستقيم با استاد و پرسيدن سوال نيز از جمله مزاياي شركت در اين دوره هاست.

محصولات

باشگاه وردپرس محصولاتي از قبيل دي وي دي هاي آموزشي، محصولات دانلودي و دوره هاي آموزشي را به كاربرانش ارائه مي كند كه مي توانيد به صورت اينترنتي آنها را خريداري كرده و جلوي درب منزل دريافت نماييد.

ماهنامه باشگاه وردپرس

 

Mahname 1

 

اگر از محصولات باشگاه وردپرس رضايت داشتيد، مي توانيد هر ماه اولين ماهنامه تخصصي وردپرس را از اين وبگاه دانلود كنيد. شماره اول اين ماهنامه را مي توانيد در فرمت PDF و به رايگان از باشگاه وردپرس دريافت كرده و از مطالب مفيد موجود در آن نهايت استفاده را ببريد.

وبسايت باشگاه وردپرس با آموزش هاي مفيد و غالبا رايگاني كه در اختيار كاربران قرار داده، جز برترين پايگاه هاي اينترنتي فارسي زبان براي آموزش وردپرس است. توصيه مي كنيم اگر به برنامه نويسي و طراحي وبسايت بر مبناي وردپرس علاقه داريد، حتما سري به اين وبسايت اينترنتي ايراني بزنيد. براي آشنايي بيشتر با فعاليت ها و اهداف مجموعه باشگاه وردپرس، بازديد از صفحه اينستاگرام اين گروه مي تواند گزينه خوبي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.