برق مورد نياز ايسلند براي استخراج بيت كوين از كل مصرف خانگي اش بيشتر است

۱۶۸ بازديد

به گفته‌ي كارشناسان، انرژي مصرفي ايسلند براي استخراج بيت كوين نسبت به مقدار انرژي مورد نيازش در بخش خانگي‌اش بيشتر است.

در حال حاضر انرژي استفاده شده در استخراج بيت كوين كشور ايسلند روند به شدت رو به رشدي را تجربه مي كند و اطلاعات موجود نشان مي‌دهد كه در سال ۲۰۱۸ اين ميزان بيشتر از انرژي مصرفي كل ساكنين اين كشور است.

«يوهان سيگوربرگسون» يكي از كارشناسان شركت توليد انرژي ايسلندي HS Orka به خبرنگاران مي‌گويد كه اين كشور نمي‌تواند انرژي مورد نياز برخي ديتا سنتر‌هاي فعال در حوزه‌ استخراح بيت كوين را تامين كند.

فرآيند استخراج بيت كوين زماني رخ مي‌دهد كه كامپيوتر‌ها از طريق حل كردن مسائل بسيار پيچيده‌ي، به عنوان جايزه‌ بيت كوين دريافت مي كنند.

سيگوربرگسون در اين باره به خبرنگاران خاطر نشان كرد كه اكنون سالانه ۸۴۰ گيگاوات ساعت صرف فرآيند استخراج بيت كوين در كشور ايسلند مي‌شود. اين در حالي است كه انرژي مصرف شده براي تامين برق خانگي كشور ياد شده تنها ۷۰۰ گيگاوات ساعت است.

كشور ايسلند بهشت استخراج بيت كوين است، چرا كه هم نرخ انرژي و برق در اين كشور پايين است، هم سرعت اينترنتش به علت استفاده از شبكه‌هاي فيبري- نوري بسيار بالاست.

به علاوه آب هواي سردسيري اين كشور نقشي اساسي در داغ نشدن دستگاه‌هاي استخراج ارز مجازي ايفا مي‌كند. حتما مي دانيد كه پروسه‌ي توليد بيت كوين گرماي بسيار زيادي بوجود مي‌ آورد و سرماي هواي ايسلند باعث شده شركت‌ها از پرداخت هزينه هاي گزاف براي سرد كردن تجهيزاتشان معاف شوند.

اما به هر حال اين فرآيند مقدار زيادي الكتريسته مصرف مي‌كند. Genesis Mining يكي از معروف‌ترين شركت‌هاي استخراج ارز ديجيتالي اخيراً سه كارخانه‌ي استخراج بيت كوين در اين كشور افتتاح كرده است و مديرعامل آن معتقد است كه كمپاني‌اش به تنهايي يكي از بزرگترين مصرف كنندگان انرژي در ايسلند است.

به تازگي دولتمردان اين كشور شركت‌ها را به استخراج بيت كوين تشويق مي‌كنند چرا كه به باور آنها اين امر مي‌تواند قدمي مثبت در صنعت ماليات ايسلند بردارد.

جاذبه های گردشگری ایسلند

۱- کلیسای هالگریم (Hallgrims*******kja)

کلیسای هالگریم در سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۶ ساخته شد و به افتخار هالگریمور پتورسون، از شعرای ایسلند، به این نام خوانده می‌شود. طراحی متمایز کلیسا از کوه‌ها، یخچال‌های قطبی و ستون‌های بازالتی آتشفشانی که در سراسر چشم‌اندازهای کشور ایسلند دیده می‌شوند، الهام گرفته شده است. این کیسای لوتریانیسم با ۷۴٫۵ متر ارتفاع، یکی از بلندترین سازه‌های کشور به شمار می‌رود و روی تپه‌ای بر فراز شهر ریکیاویک، پایتخت ایسلند، قرار دارد. در جلوی کلیسا، مجسمه «لیف اریکسون»، کاوشگر اسکاندیناویایی، نخستین فرد اروپایی‌ که ۵۰۰ سال قبل از کریستف کلمب وارد آمریکای شمالی شد، قرار دارد.

غذاهای معروف ایسلند

۱- هارفیسکور Harðfiskur

Harðfiskur (که به معنای واقعی کلمه به “ماهی سخت” ترجمه می شود) یک غذای محبوب ایسلندی است. این ماده از ماهی ، گوساله یا گرگ است که در هوای سرد ایسلند خشک می شود تا زمانی که توسط باکتری ها بهبود یابد. مردم محلی آن را به عنوان یک میان وعده با پروتئین بالا یا در نمک و کره ریخته می کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.