چطور آپديت هاي جديد ويندوز ۱۰ را دريافت كنيم؟

۳۶۹ بازديد

رسانه كليك – كاربراني كه اصطلاحا ويندوز اينسايدر (Windows Insider) مي‌شوند مي توانند جديدترين بيلدها و آپديت هاي ويندوز ۱۰ را پيش از كاربران معمولي ديگر دريافت كنند. 

ويندوز ۱۰ (Windows 10) آخرين نسخه منتشر شده از سيستم عامل ويندوز مايكروسافت محسوب مي شود. شركت مايكروسافت براي اين نسخه از ويندوز همانند نسخه هاي پيشين خود همواره آپديت ها و بيلدهايي را جهت بهبود عملكرد ويندوز و امنيت آن در اختيار كاربران خود قرار داده است.

بسياري از كاربران تمايل دارند كه جديدترين و آخرين آپديت ها و بيلدهاي ويندوز ۱۰ را پيش از موعد و قبل از اينكه در دسترس عموم قرار گيرد، دريافت و نصب كنند. براي اين دسته از كاربران، پلتفرم و برنامه ويندوز اينسايدر (Windows Insider) مي تواند كمك بسياري كند.

شايد اسم ويندوز اينسايدر كم و بيش به گوشتان خورده باشد. اما آيا مي‌دانيد ويندوز اينسايدرها چه كساني هستند و چه كارهايي انجام مي دهند؟ آيا ما هم مي‌توانيم ويندوز اينسايدر شويم؟ شايد اين سوال ها ذهن شما را بسيار مشغول كرده باشد. اما نگران نباشيد! با ما همراه باشيد تا توضيحاتي پيرامون ويندوز اينسايدرها و نحوه ويندوز اينسايدر شدن ارائه دهيم.

ويندوز اينسايدرها افرادي هستند از عموم مردم كه آشنايي بيشتري با قسمت هاي مختلف ويندوز دارند و به صورت داوطلبانه آمادگي خود را به شركت مايكروسافت اعلام مي كنند تا بيلدهاي جديد ويندوز اين شركت را زودتر از افراد عمومي دريافت كنند.

1th pic

كار ويندوز اينسايدر چيست؟

شايد شما هم دوست داشته باشيد كه زودتر از ديگران بيلدهاي ويندوز كمپاني مايكروسافت را دريافت نمائيد، اما همه‌ كل داستاماجرا به همينجا ختم نيم‌شود! ويندوز اينسايدرها در واقع پيش مرگ ساير افرادي مي شوند كه اينسايدر نيستند! آن ها بيلدها را زودتر از ديگران دريافت مي كنند و كارشان عيب يابي و نظر دادن در مورد قسمت هاي مختلف ويندوز است تا رفته رفته كمپاني در بيلدهاي بعدي مشكلات را رفع كند و سيستم عامل را به يك سيستم عامل كامل تبديل كنند. البته لازم نيست بترسيد! خيلي كار سختي نيست و در اكثر موارد مشكل خاصي پيش نمي آيد و مايكروسافت مشكلات را در بيلدهاي جديد به طور دائم رفع مي كند. اما پايه اينسايدر بودن بر اساس صبر است! پس اگر صبر نداريد به دنبال ويندوز اينسايدر شدن نرويد.

آيا ما هم مي توانيم ويندوز اينسايدر شويم؟

خب پس اگر صبور هستيد و به دنبال اينسايدر شدن و به دنبال جواب اين سوال هستيد كه آيا ما هم مي توانيم ويندوز اينسايدر شويم، جواب آن قطعا مثبت است؛ همه مي توانند ويندوز اينسايدر شوند و به طور داوطلبانه بايد مايكروسافت اكانت خود را به كمپاني مايكروسافت معرفي كنند و پس از آن بيلدهاي جديد را دريافت نمايند. البته اين روند در ويندوز موبايل و كامپيوتر متفاوت است كه در ادامه در مورد هر كدام و پيش نيازهاي آن ها توضيحاتي را ارائه مي دهيم.

2th pic

نحوه اينسايدر شدن در ويندوز ۱۰ كامپيوتر

براي اينسايدر شدن در ويندوز ۱۰ كامپيوتر شما مي توانيد آخرين نسخه ويندوز ۱۰ را از سايت مايكروسافت دانلود و نصب كنيد و يا اگر دي وي دي آن را از قبل داريد نصب كنيد و اگر نسخه اي از ويندوز ۱۰ داريد مشكل كاملا حل شده است. پس از نصب ويندوز ۱۰ به منوي استارت (Start) و سپس به قسمت تنظيمات (Setting) برويد و روي گزينه Update & Security كليك كنيد.

در حالت عادي اگر شما آخرين آپديت ها را دريافت كرده باشيد بعد از چك به شما گزينه Your device is up to date را نشان مي دهد. اما از كجا اينسايدر را فعال كنيم تا بيلدهاي جديد را دريافت كنيم؟ براي اين كار بر روي گزينه Advanced Option كليك كنيد. كمي پايين تر گزينه Get Insider Preview Builds را مشاهده مي كنيد. بر روي Get Started كليك كنيد و سپس Next را بزنيد تا سيستم شما آماده ريستارت شود.

وقتي سيستم ريستارت شد، زماني كه دوباره به اين قسمت مراجعه كنيد مايكروسافت اكانت خود را مشاهده مي كنيد كه به عنوان اينسايدر به شما نمايش داده مي شود. از اين پس شما مي توانيد بيلدهاي جديد ويندوز ۱۰ كامپيوتر را از طريق چك آپديت كه عموما به صورت خودكار انجام مي شود، دريافت نمائيد.

3th pic

اما چطور مطمئن شويم كه در حال اجراي آخرين بيلد (Build) يا ساخت ويندوز ۱۰ هستيم؟

اگر نسخه پيش‌نمايش فني ويندوز ۱۰ را در حال اجرا نداريد، اين ويندوز را بر روي سيستم خود نصب كنيد. البته توصيه مي‌شود بر روي سيستم اصلي خود آن را نصب نكنيد و يك پي‌سي جداگانه را براي اجراي نسخه پيش نمايش ويندوز ۱۰ در نظر بگيريد. براي نصب نيز بايد در ابتدا فايل ISO را دانلود كنيد، آن را بر روي يك دي‌وي‌دي يا درايو يو‌اس‌بي رايت كنيد و بر روي يك كامپيوتر ديگر و در يك پارتيشن جداگانه نصب كنيد. اگر مشتاق هستيد كه اين ويندوز را بر روي سيستم اصلي خود داشته باشيد، از طريق ماشين مجازي قادر به انجام بدون ريسك آن هستيد.

اما فرض مي‌كنيم شما ويندوز ۱۰ را اجرا داريد و اكنون مي‌خواهيد آخرين ساخت آن را دريافت كنيد:

با فرض اينكه از ويندوز ۱۰ استفاده مي‌كنيد، بر روي منوي استارت جديد كليك كنيد و دوباره بر روي گزينه PC Settings كليك كنيد.
در پنجره تنظيمات پي‌سي، بر روي تنظميات Update and Recovery كليك كنيد.
در صفحه بروزرساني و ريكاوري، گزينه Preview builds را انتخاب كنيد.
در همان پنجره Preview builds، بر روي دكمه Check now كليك كنيد.
ويندوز به شما مي‌گويد كه ساخت جديدي در دسترس براي دانلود است يا خير. اگر وجود داشت دكمه Download now حاضر مي‌شود و بايد بر روي آن كليك كنيد. اگر ساخت جديدي وجود نداشته باشد، پيامي ظاهر خواهد شد و آن را به اطلاع شما مي‌رساند.

6th pic

با فرض اينكه ساخت جديدي از ويندوز ۱۰ در دسترس است، بر روي دكمه Download Now كليك كنيد. ويندوز اين ساخت جديد را دانلود و سپس بر روي سيستم شما نصب مي‌كند.
بعد از اينكه ساخت جديد نصب شد، ويندوز از شما درخواست مي‌كند كه كامپيوتر را ريبوت كنيد.
ريبوت كنيد، دوباره وارد ويندوز شويد و با ساخت جديدي از نسخه پيش‌نمايش فني ويندوز ۱۰ مشغول به كار شويد.
شماره ساخت اين نسخه از ويندوز را مي‌توانيد با نگاه به بخش پاييني و سمت راست دسكتاپ ويندوز مطلع شويد. تا به اين لحظه آخرين شماره ساخت ۹۸۷۹ است. دفعه بعدي كه اين فرآيند بروزرساني را انجام مي‌دهيد بايد با شماره ساخت بالاتري مواجه شويد.

4th pic

در نهايت شما مي‌توانيد با آخرين نسخه پيش‌نمايش ويندوز جديد مايكروسافت آشنا شويد و ببينيد در اين ساخت جديد چه چيز‌هايي كار مي‌كند و چه چيز‌هايي از كار افتاده‌اند. براي مثال در آخرين ساخت، برنامه وان‌درايو مايكروسافت به خوبي كار نمي‌كند. همينطور كه كمپاني مايكروسافت نسخه‌هاي جديدي را منتشر مي‌كند، در هر نسخه باگ‌ها و ويژگي‌هاي جديدي وجود دارند.

براي ارسال بازخورد به مهندسان مايكروسافت بر روي منوي استارت كليك كنيد و عنوان Windows Feedback را انتخاب كنيد. در صفحه Windows Feedback مي‌توانيد يك دسته خاص را انتخاب كنيد و بازخورد‌هاي ديگر كاربران را نيز مشاهده كنيد و در نهايت نظر خود را ارسال كنيد.

مايكروسافت قطعا براي انتشار نسخه نهايي ايده‌هاي خود را دنبال خواهد كرد. اما اين كمپاني بر روي دريافت بازخورد‌ها از كاربرانش نيز حساب باز مي‌كند. به عبارت ديگر، بخشي از آينده ويندوز ۱۰ در دستان شما است.

نحوه اينسايدر شدن در ويندوز ۱۰ موبايل

براي اينسايدر شدن در ويندوز ۱۰ موبايل شما به يك گوشي ويندوزي احتياج داريد. البته تمام گوشي هاي ويندوزي نمي توانند اينسايدر باشند و برخي گوشي هاي قديمي مثل لوميا هاي قديمي يا گوشي هاي مثل HTC 8X نمي توانند اينسايدر باشند. (ليست گوشي هايي كه مي توانند اينسايدر باشند) پس از اينكه مطمئن شديد گوشي شما جزو گوشي هاي داراي قابليت پشتيباني از بيلد هاي پيش نمايش ويندوز ۱۰ را دارد مراحل زير را انجام دهيد.

۱- نصب اپليكيشن Windows insider: اولين كاري كه بايد انجام دهيد نصب اپليكيشن ويندوز اينسايدر است كه مي توانيد از استور مايكروسافت آن را دريافت نمائيد. پس از نصب برنامه وارد آن شويد و بر روي گزينه Get Preview Builds ضربه بزنيد. سپس جلوتر دو گزينه به شما نشان داده مي شود. گزينه هاي Insider Slow و Insider Fast را مشاهده مي كنيد كه دسته اينسايدر هاي Fast از اينسايدر هاي Slow بيلد ها را زودتر دريافت مي كنند و آپديت هاي بيشتري در دسترسشان قرار مي گيرد. اين قسمت به انتخاب شماست كه جزو كدام دسته باشيد. پس از آن گوشي شما آماده ريستارت مي شود.

5th pic

۲- مراجعه به قسمت Update: پس از ريستارت گوشي شما مي توانيد با مراجعه به قسمت Update در گوشي خود آخرين بيلد را دريافت نمائيد. پس از آپگريد به ويندوز ۱۰ هم آپديت ها را به صورت خودكار در قسمت Update & Security دريافت خواهيد كرد.

نكته ديگر اينكه زماني كه شما ويندوز ۱۰ را هم بر روي گوشي خود نصب داشته باشيد و اينسايدر نباشيد (مانند كساني كه به نسخه نهايي از ويندوز ۸٫۱ آپگريد كردند) بازهم مي توانيد با نصب اين اپليكيشن و انجام مراحل بالا بيلد هاي جديد ويندوز ۱۰ موبايل را دريافت نمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.