بهترين اپليكيشن هاي اندرويدي كه در پلي استور گوگل موجود نيست

۲۶۹ بازديد

در فروشگاه اپليكيشن هاي گوگل يا همان پلي استور بيش از يك ميليون اپليكيشن متفاوت وجود دارد كه هر موضوعي را كه به آن فكر كنيد پوشش مي دهد.

 

كليك – اما بايد بدانيد اپليكيشن هاي ديگري نيز وجود دارد كه به دلايلي در اين فروشگاه قرار نگرفته است ولي ارزش امتحان كردن را دارند.

اين اپليكيشن ها را به راحتي مي توان روي دستگاه هاي اندرويد نصب كرد، به شرط آن كه بدانيد آن ها را كجا پيدا كنيد. بايد توجه داشته باشيد كه وقتي نسخه جديد اين اپليكيشن ها منتشر شود، شما هيچ پيغام اطلاع رساني دريافت نمي كنيد، بنابر اين بايد هر از گاهي به منبعي كه آن را دانلود كرده ايد مراجعه كرده و وجود نسخه جديد تر را بررسي كنيد.

توجه: براي دسترسي به اپليكيشن هاي معرفي شده مي توانيد روي تيتر آن ها كليك كنيد.

حال بياييد به اين نه اپليكيشن نگاهي بيندازيم.

 

Amazon Underground

اپليكيشن رسمي Amazon با بيش از ۱۰ ميليون بار دانلود شدن جزو محبوب ترين اپليكيشن هاي پلي استور است. ولي اگر شما هنوز از آن اپليكيشن به جاي Amazon Underground استفاده مي كنيد، چيز بزرگي را از دست داده ايد.

اين اپليكيشن تمامي قابليت هاي معمول خريدي را كه در اپليكيشن Amazon موجود است دارا مي باشد. علاوه بر اين با استفاده از اين اپليكيشن مي تواند، اپليكيشن ها و بازي هايي با ارزش حدود ۲۰ هزار دلار را به صورت رايگان دانلود و استفاده كنيد.

amazon-underground

شما با استفاده از آن مي توانيد بهترين بازي هاي اندرويد مثل: Monument Valley، Threes! و Star Wars: Knights of the Old Republic را به صورت رايگان دانلود كنيد. همچنين نرم افزار هاي بي نظيري مثل Office Suite Professional كه ۱۵ دلار قيمت دارد به صورت رايگان قابل دسترس است. بنابر اين Amazon Underground يك اپليكيشن ضروري براي تمام كاربران اندرويد است.

 

Amazon Video

پس از آن كه اپليكيشن Amazon Underground را نصب كرديد، مي توانيد Amazon Video را نيز دانلود و نصب كنيد. با استفاده از اين اپليكيشن شما مي توانيد، به فيلم هاي اشتراكي سرويس ويديوي آمازون (Amazon Prime Instant Video) كه در حالت عادي فقط براي كاربران تبلت هاي Fire آمازون و آيفون و آي پد اپل در دسترس است، دسترسي پيدا كنيد.

amazon-video

 

 

Humble Bundle

يك راه ديگر براي خريد بازي ها با قيمت ارزان نصب اين اپليكيشن است. اين اپليكيشن به صورت مرتب مجموعه اي از بازي ها با قيمتي كه خودتان تعيين كرده ايد را به شما پيشنهاد مي دهد. هر مجموعه شامل ۱۰ بازي است. اگر شما بيش از ۱ دلار بپردازيد، سه بازي دريافت مي كنيد. اگر شما بيش تر از ميانگين سايز بازيكنان پول بدهيد، هفت بازي و اگر بيش از ۶ دلار پرداخت كنيد، هشت بازي دريافت خواهيد كرد. همچنين پس از اينكه سطح درآمد يك مجموعه به يك محدوده مشخص برسد دو بازي ديگر نيز قابل دريافت مي شود.

humble-bundle

شما مي توانيد اپليكيشن Humble Bundle را به صورت مستقيم روي گوشي خود دانلود كنيد كه امكان دانلود و به روزرساني بازي هاي خريداري شده را فراهم مي كند، ولي براي خريد بازي ها ابتدا بايد از طريق سايت اينترنتي آن اقدام كنيد.

 

Xposed Framework Installer

اپليكيشن Xposed Framework Installer يكي از ضروري ترين اپليكيشن هاي مورد نياز دستگاه هاي اندرويدي روت شده است (قابليت روت به شما اجازه مي دهد تا سطوح دسترسي سيستم را تغيير دهيد، كه براي فلش زدن كاستوم رام ها روي گوشي مورد نياز است).

نصب Xposed روي اندرويد ۴٫۴ (و نسخه هاي قبلي) به سادگي نصب اپليكيشن هاي معمولي است. ولي براي نصب آن روي اندرويد ۵ و نسخه هاي بعدي به يك مرحله ديگر نيز نياز است كه مي توانيد آن را در انجمن XDA پيدا كنيد.

xposed

با استفاده از ماژول هاي Xposed مي توانيد گوشي خود را در هر زمينه اي كه فكرش را مي كنيد سفارشي سازي و بهينه سازي كنيد. بعضي از بهترين ماژول هاي Xposed مثل ماژول مديريت دسترسي XPrivacy را مي توان از طريق پلي استور دانلود كرد. ساير ماژول ها مثل GravityBox را نيز بايد به صورت جداگانه نصب كرد.

tasker

 

Tasker

Tasker يكي از قدرتمند ترين اپليكيشن هاي موجود براي اندرويد است كه در پلي استور نيز موجود است.

با استفاده از اين اپليكيشن مي توانيد كارهاي مختلفي را براي گوشي خود تعريف كنيد تا در زمان هاي تعيين شده آن ها را انجام دهد. البته اين اپليكيشن اتوماسيون براي يادگيري نياز به زمان زيادي دارد و با مهلت ۲ ساعته بازپرداخت گوگل قابل ارزيابي نيست.

بنابر اين قبل از خريداري آن به سايت سازنده اپليكيشن مراجعه كرده و نسخه آزمايشي آن را دانلود كنيد. اين نسخه تا ۷ روز كار خواهد كرد و حتي پس از آن نيز مي توانيد با حذف كردن و نصب مجدد دوباره براي هفت روز از آن استفاده كنيد.

 

MiXPlorer

اپليكيشن MiXPlorer را مي توان گوهري مخفي در دنياي اندرويد دانست.

MiXPlorer يك اپليكيشن مديريت فايل است كه داراي امكانات بسيار گسترده اي است. اين اپليكيشن داراي قابليت جستجو، پشتيباني از فايل هاي فشرده، قابليت اتصال به ۱۹ سرور ابري، قابليت گرفتن ايميج و پخش فايل هاي چند رسانه اي است. علاوه بر اين ها، اين اپليكيشن داراي ابزار ويرايش متن، قابليت استفاده از دسترسي روت و امكانات بسيار ديگري مي باشد.

اين اپليكيشن به صورت كامل رايگان بوده و از انجمن XDA قابل دريافت است و مرتبا نيز به روز مي شود.

mixplorer

 

CF.lumen

اگر شما دچار بد خوابي و بي خوابي شبانه شده ايد، ممكن است گوشي موبايل شما در اين قضيه مقصر باشد. صفحات گوشي ها و تبلت ها يك نوع نور آبي با فركانسي خاص از خود تابش مي دهند كه باعث مي شود مغز شما فكر كند كه هنوز در روشنايي روز قرار دارد.

راه حل اين مشكل علاوه بر كار نكردن با گوشي بعد از غروب آفتاب اين است كه از اپليكيشني استفاده كنيد كه اين نور آبي مضر را فيلتر كند. اين اپليكيشن ها به شما كمك مي كند تا خواب بهتري داشته و خستگي چشم را كاهش دهيد.

و اما بهترين اپليكيشن براي فيلتر كردن اين نور آبي مضر، CF.lumen است. اين اپليكيشن هم در گوشي هاي روت شده و هم روت نشده كار مي كند. شما مي توانيد آن را از پلي استور دانلود كنيد، كه البته براي فعال سازي ويژگي هاي پيشرفته آن بايد مبلغي را از طريق پرداخت درون برنامه اي بپردازيد. ولي اگر آن را مستقيما از منبع دانلود كنيد، مي توانيد حالت Freeload آن را فعال كرده و از ويژگي هاي پيشرفته آن نيز بدون نياز به پرداخت هيچ مبلغي استفاده كنيد.

cflumen_red

همچنين نسخه اي كه در پلي استور وجود دارد فقط روي اندرويد ۵ و نسخه هاي بالاتر كار مي كند ولي در لينك منبع نسخه هاي قديمي تر نيز كه با نسخه هاي پايين تر كار مي كند نيز وجود دارد.

 

Viper4Android

Viper4Android يك اپليكيشن بسيار قدرتمند مديريت اكوالايزر صوتي براي گوشي هاي روت شده است. شما مي توانيد از آن براي سفارشي سازي پروفايل هاي صوتي گوشي خود براي اسپيكر هاي داخلي، هدفون و دستگاه بلوتوث صوتي استفاده كنيد.

البته كار كردن با اين اپليكيشن نسبت به اپليكيشن هاي مشابه كمي دشوار تر است ولي اگر براي يادگيري آن زمان كافي بگذاريد، نتايج خوبي را مشاهده خواهيد كرد.

نسخه رسمي و متن باز اين اپليكيشن را مي توانيد از اينجا دانلود كنيد، و همچنين براي اطلاعات بيشتر نيز به انجمن XDA مراجعه كنيد.

v4a

بايد توجه داشته باشيد نسخه V4A كه در پلي استور موجود است، نسخه رسمي نيست.

 

 

BlackBerry Priv Keyboard

استفاده از نرم افزار هاي جانبي اختصاصي به امري عادي در بين سازندگان گوشي هاي تلفن همراه مبدل گرديده است. در بسياري از موارد اين نرم افزار ها مورد پسند كاربران قرار نمي گيرد و آن ها ترجيح مي دهند اين گونه نرم افزار ها را حذف كنند. ولي در مواقعي نيز دارندگان گوشي هاي ديگر ترجيح مي دهند آن ها را امتحان كنند.

در اين گونه موارد شما با مراجعه به سايت XDA مي توانيد چنين نرم افزار هايي را كه توسط كاربران استخراج شده و براي عموم در دسترس قرار ميگيرد، مراجعه كنيد.

يكي از اين نرم افزار ها، برنامه كيبورد BlackBerry Priv است. BlackBerry Priv يك برنامه پر سرعت و هوشمند است، كه طراحي بسيار ساده و دلنشيني داشته و تعدادي ميانبر نيز با آن همراه شده است كه معمولا روي گوشي هاي كلاسيك بلك بري ديده مي شود.

blackberry-keyboard

توجه داشته باشيد، كه اين نرم افزار غير رسمي بوده و احتمال دارد پس از مدتي ناپديد شود و يا داراي باگ ها و مشكلات مختلفي باشد.

 

اپليكيشن هاي ديگر

بسياري از اپليكيشن هايي كه در پلي استور وجود ندارد داراي دليلي هستند. معمولا آن ها يكي از قوانين و شرايط پلي استور را نقض كرده اند.

در بعضي موارد نيز عدم وجود اين اپليكيشن ها در پلي استور صرفا به خاطر اين است كه آن ها نيز فعاليت مشابهي مثل پلي استور دارند و اپليكيشن هاي اندرويد عرضه مي كنند. در مواردي ديگر نيز چون صاحبان آن ها از نظر حقوقي احراز هويت نشده اند، امكان انتشار اپليكيشن هايشان وجود ندارد. بسياري از اپليكيشن ها از اين دسته اند كه بعضي از آن ها واقعا اپليكيشن هاي مفيدي است. يكي از آن ها Videoder است كه امكان دانلود فيلم ها از يوتيوب را فراهم مي كند كه قاعدتا بر خلاف قوانين سايت يوتيوب است. Transdroid نيز يك اپليكيشن شيك مديريت كلاينت تورنت است و Mobdro هم يك اپليكيشن استريم ويديو است.

لازم به ذكر است كه اپليكيشن هايي كه از منابع غير رسمي دانلود مي كنيد، ممكن است داراي مشكلات امنيتي بوده و گوشي شما را با مشكل مواجه كند. بنابر اين هنگام دانلود اين نوع اپليكيشن ها بايد به منبع آن توجه داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.