رجيستري، مچ اولين واردكننده متخلف گوشي هاي موبايل را گرفت!

۱۳۴ بازديد

طرح رجیستری گوشی موبایل

رييس اتحاديه دستگاه‌ هاي مخابراتي از وقوع نخستين تخلف در طرح رجيستري گوشي موبايل خبر داد و گفت: با توجه به مشخص بودن مشخصات هر گوشي در شبكه اپراتوري، گوشي‌ هاي غيرمجاز به سرعت شناسايي مي شوند. 

به گزارش كليك به نقل از فارس؛ مهدي محبي رييس اتحاديه دستگاه‌ هاي مخابراتي،‌ ارتباطي و لوازم جانبي از بروز نخستين تخلف در طرح رجيستري گوشي موبايل خبر داد و عنوان كرد: اين تخلف در بخش سامانه ثبت گوشي‌ هاي مسافري تلفن همراه در گمرك رخ داده است.

وي اظهار داشت: پس از دريافت گزارش هايي از بروز تخلفات درباره ناهمخواني شماره سريال گوشي از مردم و شركت‌ هاي وارد كننده رسمي گوشي تلفن همراه اين موضوع شناسايي شد.

به گفته محبي، اين تخلف توسط واردكنندگان رسمي نبوده و به وسيله واردكنندگان موردي به شكل كم اظهاري انجام شده است.

وي ادامه داد: در اين تخلف برخي اقدام به ثبت گوشي تلفن همراه از طريق سامانه اظهارنامه گمركي گوشي مسافري كرده اند كه در ثبت مشخصات، به جاي برند و مدلي با ارزش بالاتر برند و مدلي با ارزش پايين‌ تر را اظهار كرده اند.

رييس اتحاديه دستگاه‌ هاي مخابراتي تصريح كرد: با توجه به اينكه هر گوشي داراي شناسه يكتا است، در شبكه اپراتوري قابل شناسايي است و پس از شناسايي تخلف، كميته اجرايي رجيستري موارد تخلف را شناسايي كرده و اعلام كرده كه گوشي‌ ها در حال قطع شدن هستند و وجه پرداختي آنها برگشت داده نمي‌ شود.

وي يادآور شد: خريداران تلفن همراه در صورت مواجهه با چنين تخلفي مي‌ توانند موضوع را از طريق سامانه همتا يا شكايت به تعزيرات يا اتحاديه صنف مخابرات پيگيري كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.