برگزاري سومين دوره المپياد تكنسين هاي ايران با حمايت سامسونگ

۳۴۳ بازديد

رسانه كليك – سومين دوره المپياد تكنسين هاي ايران با حمايت سامسونگ الكترونيكس و همكاري سازمان آموزش فني‌وحرفه‌اي برگزار مي‌شود. 

به گزارش كليك؛ امروز طي نشست خبري با حضور مديران سامسونگ ايران و سازمان آموزش فني‌وحرفه‌اي كشور مراحل برگزاري سومين المپياد تكنسين‌هاي ايران تشريح شد.

در ابتداي اين نشست خبري حميدرضا ثابت‌نژاد، معاون پژوهش، برنامه‌ريزي و سنجش مهارت سازمان آموزش فني‌وحرفه‌اي با اعلام رضايت از سطح كيفي دوره‌هاي پيشين المپياد تكنسين‌هاي ايران گفت: «اين المپياد با تسهيل شناسايي و اشتغال افراد ماهر اثرات خوبي در سطح جامعه داشته است.»

به گفته ثابت‌نژاد، المپياد تكنسين‌ها به عنوان يك مسابقه آزاد مهارت راه ميانبر مناسبي براي اشتغال افراد خواهد بود. به همين دليل مشاركت بخش خصوصي به عنوان يك اصل مهم در آن مطرح است.

در ادامه مراسم سومين دوره المپياد تكنسين هاي ايران با حمايت سامسونگ فرهاد هجرت، مدير ارشد بخش بازاريابي سامسونگ الكترونيكس در مورد برنامه‌هاي مسئوليت اجتماعي اين شركت گفت: «فعاليت‌هاي مسئوليت اجتماعي سامسونگ يك كار تبليغاتي نيست و بر روي اشتغالزايي و كارآفريني تمركز دارد. ما طي سال‌هاي اخير با همكاري سازمان آموزش فني‌وحرفه‌اي توانسته‌ايم فعاليت‌هايي همچون راه‌اندازي آكادمي مهندسي و المپياد تكنسين‌هاي ايران را انجام دهيم كه تاكنون با استقبال گسترده جوانان و علاقه‌مندان بسياري روبر شده است.»

وي از آكادمي مهندسي سامسونگ به عنوان يكي از برترين طرح‌هاي اين شركت براي افزايش مهارت تكنسين‌هاي ايراني ياد كرد. به گفته هجرت، اين آكادمي به برترين فناوري‌هاي روز دنيا مجهز شده و از اين نظر تفاوتي با نمونه‌هاي مشابه خود در اروپا ندارد.

اين آكادمي در سال ۹۳ با حمايت سامسونگ و همكاري سازمان آموزش فني‌وحرفه‌اي راه‌اندازي شد. دانشجويان اين آكادمي در طول دوره‌هاي دو تا سه ماهه‌اي كه به صورت رايگان ارائه مي‌شود، تعمير محصولات لوازم الكترونيكي شامل موبايل و تبلت، سيستم‌هاي صوتي و تصويري، ماشين‌ لباس‌شويي، كولر گازي و يخچال‌ را فرا مي‌گيرند.

مهناز نجيب‌زاده، مدير كل دفتر مسابقات سازمان آموزش فني‌وحرفه‌اي كشور در نشست خبري سومين دوره المپياد تكنسين هاي ايران با حمايت سامسونگ به عنوان بازوي توانمند دفتر مسابقات سازمان فني‌وحرفه‌اي نام برد.

به گفته وي المپياد تكنسين‌ها به عنوان يك مسابقه آزاد مهارت برگزار مي‌شود كه به دليل تنوع رشته‌ها و عدم محدوديت سني با استقبال بيشتر تكنسين‌ها و نخبگاني فني مواجه مي‌شود.

نجيب‌زاده با بيان اينكه سامسونگ بزرگترين حامي مسابقات جهاني مهارت است، از مديران اين شركت خواست تا علاوه بر المپياد تكنسين‌ها از مسابقات ملي مهارت هم حمايت كنند.

حسين محمودي، مدير كل دفتر سنجش و ارزيابي سازمان آموزش فني‌وحرفه‌اي در مورد چگونگي برگزاري آزمون‌هاي المپياد گفت: «كارگروه‌هاي زيادي در سازمان آموزش فني‌وحرفه‌اي براي تدوين سوالات و مراحل مقدماتي و نهايي المپياد تشكيل شده است. در مرحله مقدماتي با تجربيات خوبي كه ما در سازمان فني‌وحرفه‌اي كسب‌ كرده‌ايم، آزمون به صورت الكترونيكي در مراكز استان‌ها برگزار خواهد شد.»

مسعود فياضي، مدير روابط عمومي و مسئوليت‌هاي اجتماعي شركت سامسونگ نيز در ادامه برنامه گفت: «سامسونگ چند سالي است كه با هدف ترويج فرهنگ مهارت‏آموزي، شناسايي نخبگان و استعدادهاي برتر مهارتي، قدرداني از برترين تكنسين‌هاي ماهر ايران و ارتقاء سطح استانداردهاي آموزش مهارت، حمايت و برگزاري المپياد تكنسين‌هاي ايران را در فعاليت‌هاي گسترده مسئوليت اجتماعي خود گنجانده است.»

وي ادامه داد: «سامسونگ در چهار حوزه آموزش، سلامت، محيط زيست و اشتغال فعاليت‌هايي را در سرتاسر جهان تحت عنوان مسئوليت‌هاي اجتماعي انجام مي‌دهد كه در ايران هم اين شركت با راه‌اندازي كتابخانه‌هاي گويا براي نابينايان، مركز فناوري سامسونگ-اميركبير و آكادمي مهندسي برنامه‌هايي را براي ارتقا سطح آموزش و اشتغال جوانان ايراني اجرا كرده است.»

به گفته مدير روابط عمومي سامسونگ، اين دوره از مسابقات همچون دوره‌هاي پيشين آن در ۴ گرايش موبايل و تبلت، لوازم خانگي (يخچال و ماشين لباسشويي)، دستگاه‏هاي تهويه مطبوع (كولر گازي) و لوازم صوتي و تصويري (تلويزيون و سينماي خانگي) برگزار مي‌شود.

بر اين اساس مرحله اول المپياد تكنسين‌هاي ايران يك آزمون الكترونيكي است كه به صورت هماهنگ در مراكز فني‌وحرفه‌اي استان‌هاي كشور برگزار مي‌شود. پس از آن ۱۰ نفر برتر هر گرايش به مرحله نهايي و عملي المپياد راه پيدا مي‌كنند. در پايان دو مرحله به نفرات اول تا سوم هر گرايش به ترتيب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ سكه بهار آزادي اهدا مي‌شود.

اولين دوره المپياد تكنسين‌ها بهمن ماه سال ۹۴ به ابتكار شركت سامسونگ و طي همكاري با سازمان آموزش فني‌وحرفه‌اي برگزار شد. دوره دوم اين المپياد سال گذشته با حضور نزديك به دو هزار شركت‌كننده برگزار شد و نفرات برتر علاوه بر دريافت جوايز مالي خود به عنوان ناظر به مسابقات جهاني مهارت سال ۲۰۱۷ اعزام شدند.

ثبت نام شركت در سومين المپياد تكنسين‌هاي ايران از روز شنبه ۴ آذرماه آغاز شده و تا روز ۲۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت. اين رويداد با برگزاري مرحله نهايي در اوايل دي ‌ماه امسال به پايان مي‌رسد.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي ثبت‌نام در سومين دوره المپياد تكنسين هاي ايران با حمايت سامسونگ و كسب اطلاعات بيشتر از روند برگزاري اين رويداد به سايت Samsungtecholympiad.ir مراجعه كنند.

درباره شركت سامسونگ الكترونيكس 
سامسونگ الكترونيكس الهام‌بخش دنيا است و آينده را با ايده‌هاي نو و فناوري‌هاي خلاقانه و كاربردي اش شكل مي‌دهد. حاصل خلاقيت و نوآوري بي‌وقفه سامسونگ، دگرگوني و ارائه تعريفي نوين در دنياي تلويزيون ها، گوشي هاي هوشمند، دستگاه‌هاي پوشيدني، تبلت ها، دوربين‌ ها، لوازم ديجيتال، تجهيزات پزشكي، سيستم‌هاي شبكه و قطعات نيمه‌رسانا و نمايشگرهاي حرفه‌اي است. براي اطلاعات بيشتر و دريافت آخرين اخبار، مي‌توانيد به وب‌سايت http://news.samsung.com مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.