راهكارهاي دنياي امروز براي بهبود ارتباطات فردي و جمعي

۱۴۲ بازديد

در گذشته برقراري تماس با آن‌سوي مرزها، هزينه‌ هاي سنگيني را به ما تحميل مي‌ كرد و از طرفي برقراري تماس با چندين نفر به‌طور هم‌ زمان تقريباً كاري غيرممكن بود. امروزه فناوري Voice Over Internet Protocol (VoIP) يا «صدا بر روي پروتكل اينترنت»، راهي را براي انتقال صدا يا داده‌ هاي مولتي‌ مديا از طريق اينترنت فراهم نمود و راه را براي يك ارتباط راحت، مؤثر و مقرون‌ به‌ صرفه هموار نموده است.

مقرون‌ به‌ صرفه و در دسترس

با وجود اينكه كاركنان استارت‌ آپ‌ ها و مراكز تماس از فن‌ آوري VoIP بسيار بهره مي‌ برند؛ اما در خارج از محيط كار، هنوز ميزان استفاده از تلفن‌ هاي سنتي نسبت به فناوري VoIP بسيار بيشتر است. با اين حال انتظار مي‌ رود تا سال ۲۰۲۰ مشتركين سرويس‌ هاي VoIP در سراسر جهان به ۳۴۸.۵ ميليون نفر برسند.

يكي از ويژگي‌ هاي كليدي كه مي‌ بايست در VoIP به دنبال آن گشت، مقرون به صرفهبودن آن است. براي موفقيت يك سرويس VoIP كاربران مي‌ بايست هزينه‌ هاي پايين‌ تري را به نسبت تماس‌ هاي سنتي پرداخت نمايند. به اين دليل كه اين فناوري بر روي ارتباط اينترنتي آن‌ ها استوار بوده و كاربران علاوه بر هزينه‌ي استفاده از سرويس VoIP مي‌ بايست هزينه‌ ي استفاده از ديتا را نيز پرداخت نمايند. لذا سرويس‌دهندگان VoIP براي رايگان نگه‌ داشتن سرويس و استفاده‌ ي حداقلي ديتا توسط سرويس خود تلاش مي‌ نمايند.

در حقيقت استفاده از VoIP به اين معني است كه مي‌ توانيم از هزينه‌ هاي اضافي متداول در سيستم‌ هاي تلفني سنتي مانند هزينه‌ هاي رايج خريد و نصب سخت‌ افزار، نگه‌ داري، سرويس و هزينه‌ هاي مربوط به ارتقاء سامانه جلوگيري نماييم. به‌علاوه، VoIP مي‌بايست به‌ راحتي از طريق تلفن‌ هاي همراه و تبلت‌ ها در دسترس باشند. علاوه بر تماس‌ هاي صوتي، اين فناوري به كاربران قدرت ارسال پست صوتي، پيام صوتي و پيامك را براي افزايش تجربه كلي كاربر مي‌ دهد.

علاوه بر مقرون به صرفه و در دسترس بودن، عوامل ديگري نيز براي تجربه‌ ي يك تماس خوب بر بستر اينترنت مؤثر است. LINE معتقد است كه سه عامل مهم براي برقراري يك تماس راحت وجود دارد: ارتباط سريع و قابل‌اعتماد، تحويل صدا در زمان واقعي و بدون تقطيع و عدم قطع ناگهاني تماس.

ارتباط قوي در كشورهايي با ضريب نفوذ اينترنت پايين

ضريب نفوذ و كيفيت دسترسي به اينترنت در نقاط مختلف جهان متفاوت است و تمام كاربران به اينترنت پايدار و با كيفيت دسترسي ندارند. در نتيجه، ابزارهاي VoIP نيازمند اين هستند كه بتوانند در زيرساخت‌ هاي ضعيف نيز سرويس بهينه و مناسب را تضمين نمايند.

LINE با استفاده از مراكز داده‌ خود در سراسر جهان و طراحي ويژه آن‌ها، سعي در ارائه‌ي بالاترين كيفيت تماس بدون نظر گرفتن محل تماس و كيفيت دسترسي كاربر به اينترنت دارد، چرا كه وضعيت شبكه‌ ي كاربر به‌ طور پيوسته تغيير مي‌ نمايد. در برخي مواقع سرعت ‌بالا و در برخي مواقع سرعت بسيار كند است، حتي گاهي ممكن است ارتباط به‌طور كامل قطع گردد.

LINE يك پروتكل ارتباطي بهينه براي شبكه‌ هاي ناپايدار، توسعه داده است. اگر كيفيت اينترنت كاربر پايين باشد، LINE به‌صورت هوشمند، حجم داده را به‌اندازه‌اي كوچك خواهد كرد كه داده‌ها به‌راحتي منتقل شوند؛ اما اگر كيفيت اينترنت كاربر بالا باشد، LINE حجم داده را متناسب با آن تنظيم خواهد نمود. به‌اين‌ترتيب LINE تماس‌هاي پايدارتر و باكيفيت‌تري را بين كاربران فراهم مي‌ آورد.

مديريت صدا در كنفرانس ‌هاي صوتي و تصويري

ساماندهي يك كنفرانس صوتي يا تصويري با تعداد زيادي از افراد اكنون قابل‌دستيابي است. LINE به كاربران اجازه مي‌ دهد يك تماس تصويري را با ۲۰۰ نفر به‌طور هم‌ زمان برقرار نمايند. LINE از پايگاه داده‌هاي متمركز براي به حداقل رساندن ترافيك و امكان برقراري تماس صوتي در مقياس وسيع استفاده مي‌نمايد.

در حالت عادي، هرچه تعداد افرادي كه به يك تماس اضافه مي‌ گردند بيشتر مي‌شود، نويز بيشتري رخ خواهد داد. صداهاي ناخواسته از محيط‌هاي متعدد يا اكوهاي به وجود آمده از دستگاه كاربران آزاردهنده خواهند بود. اين عوامل براي يك مكالمه صوتي يا تصويري فاجعه‌بار است، به‌خصوص اگر افراد بيشتر و بيشتري به تماس بپيوندند. با اين حال يك سرويس VoIP خوب مي‌بايست راهكاري براي مسائل مربوط به نويز و اكو ارائه نمايد تا كاربران تجربه كاربري بهتري در استفاده از سرويس مذكور داشته باشند.

راهكار LINE براي مسئله اكو و نويز، فناوري VQE است. اين فناوري با استفاده از تخمين، سيگنال‌هاي غيرضروري را حذف مي‌نمايد. همچنين با استفاده از Automatic Gain Controller (AGC) به‌صورت هوشمند حجم صداهاي مختلف را افزايش و كاهش مي دهد.

حفظ كيفيت تماس ويديويي با حداقل داده

يكي ديگر از امكانات متنوع LINE، امكان برقراري ارتباط ويديويي است. امروزه بسياري از افراد به دلايل مختلف از جمله مهاجرت و دوري از خانواده، تمايل زيادي به استفاده از امكان ارتباط ويديويي دارند اما برقراري يك ارتباط تصويري مطلوب به‌سادگي ممكن نيست. LINE با استفاده از روش‌ ها و متد هاي اختصاصي، شرايطي را فراهم آورده تا ارتباطات ويديويي با بهترين وضوح تصوير در دسترس كاربران قرار گيرد. هم‌ اكنون، مادران در سراسر جهان مي‌ توانند بدون منفجر كردن قبض تلفن، فرزندان خود را ببينند!

رمزنگاري

خطر هكرها در دنياي امروز بسيار جدي است و تمامي سرويس‌ هاي اينترنتي مي‌ بايست راهكارهاي مناسبي براي حفاظت از داده‌ هاي كاربرانشان به كار ببندند.

LINE با هوشياري، موضوع هكرها را جدي گرفته و براي جلوگيري از حملات هكرها، يك روش ارسال امن پيام با نام Letter Sealing (نامه‌ ي مهروموم) را توسعه داده است. در اين روش، تمامي پيام‌ ها و تماس‌ ها رمزنگاري‌ شده و تنها توسط گيرنده قابل رمزگشايي خواهد بود. حتي اگر هكرها بتوانند به پايگاه‌هاي داده دسترسي يابند، هرگز متوجه متن پيام‌ ها يا تماس‌ ها نخواهند شد، به اين دليل كه تنها گيرنده مي‌تواند پيام‌ ها و تماس‌ ها را رمزگشايي نمايد.

آينده‌ي تماس‌ ها

اپليكيشن‌ هاي شبكه‌ هاي اجتماعي هم‌ اكنون تماس‌هاي VoIP را به‌عنوان بخشي از سرويس‌ هاي خود ارائه مي‌ نمايند و در آينده ويژگي‌ هاي بيشتري نيز به اين فناوري افزوده خواهد شد.

فناوري‌ هاي فيلترهاي ويديويي و تشخيص صدا مي‌ توانند به تماس‌ ها در آينده قدرت بيشتري ببخشند. به‌عنوان‌مثال، براي سفارش غذا، به‌ سادگي مي‌ توان از طريق VoIP با يك بات تماس حاصل نموده و يك وعده‌ي غذايي را سفارش داد. اينترنت اشياء مي‌تواند VoIP را با دستگاه‌ ها، خودروها و وسايل خانه تركيب نموده و به‌ طور مثال هشدارهاي صوتي را از اين طريق به كاربران اطلاع دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.