فوجي فيلم از دوربين X-H1 با تمركز روي قابليت هاي فيلمبرداري رونمايي كرد

۱۳۰ بازديد

كمپاني فوجي فيلم به تازگي از دوربين X-H1 رونمايي كرد. شايد در نگاه اول ظاهر بدنه و ابعاد آن سبب شود آن را در رده دوربين هاي عكاسي DSLR دسته بندي كنيد، اما در اصل با محصولي مواجهيم كه بيشتر يك دوربين فيلمبرداري نيمه حرفه اي در ابعاد كامپكت است. دوربيني كه جاي خالي آن در محصولات كمپاني ژاپني به شدت احساس مي شد.

دوربين جديد ژاپني ها همانند نسل قبل خود (X-T2) مجهز به يك سنسور ۲۴ مگاپيكسلي از نوع «X-Trans III» و در ابعاد APS-C است. اما همان طور كه پيش تر اشاره شد، به لطف برخي تغييرات و قابليت هاي كاملاً جديدي كه فوجي فيلم براي آن در نظر گرفته، اين دوربين تبديل به گزينه اي ايدال براي ثبت ويديوهاي حرفه اي شده است.

ويژگي برتر اين دوربين بهره مندي از لرزشگير اپتيكال پنج محوره داخلي است

به طور حتم بهره مندي از لرزشگير اپتيكال پنج محوره (IBIS) داخلي بزرگترين و منحصر به فرد ترين قابليتي است كه شركت سازنده براي دوربين X-H1 در نظر گرفته است. به لطف اين قابليت كاربر مي تواند بدون توجه به نوع لنز مورد استفاده و در هر شرايطي تصويري شفاف و بدون لرزش را در اختيار داشته باشد. به خصوص كه بهترين لنزهاي عرضه شده توسط Fujifilm معمولاً فاقد اين قابليت هستند.

دوربين مورد بحث مي تواند ويديوهايي را با كيفيت DCI 4K (رزولوشن ۲۱۶۰×۴۰۹۶) و با گاموت رنگ استاندارد Rec.2020 و با بيت ريت ۲۰۰Mbps به ثبت برساند. امكان گرفتن تصاوير اسلوموشن نيز با رزولوشن فول اچ دي و با نرخ ۱۲۰ فريم در ثانيه وجود دارد.

كاربر دوربين X-H1 مي تواند براي داشتن كيفيت صداي بهتر از ميكروفن هاي حرفه اي اكسترنال استفاده نمايد، ضمن اين كه كيفيت ميكروفن داخلي اين محصول نيز نسبت به نسل قبل به شكل قابل ملاحظه اي افزايش يافته است.

علاوه بر اين ها، يك حالت شبيه ساز فيلمبرداري جديد موسوم به Eterna نيز در دوربين جديد ژاپني ها تعبيه شده كه كنترل بيشتري را روي محدوده و دماي رنگ دلخواه (در مرحله تدوين) فراهم مي آورد.

 

دوربين X-H1 فوجي فيلم Fujifilm

 

بر روي كاغذ دوربين X-H1 مي تواند بسياري از بزرگان همرده خود همچون GH5 پاناسونيك را شكست دهد، اما به نظر مي رسد عمده مشتريان آن كساني باشند كه مدت هاست كاربر ساخته هاي فوجي فيلم بوده و همواره جاي خالي يك دوربين حرفه اي با اين ابعاد را براي ثبت ويديوها در سبد محصولات اين شركت خالي مي ديده اند.

با همه اين ها نبايد تصور كرد كه محصول جديد Fujifilm در عرصه عكاسي حرف خاصي براي گفتن ندارد. به خصوص اگر اين محصول را با تعدادي از لنزهاي جديد و قديمي هاي مشهور ساخت اين شركت همراه كنيد.

دوربين X-H1 فوج فيلم قرار است از حدود دو ماه ديگر و با قيمت ۱۹۰۰ دلار در سرتاسر دنيا روانه بازارها شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.