شركت Mobvoi از تيك‌هوم ميني مبتني بر دستيار شخصي گوگل اسيستنت رونمايي كرد

۲۳۶ بازديد

شركت Mobvoi از تيك‌هوم ميني مبتني بر دستيار شخصي گوگل اسيستنت رونمايي كرد

كمپاني Mobvoi اخيرا اعلام كرده كه قصد دارد از دو ساعت هوشممد مجهز به سيستم عامل اندرويد پوشيدني رونمايي كند. حال اين كمپاني، دستگاه خانگي هوشمند جديد خود موسوم‌به تيك‌هوم ميني را معرفي كرده است‌. اين دستگاه بر پايه‌ي دستيار شخصي گوگل اسيستنت كار مي‌كند و كاربران مي‌توانند با بهره گرفتن از آن به‌آساني با استفاده از دستورات صوتي با ساير دستگاه‌هاي هوشمند خانگي تعامل برقرار كنند؛ درست مثل روش تعامل با اسپيكر هوشمند گوگل‌هوم.

از آنجا كه نسخه‌ي گوگل اسيستنت مورد استفاده در تيك‌هوم ميني دقيقا مشابه نسخه‌ي گوگل اسيستنت اسپيكر گوگل‌هوم است، بنابراين مي‌توانيد هر نوع سوالي را با دستورات صوتي از اين محصول پرسيده و پاسخ آن‌ها را دريافت كنيد. اين يعني اگر نياز به تنظيم هشدار داريد، تيك‌هوم ميني مي‌تواند اين كار را براي شما انجام دهد. همچنين مي‌توانيد در صورت نياز دما‌ي ترموستات هوشمند خود را از طريق اين دستگاه تنظيم كنيد و بدين منظور نيازي به استفاده از گوشي هوشمند نخواهيد داشت.

تيك‌هوم‌ميني همه‌ي امكانات گوگل‌هوم و ديگر دستگاه‌هاي مبتني بر دستيار هوشمند گوگل اسيستنت را با قيمتي كم‌تر و در قالب محصولي با ابعاد كوچك‌تر در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. افزون بر آنچه گفته شد، اين دستگاه با قيمتي كم‌تر از ۱۰۰ دلار  به بازار عرضه خواهد شد، بنابراين هزينه‌اي كه براي خريد اين محصول مي‌پردازيد بسيار كم‌تر از هزينه‌ي خريد يك اسپيكر هوشمند گوگل‌هوم خواهد بود و همين عامل براي بسياري از مشتريان يك نكته‌ي مثبت محسوب مي‌شود. تيك‌هوم ميني همچنين با اسپاتيفاي، ترموستات هوشمند نست، IFTTT، و بسياري از سرويس‌ها و محصولات برند‌هاي ديگر ديگر سازگاري دارد.

يكي از ويژگي‌هاي مهم تيك‌هوم‌ميني اين است كه اين محصول از گواهي آي‌پي ايكس ۶ (IPX6) بهره مي‌برد، بنابراين دستگاه نامبرده در برابر پاشش قطرات آب تا حدي مقاوم خواهد بود اما كاملا هم ضدآب نيست. بدين ترتيب اگر احيانا قطرات آب روي اين محصول ريخته شود مشكلي براي آن به‌وجود نخواهد آمد. در جلوي تيك‌هوم ميني تعدادي كنترل براي تعامل با دستگاه در حالت دستي در نظر گرفته شده است، بنابراين شما مي‌توانيد از طريق اين بخش حجم صدا را كم و زياد كرده و يا اين محصول را روشن و خاموش كنيد. علاوه بر اين يك دكمه‌ي ميكروفون مخصوص روي محصول مورد بحث تعبيه شده كه با استفاده از آن مي‌توان از دستيار شخصي گوگل اسيستنت استفاده كرد. البته مي‌توانيد با گفتن عبارت Ok Google نيز دستيار شخصي گوگل اسيستنت را روي تيك‌هوم ميني فعال كنيد. يكي ديگر از امكانات اين محصول بهره بردن از باتري است. بدين ترتيب براي استفاده از تيك‌هوم ميني نياز به اتصال دائمي آن به يك منبع تغذيه نخواهيد داشت و در واقع مي‌توانيد اين محصول كوچك را به‌راحتي با خود حمل كنيد.

در حال حاضر اين دستگاه فقط از سه زبان انگليسي، فرانسوي و آلماني پشتيباني مي‌كند و پشتيباني از زبان‌هاي جديد نيز احتمالا در آينده به آن اضافه خواهد شد. وزن محصول نامبرده حدود ۲۷۶ گرم است و بنابر‌اين مي‌توان آن را يك دستگاه خيلي سبك دانست. باتري به كار گرفته شده در تيك‌هوم ميني ظرفيت ۲۶۰۰ ميلي آمپرساعتي دارد و به همين جهت مي‌توان با هر بار شارژ كامل تا چند ساعت با آن كار كنيد.  البته در صورت اتمام باتري مي‌توانيد اين دستگاه را به شارژر متصل كنيد. كمپاني Mobvoi اعلام كرده كه تيك‌هوم ميني در فصل زمستان به بازار عرضه خواهد شد. اگرچه اين شركت در بيانيه‌ي خود اعلام كرده كه قيمت محصول نامبرده زير ۱۰۰ دلار خواهد بود، اما تاكنون قيمت دقيق اين دستگاه تاييد نشده است. افزون بر اين هنوز مشخص نشده كه پس از عرضه‌ي تيك‌هوم ميني، امكان خريد اين محصول از چه طريقي فراهم خواهد بود. دستگاه مورد بحث در رنگ‌ مشكي، سفيد، قرمز، زرد، سبز، آبي و آبي روشن در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. در ادامه مي‌توانيد تصاوير بيشتري از اين محصول مشاهده كنيد.

تيك هوم‌ميني

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.