8 نكته كه پيش از بازي كردن نسخه بازسازي شده بايونتا 1 و 2 بايد بدانيد

۱۴۰ بازديد

بعيد است از علاقه مندان بازي هاي ويديويي بوده و نام مجموعه Bayonetta را نشنيده باشيد. نسخه اول اين سري در سال 2009 به بازار عرضه و با استقبال گيمرها و منتقدان رو به رو شد و موفق شد نمرات بالا و جوايز متعددي را از آن خود كند. نسخه دوم نيز در سال 2014 و به صورت انحصاري براي كنسول نينتندو وي يو منتشر شد و توانست موفقيت نسخه اول را تكرار كند. استوديو پلاتينوم گيمز كه از استوديوهاي معروف و خوش نام صنعت گيم است سازنده هر دو نسخه بازي است.

در مراسم Game Awards سال 2017 بود كه نينتندو اعلام كرد هر دو نسخه بايونتا براي كنسول موفق اين روزها يعني نينتندو سوييچ بازسازي شده اند و به زودي عرضه خواهند شد. خبري كه باعث تشويق و خوشحالي حضار مراسم شد. همچنين اعلام شد كه نسخه سوم بايونتا نيز به صورت انحصاري براي سوييچ در حال ساخت است.

بايونتا همه جا

نقطه قوت كنسول هيبريدي نينتندو سوييچ امكان بازي كردن به دو صورت ثابت و دستي است. يعني شما مي توانيد بدون توقف و به راحتي در هر مكاني به بازي كردن بپردازيد. حال فرض كنيد كه شاهكاري مانند بايونتا به سوييچ مي آيد. فرقي نمي كند در خانه هستيد يا در دانشگاه يا حتي در هواپيما. بايونتا هميشه همراه شماست و مي توانيد از آن لذت ببريد. همچنين تأييد شده است بايونتا 2 كه بر روي نينتندو وي يو با نرخ 30 فريم در ثانيه اجرا مي شد، بر روي سوييچ با نرخ 60 فريم در ثانيه اجرا خواهد شد.

بايونتا همه جا همراه شماست

آميبو

اگر از طرفداران نينتندو باشيد حتما نام آميبو به گوشتان خورده است. آميبو مدل هاي كوچكي از شخصيت هاي بازي هاي مختلف هستند كه با قرار دادن آن ها بر روي كنسول هاي مختلف نينتندو يا كنترلر هايشان مي توانيد قابليت هاي متفاوت و ويژه اي براي شخصيت داخل بازي به دست آوريد. مثلا در نسخه سوييچ بازي اسكايريم اگر آميبوي لينك (شخصيت اصلي مجموعه افسانه زلدا) را روي دسته ي كنسول قرار دهيد جعبه اي پديدار مي شود كه در آن لباس و شمشير لينك وجود دارد.

چندي پيش نينتندو اعلام كرد كه نسخه بازسازي شده بايونتا 2 در سوييچ از آميبو پشتيباني مي كند و شما مي توانيد با خريد آن لباس ها  و سلاح هاي متفاوتي با تم شخصيت هاي فرنچايزهاي ديگر نينتندو مانند مترويد و استار فاكس و ... داشته باشيد. البته تمام اين آيتم ها در طول بازي نيز قابل به دست آوردن هستند اما با آميبو به صورت يك جا دريافت مي شوند.

يكي از آميبوهاي بايونتا

از موسيقي لذت ببريد

موسيقي هر دو نسخه توسط گروهي از آهنگسازان مطرح ژاپني ساخته شده كه از آن ها مي توان به هيروشي ياماگوچي و ماسامي اوئدا اشاره كرد. نسخه اول بازي 150 قطعه و نسخه دوم 183 قطعه موسيقي دارند كه از نظر تعداد اعدادي بسيار قابل توجه هستند. اوئدا كه رهبري ساخت موسيقي نسخه دوم را به عهده داشته بيان كرده است كه در هنگام مبارزه با باس هاي بازي موسيقي با توجه به پيشرفت شما در مبارزه به صورت ديناميك تغيير مي كند. همچنين حركت ها و انيميشن ها و اتفاقاتي خاص در طول بازي باعث فعال شدن بخش هاي محتلفي از موسيقي مي شود و تجربه اي منحصر به فرد را براي گيمر فراهم مي كند.

موسيقي هاي بازي به صورت جداگانه هم به فروش مي رسند!

دو بازي در يك پكيج؟

ممكن است برايتان اين سؤال پيش آمده باشد كه آيا در بسته ي بازي دو كارتريج قرار دارد يا اين كه هر دو بازي بر روي يك كارتريج ذخيره شده اند؟ پاسخ منفي است. در واقع درون بسته بازي تنها نسخه دوم بايونتا قرار دارد. شما با خريد اين پكيج نسخه دوم را بر روي كارتريج هاي معمول سوييچ دريافت مي كنيد و سپس مي توانيد نسخه اول را بدون پرداخت هزينه اي از فروشگاه آنلاين نينتدو دريافت كنيد. همچنين لازم است اشاره كنم كه به گفته ي نينتندو در eShop نسخه اول به 8.5 گيگابايت و نسخه دوم به 12.4 گيگابايت فضاي ذخيره سازي نياز دارند.

شياطين و فرشتگان

طراحي دنياي بايونتا يكي از نقاط قوت اين مجموعه است. بيراه نيست اگر بگوييم سازندگان از يكي از شاهكارهاي ادبيات جهان، كمدي الهي نوشته دانته براي ساخت اين دنيا استفاده كرده اند. در بازي قصري طلايي وجود دارد كه خانه فرشتگاني است كه از دشمنان بايونتا به شمار مي آيند. اقتباسي نزديك از جلد بهشت. يا دنياي اصلي بازي كه شياطين و هيولاهاي متعددي در آن وجود دارد و خود بايونتا نيز از قدرت هاي جادويي خود براي احضار هيولاهايي استفاده مي كند، همه و همه برداشتي از جلد جهنم كمدي الهي هستند.

شياطين و فرشتگان

گيم پلي بازي خون تان را به جوش مي آورد!

گيم پلي Devil May Cry را در نظر بگيريد. حال درگيري هاي آن را چند برابر شلوغ و چالش برانگيز و البته لذت بخش كنيد. نتيجه گيم پلي جذاب بايونتا است. دست شما در مبارزات باز است. تنوع سلاح ها از كلت گرفته تا شمشير و پتك بسيار زياد است. همچنين بايونتا قدرت هاي جادويي مختلفي دارد. مثلا بعد از اجراي ضربات متوالي و پر كردن نواري مخصوص مي توانيد كمبويي را فعال كنيد كه دستگاهي شكنجه گر به صحنه ي مبارزه مي آيد و كار دشمن شما را تمام مي كند. همچنين مي توانيد حفره اي در محيط ايجاد كرده و هيولايي قدرتمند را احضار كنيد تا به دشمنانتان آسيب فراواني وارد كند.

مبارزات نفس گير

از قابليت هاي سوييچ استفاده كنيد

يكي دلايل محبوبيت فراوان نينتندو سوييچ راه هاي متفاوت بازي كردن با آن است. سازندگان بازي توانسته اند از اين قايبيت ها به خوبي بهره ببرند. شايد كمتر بازي در بين عناوين بزرگ توانسته از صفحه نمايش تاچ اين كنسول به درستي استفاده كند. اما بايونتا در اين زمينه موفق ظاهر شده و شما مي توانيد با لمس صفحه با دقت مناسب و خوبي در محيط حركت كنيد و در مقابل ضربات دشمنان جاخالي دهيد. در مبارزات نيز به مشكل خاصي برنخواهيد خورد. مي توان گفت تجربه تاچ بايونتا كاملا منحصر به فرد و خاص است اما جاي كنترلر را نخواهد گرفت.

بايونتا را با يك دوست تجربه كنيد

شما مي توانيد به صورت آنلاين و در مود co-op با يكي از دوستانتان بازي را انجام دهيد. در اين حالت رقابت هاي متفاوتي وجود دارد كه باعث جذاب شدن هر چه بيشتر تجربه آنلاين مي شود. براي مثال رقابتي وجود دارد كه در آن هركدام از شما بتوانيد ضربه و آسيب بيشتري به دشمنتان وارد كنيد امتياز بيشتر و آيتم هاي بهتري دريافت مي كنيد. اين موضوع و البته درجه سختي هاي متفاوت بازي ارزش بارها تجربه كردنش را چند برابر كرده است.

 

 

نسخه بازسازي شده بايونتا 1 و 2 در تاريخ 16 فوريه به صورت انحصاري براي كنسول نينتندو سوييچ عرضه مي شود تا دارندگان اين كنسول قبل از عرضه نسخه سوم بتوانند از اين دو شاهكار نسل قبل لذت ببرند. همچنين نسخه Special Edition بازي شامل كارتريج بازي بايونتا 2 براي كنسول سوييچ، كد دانلود نسخه اول، يك استيل بوك بسيار زيبا با طرح هر دو نسخه، چند برگ استيكر و البته چند كارت مختص دنياي بازي مي باشد و با قيمت 70 پوند براي خريد در دسترس است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.